1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نمایش عکس‌های زنده یاد جلالی

نمایش عکس‌های زنده یاد جلالی

منبع: خبرگزاری مهر –

علاوه‌بر نمایشگاه گروهی عکس‌های زنده‌یاد بهمن جلالی، رعنا جوادی، شادی قدیریان و پیمان هوشمندزاده نمایشگاه‌های نقاشی و عکس در نگارخانه‌های تهران برپا است.

به گزارش خبرنگار مهر، از روز جمعه، ۲۱ خرداد نمایشگاه گروهی خودنگاره‌های صله ابوطالب، علی اتحاد، بهمن جلالی، رعنا جوادی، گوهر دشتی، سمانه روغنی، سمیرا علیخانزاده، آرش فایض، شادی قدیریان، مهران مهاجر، علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده، مهرداد نجم آبادی، همیلا وکیلی، پیمان هوشمندزاده، محسن یزدی پور، حامد یغمائیان در نگارخانه را ابریشم افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه تا اول تیر به نشانی خیابان لواسانی غربی (فرمانیه)، بین شهروند و خیابان آبکوه، پلاک ۱۰۳ ادامه دارد.

طراحان آزاد

چهارمین نمایشگاه تورج خامنه‌زاده با عنوان “واقعیت جانبی” از ۲۱ خرداد در نگارخانه طراحان آزاد افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه نه  فتوعکس، یک ویدئو و یک ویدئو چیدمان با موضوع قهرمان و قهرمانی به نمایش در می‌آید.

خامنه‌زاده در این نمایشگاه با نگاهی به نقش پهلوانی در فرهنگ ایرانی، به قهرمانان کشتی و افتخارات امروزشان می‌پردازد. افتخارات و مدال‌هایی که یاسر از جمعه بازار و بازار سیداسماعیل درآورده‌اند یا در کنج جعبه خاطرات قهرمانی خاک می‌خورند و …

این نمایشگاه تا چهارشنبه ۲۶ خرداد برپا است و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵ مراجعه کنند.

شیرین

نمایشگاه مجسمه گروه “معکوس” نیز از ۲۱ خرداد در نگارخانه شـیرین افتتـاح می‌شود. مونا پاد، فرزانه حسینی، لیلا پاکدل، مینا سرلک، نسترن صفایی، هوراد گرجی، حامد رشتیان، امیر موسوی زاده و علی موسوی زاده آثارخود را در سومین حضور مشترکشان ارائه می‌کنند.

این گروه مجسمه ساز جوان از شاگردان پرویز تناولی هستند که در سال ۸۵ گرد هم آمده و آثار خود را به صورت گروهی و انفرادی عرضه می‌کنند.

آثار این نمایشگاه از برنز، فایبر گلاس و ورق فلزی برای ساخت مجسمه استفاده شده است که تا دوم تیرماه در نگارخانه شیرین به نشانی بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی، ساختمان انجمن خوشنویسان ادامه دارد.

نگاه گذر مترو

نمایشگاه کاریکاتوری نیز در نگاه گذر مترو شهید بهشتی از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۷ خردادماه در نگاه گذر مترو شهید بهشتی برپا می شود.

در این نمایشگاه ۷۰ اثر از تابلوهای کاریکاتور با موضوع معضلات شهری به مناسبت هفته محیط زیست در معرض دید علاقه‌مندان قرار می گیرد.

این نمایشگاه‌ به همت فرهنگ‌سرای مترو با همکاری شرکت بهره‌برداری شهری تهران و حومه و خانه کاریکاتور در راستای آشنایی عموم شهروندان با روش‌های حفظ محیط زیست شهری و نحوه مشارکت آنها در کمک به بهسازی و حفظ محیط زیست بر پا می شود.

خانه هنر

یکصدوبیست و یکمین نمایشگاه ایرج شافعی در خانه هنر برگزار می‌شود. دیوارهای تالار “ملک” نگارخانه هنر به حدود ۲۰ اثر منتخب نقاشی از دوسال اخیر ایرج شافعی تعلق می‌گیرد که ابعادشان به یک تا یک ونیم متر می‌رسد.

آثار وی برگرفته از طرح‌هایی با نشانی مستقیم از فرهنگ اصیل ایرانی است مانند گل‌ها، پرندگان، ظرف‌های شکننده‌ چینی رنگارنگ و اشیای نفیس قدیمی تصویرشده است . این نخستین حضور نمایشگاهی انفرادی شافعی خارج از نگارخانه سیحون است.

وی نمایشگاهش را به معصومه سیحون (از قدیمی‌ترین مدیران نگارخانه‌ها) که به‌تعبیر او بانوی هنر، دوست دیرین و پشتیبان هنرمندان بوده، تقدیم کرده است.

آیدین آغداشلو، ۲۴سال پیش شافعی را به نگارخانه سیحون معرفی کرد و از آن پس شافعی تقریبا هر سال در نگارخانه سیحون نمایشگاه انفرادی برپا می‌کرد. طی چند سال گذشته، زنده‌یاد سیحون، سالروز تاسیس نگارخانه‌اش را با نمایش آثار او جشن گرفت.

شرکت در ۹۰ نمایشگاه گروهی در ایران و انگلستان، چین، فرانسه، کانادا، اسپانیا، آلمان، قطر، دبی، بوسنی و نیز برپایی۱۲ نمایشگاه انفرادی در نگارخانه سیحون در کارنامه‌ این نقاش ثبت شده است.

همچنین رضا بنی‌صدر، نقاش و معمار که معماری را در دانشگاه هنرهای زیبای پاریس و نقاشی را در کانادا آموخته است، سومین نمایشگاه خود را با ۲۲ تابلوی آبستره در تالار الهیه نگارخانه خانه هنر برپا می‌کند.

تالار پاسارگاد این نگارخانه هم نقاشی‌های آیدا ذوقی و امیرحسین قاسمی را نشان می‌دهد. “گرگ و میش” عنوان مجموعه‌ا‌ی از ۲۰ تابلوی این دو هنرمند است که در ابعادی متفاوت ارایه می‌شوند.

این سه نمایشگاه  از ۲۱ خرداد تا اول تیر در خانه هنر واقع در خیابان شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره ۱۷۱۶ دایر هستند. بخشی از عواید این نمایشگاه‌ها، همچون سایر نمایشگاه‌هایی که در”خانه هنر” برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.

جهان‌نما

نگارخانه جهان‌نما (هنر خانه آریانا) هم میزبان مجسمه‌های برنزی امید و رخساره بنائی است. در این نمایشگاه ۱۶ اثر به نمایش گذاشته می‌شود که در میان آنها، برخی از مجسمه‌ها با سنگ‌‌های نیمه قیمتی نیز تلفیق شده‌اند.

نمایشگاه مجسمه‌های برنزی از ۲۱ تا ۲۷ خرداد در نگارخانه جهان‌نما به نشانی میدان نیاوران، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع شده است.

 

پیشین
آثار هنرمندان استان مرکزی به جشنواره عکس آسمان راه یافت
پسین
همسر بهمن جلالی درگفت‌وگو با فارس عنوان کرد:اسناد تصویری انقلاب و جنگ تحمیلی؛ میراثی فراموش شده

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست