1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایشگاه گروهی عکس طبیعت در نگارخانه گل نرگس

نمایشگاه گروهی عکس طبیعت در نگارخانه گل نرگس

نمایشگاهی از آثار هنرجویان دانش آموخته عکاسی انجمن سینمای جوانان ایران ، دفتر استان تهران از روز دوشنبه ۴ مرداد ماه در نگارخانه گل نرگس گشایش می یابد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک نمایشگاه گروهی عکس نگارخانه گل نرگس در این نمایشگاه که با موضوع طبیعت و با هدف پاسداشت تلاش محیط بانان سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود، تعداد ۱۸ تن از علاقمندان به هنر عکاسی با آثاری در حوزه عکاسی طبیعت تعداد ۴۰ قطعه عکس رنگی در اندازه ۴۰ در ۶۰ سانتیمتر را به نمایش می گذارند.
اسامی عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه به این ترتیب اعلام شده است: پویا زعفرانی، سروش رحمانی، فاطمه کلانتری، طاهره(شیدا) حیدری، امیراحسان اسماعیلی، وحید قلی بیگیان، فاطمه احمدیان مقدم، صبا مرادی، روزبه ساعتی، فریبا شفیعی، صبرا محمدنژاد، ریحانه خداویسی، رزیتا بهروان، صدیقه قاضی نظام، علی رضا عبدالهی، الهه علی رضالو، عالیه هاشمی، شیوا حمیدی، مهدی سروری .
عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه با اراده ای گروهی نسبت به پاسداشت شخصیت متعهد محیط بانان تلاش کردند تا با ثبت زیبایی هایی از دامان طبیعت ایران اسلامی و نمایش آنها با هشتگ های #عکاسان_حامی_محیط_زیست و #من_محیط_بان_هستم در شبکه های اجتماعی نسبت به ۱۱۹ شهید این عرصه ادای احترام کنند.
نمایشگاه گروهی عکس طبیعت دانش آموختگان عکاسی انجمن سینمای جوانان ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۴ مردادماه ۱۳۹۵ گشایش یافته و تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد داشت.
سایر علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان ۱۳ مرداد ماه از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ تا ۱۸ و پنجشنبه ساعت ۹ تا ۱۲ از عکس های ارایه شده در این نمایشگاه دیدن کنند .
نگارخانه گل نرگس در تهران ، خیابان استاد شهید مطهری، حدفاصل خیابان های سلیمان خاطر و سهروردی، شماره ۱۳۰ ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران واقع شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نشست مشترک دو انجمن عکاسی برگزار شد
پسین
سعید دستوری: نگاه عکاسانه را نمی توان به کسی تزریق کرد

به تازگي منتشر شده

۲ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • نمایشگاه گل نرگس، میزبان ۴۰ اثر از هنر جویان دانش آموخته انجمن سینمای جوانان ایران بود.
    این نمایشگاه اولین نمایشگاه این هنرجویان بود که تنها مدت اندکی از عمر یادگیری عکاسی شان میگذشت ولی با این حال میتوانید عکس های قابل قبولی را دید که کوشیده شده بود تا با علم شناخت عوامل موثر در ثبت عکس و آشنایی با تکنیک های اولیه عکاسی و دوربین، نگاه خود را از طبیعت به نمایش گذارند.
    در عکس های این عکاسان جوان می توان تلاش های موفقی از ثبت فرم های از طبیعت را دید. ارائه هارمونی رنگ های طبیعت تلاش های نه چندان موفقی بود که مشق نگاه و تکرار قطعا به سوی کارهای آبستره و انتزاعی موفقی خواهد رفت. در کنار آنها کارهای از طبیعت گل با ترکیب بندی های مناسب و کنتراست های رنگی خوب ارائه موفقی داشتند.
    نشان دادن تضاد های موجود در طبیعت در کنار تلاش برای ترکیب خوب، قابل مشاهده بود. در کنار همه این ها عکس های با تکنیک نور دهی طولانی دیده میشدند، تلاش های موفقی بودند و در این میان عکسی که این تکنیک را با نشان دادن ترکیب خطوط عمودی از جنس و رنگ متفاوت در یک ترکیب مناسب، کار موفقی به نمایش گذاشته بود.
    این عکس ها و نمایشگاه شروع و ارائه خوبی برای این هنرجویان و استعداد های نوپا بود.
    به امید تکامل روز به روز این استعداد های جوان.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۰۶

    در بازدید از نمایشگاه گروهی عکس طبیعت، توسط هنرجویانی نوپا، که به خوبی از عوامل ثبت بهره برده بودند یک نکته بسیار به چشم می آمد و آن شوق و ذوق ارایه اثر در نمایشگاه بود که بسیار با اهمیت است و در خیلی از اشخاص که خود را حرفه ای معرفی می کنند متاسفانه! دیده نمی شود.
    فرا گرفتن آموزش عکاسی همواره با تمرین های ابتدایی دانش عکاسی و ساختمان دوربین عکاسی همراه است و این هنرجویان پایان دوره را با یک نمایشگاه عکس با موضوع طبیعت به تمام رساندند.
    گرچه در بسیاری از آثار نشانه هایی از شور یک آغاز را می توانستی ببینی ولی غالب نمایشگاه نسبت به مدت زمان تجربه این جوانان حکایت از تلاش پاک و اراده لطیف دارد.
    امیدوارم با شناخت عوامل و عناصر بصری و ارتقای دانش سطح در علومی مثل ترکیب بندی و نورشناسی شاهد نمایشگاه هایی موفق تر از این جوانان باشیم.
    همت در کار گروهی و جسارت در انجام برگزاری نمایشگاه این عکاسان جوان قابل ستایش است.
    امیدوارم قدر این استعدادهای ناب را بدانیم و به خوبی در مسیر حمایت و رشد و پشتیبانی شان گام برداریم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست