1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس رهگذر شب در بوشهر

نمایشگاه گروهی عکس رهگذر شب در بوشهر

نمایشگاهی گروهی از آثار عکاسی با عنوان « رهگذر شب » از روز سه شنبه ۲۸ اردی بهشت ماه جاری در نگارخانه عمارت دهدشتی بوشهر گشایش خواهد یافت.

رهگذر شب در بوشهربه گزارش پایگاه عکس چیلیک در این نمایشگاه تعداد ۲۱ قطعه قاب عکس رنگی در اندازه ۵۰ در ۷۰ سانتیمتر از اثار هفت تن از عکاسان به نمایش گذاشته خواهد شد.
اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب عنوان شده است: سعید عرب زاده ، عبدالرحیم رضازاده ، رزاق عبیدی ، ارس زنگنه ، مصطفی دهدشتیان ، عبدالغفار جعفری پور ، ابوالفضل ادیم.

در بخشی از متن قاب نخست این نمایشگاه آمده است: بافت قدیم بوشهر متشکل از عمارت هایی است که روزگاری محل زندگی پدران ما بوده و خاطرات آنها را در دل خود به یادگار نگه داشته است.
بناهایی که قوانین و قواعد خاص خود را دارند؛ از نقشه طراحی آنها گرفته تا آداب و رسوم زندگی کردن در آنها. اکنون که این بناها به ما ارث رسیده وظیفه حفظ و نگهداری از تاریخ و اصالت دیارمان را عهده دار هستیم.
بافت تاریخى بوشهر بدون اغراق گنجینه بزرگى است که نه تنها براى بوشهرى ها بلکه همچون هر اثر تاریخى دیگر براى تمام جهانیان ارزشمند است و اکنون چنین توانایی را داریم که با زبان هنر عکاسی برای استوار ماندنشان تلاش کنیم و تاریخ و فرهنگ بومی خود را زنده نگه داریم.
هر کس به اندازه ای حتی کوچک می تواند کمکی بزرگ به آنها کند تا نسل های بعد از ما نیز از فرهنگ، دیرینه و اصالت خود بهره ای ببرند، همچون ما به آن افتخار کنند و اگر شد برای بقایش بکوشند.

مسئولیت طراحی پوستر را ابوالفضل ادیم عهده دار بوده است.
نمایشگاه عکس « رهگذر شب » ساعت ۱۹:۳۰ سه شنبه ۲۸ اردی بهشت ماه گشایش یافته و تا ساعت ۲۲ ادامه خواهد یافت . علاقه مندان می توانند تا پایان روز ۳۱ اردی بهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۹ تا ۲۱:۳۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

نگارخانه عمارت دهدشتی در بوشهر ، خیابان انقلاب (ششم بهمن)، کوچه انقلاب ۲۲ (کنار بانک مسکن) واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس فصل تهران در نگارخانه ارسباران
پسین
نمایشگاه « سلفی نابلدان » در نگارخانه دنا

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست