1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نمایش عکس های عاشورایی « اهل حرم » در مناطق روستایی

نمایش عکس های عاشورایی « اهل حرم » در مناطق روستایی

مجموعه ای از عکس های عاشورایی رسانه « پایگاه عکس چیلیک » در قالب یک بسته نمایشگاهی با عنوان « اهل حرم » از تهران به مناطق روستایی استان گیلان ارسال شد.
اهل حرم در این بسته نمایشگاهی ضمن نمایش نماهایی بدیع و ناب از نوع سوگواری روستائیان مناطقی از شهرستان های این استان ، به خلوص و شکل سنتی سوگواری مردمان بومی و محلی به دور از ابزار و ادوات باب شده در هیئات و گروه های عزاداران در شهرهای بزرگ پرداخته شده و این احساسات ناب در قاب نگاه عکاسان عاشورایی پایگاه عکس چیلیک مستندنگاری شده است.
اسامی عکاسان صاحب اثر در نمایشگاه گروهی عکس های عاشورایی « اهل حرم » به این ترتیب معرفی شده است:
معصومه اصغری ، ابراهیم باقرلو ، معصومه حضرتی ، سارا فیروزی ، جواد میرزاپور ، محمدرضا خرازی ، مجتبی محسنی ، سیدصادق موسوی ، ماهرخ شش بلوکی ، محمدرضا زارع ، میترا محمدی ، فاطمه میرالی ، منوچهر(اُمید) صرامی و اکرم جمعی .
مهدی سروری دبیر برگزاری این نمایشگاه هدف از برگزاری این نمایشگاه را در مناطق روستایی ارتفاعات ییلاقی شهرستان ماسال و استان گیلان ، تقدیر از همکاری و تشکر از میهمان نوازی و همکاری با عکاسان اعزامی یاد کرد و ارایه این عکس ها را در برابر دیدگان اهالی ، تصدیقی بر خلوص سوگواران و عزاداران حضرت عنوان کرد .
ایشان در ادامه حجم وسیع رفتارهای دور از شان سوگواری را در شهرهای بزرگ مانع از دسترسی آسان به عکس های عاشورایی برشمرد و پناه بردن به مناطق روستایی را یکی از راه کارهای ثبت سبک و شیوه ی صحیح و زیبای سوگواران دانست که این مهم را ناشی از دقت ، درایت و تاثیر اهالی شورایاری محلات و مسئولین محلی بر مردم دانست .
سروری در بخشی از قاب نخست نمایشگاه گروهی عکس های عاشورایی « اهل حرم » آورده است: برگزاری این نمایشگاه در برابر نگاه اهالی مومن ، معتقد و همدل با گروه عکاسان اعزامی از پایگاه عکس چیلیک دستی است که بر سینه گذاشته ایم برای تشکر از :
مردمی که میزبانی مهربان بودند ، هیات امنای مسجدی که یاور بودند ، مسئولین مومنی که در پشتیبانی شایسته ستایش اند و بیرق های یاحسینی که در وزش بادهای این منطقه تصاویری عاشورایی را برای نگاه های حسینی عکاسان رقم زدند… تا چه قبول افتد و چه در نظر آید .
این نمایشگاه همزمان با ظهر روز چهارشنبه ۲۹ مهرماه برابر با هفتمین روز از ماه محرم در حسینیه روستاهای ییلاق نشین شهرستان ماسال در استان گیلان به نمایش گذاشته شده و علاقه مندان و سوگواران می توانند تا پایان ماه محرم که مصادف با ۲۱ آبان ماه است از عکس های این نمایشگاه دیدن کنند.

طراح پوستر: ابراهیم باقرلو
منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه گروهی عکس عاشورایی « عین عاشورا » در نگارخانه مریم
پسین
عکس های عاشورایی در نگارگذر بهشتی فرهنگسرای مترو

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست