1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نمایش عکس‌های بهمن جلالی در آلمان

نمایش عکس‌های بهمن جلالی در آلمان

منبع: ایسنا –

نمایشگاه آثار زنده‌یاد بهمن جلالی همراه با اهدای جایزه معتبر سپکتروم به این هنرمند، هفته اول خردادماه سال آینده در آلمان برپا می‌شود.

رعنا جوادی که شهریور‌ماه سال جاری برای هماهنگی‌ برپایی نمایشگاه عکس‌، چاپ کتاب و جایزه معتبر «سپکتروم» عازم آلمان شده بود، گفت: «این نمایشگاه روز هشتم خردادماه برابر با ۲۹ می سال ۲۰۱۱ در موزه اشپرنگل شهر هانوفر برپا خواهد شد.»

او ادامه داد: «در این مجموعه همان آثاری که در نمایشگاه بارسلونا به نمایش درآمده بود شامل «جنگ و انقلاب»، پروژه‌های «تصویر خیال»، «بوشهر»، «مناظر شهری» و «زندگی روزمره» ارائه می‌شود.»

به گفته جوادی این نمایشگاه بیش از ۵۰۰ قطعه عکس را در برمی‌گیرد و همزمان با برپایی آن کتابی نیز با نام «بهمن جلالی» منتشر خواهد شد.

هیئت داوران بنیاد فرهنگی ایالت نیدرزاکسن سال گذشته اعلام کردند در آغاز سال ۲۰۱۱ نمایشگاهی از عکس‌های بهمن جلالی؛ عکاس‌ ایرانی را در موزه اشپرنگل (هانوفر) برپا می‌کنند و جایزه معتبر «سپکتروم» نیز از سوی بنیاد فرهنگی ایالت «نیدرزاکسن» آلمان به این هنرمند فقید اهدا خواهد شد.

این جایزه هر سه سال به یک عکاس هنرمند اهدا می‌شود.

زنده یاد بهمن جلالی فارغ‌التحصیل رشته‌ علوم سیاسی و اقتصاد بود و عکاسی را به‌ شکل تجربی آموخت. او مدت کوتاهی پس از پایان جنگ ایران و عراق با آژانس خبری سیپا همکاری ولی خیلی زود به‌خاطر آنچه خود او علاقه به عکاسی مستند می‌نامید این همکاری را قطع کرد.

جلالی همواره علاقه داشت کار خود را به سبک عکاسی آماتور نزدیک کرده و از سبک‌ها و قواعد عکاسی حرفه‌یی دوری کند.

تدریس و تحقیق در دانشگاه‌های تهران، هنر و دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز تحقیقات و مطالعات ارشاد از سال ۱۳۵۹ تاکنون، برگزاری بیش از ۵۰ نمایشگاه عکس در ایران، فرانسه، آلمان، مجارستان، چک‌، فنلاند و…، تاسیس عکس‌خانه‌ ایران و سردبیری فصل‌نامه «عکسنامه» از جمله فعالیت‌های حرفه‌ا‌ی او به‌شمار می‌روند.

«روزهای خون، روزهای آتش» با همکاری کریم امامی، «خرمشهر» با همکاری کریم و گلی امامی و «گنج پیدا» عکس‌هایی از دوران قاجار از جمله مجموعه‌های منتشر شده‌ اوست.

این هنرمند برجسته‌ عکاسی ایران که متولد سال ۱۳۲۳ تهران است عصر روز جمعه ۲۵ دی‌ماه سال ۸۸ در ۶۵ سالگی از دنیا رفت.

پیشین
گزارش «قانون» از روزهای ناخوش «حسین پرتوی» عکاس انقلاب تنها مانده است
پسین
عکس‌های «حرمان» وضعیت تهران را در گالری افرند به نقد می‌کشد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست