1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نگارخانه چیلیک میزبان «ایران، بهشت زمین» ساسان مویدی

نگارخانه چیلیک میزبان «ایران، بهشت زمین» ساسان مویدی

 

بیست و سومین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس نگارخانه چیلیک به نمایش عکس های از طبیعت و چشم اندازهایی از طبیعت ایران اختصاص یافت.

این نمایشگاه که در برگیرنده ۳۷ قطعه عکس رنگی و در ابعاد “پاناراما” به نمایش نماهایی زیبا و شاعرانه از شهرهای شمالی کشورهمچون: گیلان و مازندران و گلستان و بخشی از استانهای غرب و جنوب غربی ایران همچون: کردستان و خوزستان و … پرداخته است.

ساسان مویدی متولد ۱۳۳۸ است و بازنشسته عکاسی از صدا و سیما می باشد که پس از سالها حضور در عملیات های دفاع مقدس و عکاسی از آن روزها و رویدادها، کماکان با دوربین خود به عکاسی از گوشه گوشه ایران زیبا مشغول است.

در بخشی از قاب اول این نمایشگاه به نقل از عکاس آمده است:
نزدیک به ثلث قرن است که عکاسی می کنم و بازنشسته صداو سیما هستم.
همیشه در طی این سالها دوربین ام همراه و تعیین کننده رنگ سفره ی خانه ما بوده است.
سالها در انتظار رسیدن زمان بازنشستگی و شروع کار عکاسی از ایران لحظه شماری می کردم، مطلب جمع می کردم و طرح نوشتم تا به یاری خدا از نیمه دوم سال ۱۳۸۵ به طور جدی کارم را شروع کردم.
تا امروز چهار پروژه سنگین عکاسی را به نام های: ربع قرن با ماسوله، قلعه پنهان، همه کودکان سرزمین من، هورامان، بهشتی از سنگ را توانستم به نتیجه برسانم و به یاری حق تا آخر سال ۱۳۸۸ هم چهار عنوان مجموعه عکس به نام های: ابیانه، خاک سرخ، الموت، بهشت خدایان، لافت، نگین نیلگون خلیج فارس و سرزمین پارسه که مراحل پایانی کارشان است، به انجام خواهم رساند.

همچنین مویدی با برگزاری دو دوره نمایشگاه در نگارخانه چیلیک با عناوین: قلعه پنهان و ماسوله سفید اینک سومین نمایشگاه خود را با نام “ایران، بهشت زمین” افتتاح می نماید که این مجموعه از اول تیر ماه سال جاری برای عموم علاقمندان در نشانی: www.ChiilickGallery.com قابل مشاهده است.

دور بعدی نمایشگاه نگارخانه چیلیک به عکس های گروه ۱۴ مربوط می شود که به نمایش ۵۰ قطعه عکس منتخب جشنواره های بین المللی از ۱۴ هنرمند عکاس اختصاص یافته است که همزمان با نیمه تابستان در نگارخانه چیلیک عکس ها و معرفی هنرمندان این مجموعه به نمایش در می آیند.

پیشین
سالنامه تصویر سال ۸۸ منتشر شد
پسین
مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعات

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست