1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نگارخانه چیلیک میزبان جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی

نگارخانه چیلیک میزبان جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی

 هجدهمین دوره از سلسله نمایشگاه های عکس “نگارخانه چیــلیــک” به نمایش عکس های راه یافته به نخستین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص یافت.

این مجموعه که حاصل مسابقه ای با همین عنوان بوده است، در پاییز سال جاری برگزار گردید و دبیرخانه این مسابقه نیز در حال جمع آوری آثار دومین دوره این جشنواره است.

هیات داوران این مسابقه که متشکل از آقایان: دکتر محمد ستاری، علیرضا کریمی صارمی، سیدعباس میرهاشمی، مسعودزنده روح کرمانی و خانم گیتی نوزوزیان می باشند، در قاب اول این نگارخانه آورده اند که:
قرن حاضر را باید عصر رسانه ها و ارتباط دانست.
میلیون ها نفر از مردم جهان، هر روز از طریق عکس و تصویر از جریان رویدادها و تحولات سیاسی، علمی و هنری آگاه می شوند.
اگر انسان بر سطح کره ماه قدم می گذارد و یا در اعماق اقیانوس کند و کاو می کند، عکس و تصویر با چشم ناظر، همگام و همراه اوست و در ثبت لحظات حساس و با شکوه به وی مدد می رساند.
به عبارت دیگر، عکس و عکاس را باید هم چنان چشمان هوشمند قرن معاصر دانست.

جای خوشحالی است که دانشگاه آزاد اسلامی با نگرشی مثبت به عکس و عکاسی، جایگاه ویژه آن را حتی با برگزاری ((نخستین دوره جشنواره عکس)) مستحکم نموده است.
امید است که ادامه روند برگزاری این جشنواره و ایجاد دبیرخانه دائمی برای آن، باعث اعتلای سطح عکاسی آماتوری و حرفه ای در عرصه جامعه و دانشگاه شود .

نیاز جامعه دانشجویی تشنه آموختن، به رویکردهای فرهنگی و هنری در طول سالیان اخیر آن چنان مشهود است که با انتشار آیین نامه ((نخستین جشنواره عکس دانشگاه آزاد اسلامی)) انبوهی از آثار گران سنگ دانشجویان و عکاسان آزاد شرکت کننده را در پیش روی خود دیدیم…

آبتین غفاری مدیر اجرایی جشنواره در ارتباط با نمایش این آثار گفت: در دور اول این جشنواره تعداد ۱۱۰ قطعه عکس سیاه و سفید و رنگی از ۶۷ عکاس به مرحله نهایی راه یافت و این استقبال برای برگزار کننده در اولین حرکت، قابل قبول محسوب شده و در دور دوم این جشنواره،  اطلاع رسانی جامع تری را در برنامه های خود لحاظ کرده ایم.

همچنین غفاری ضمن تایید خبر تمدید گاهشمار جمع آوری آثار تا بیستم اسفندماه اظهار داشت که دبیرخانه جشنواره با هدف ارتقاء سطح کیفی نگاه عکاسان شرکت کننده و نمود رویکردهای مورد نظر برای عموم مخاطبین خود، نمایش جاری و متناوب این عکسها را در ۷۲ واحد دانشگاهی در سراسر کشور طراحی و اجرا نموده است و با همکاری پایگاه عکس چیلیک نمایش همزمان در محیط مجازی نگارخانه چیلیک را هم تدارک دیده ایم.

لازم به یادآوری است “نگارخانه چیــلیــک” تا به حال میزبان آثار بیش از یکصد نفر از عکاسان کشور از جمله: امیرعلی جوادیان ، اباصلت بیات ، حسین بهرامی ، رافی آوانسیان، بهزاد فیروزی ، کوروش امام، نوشین وفادار، حسن ملکی ، احمد خطیری، آرزو عمیدی و بسیاری دیگر از هنرمندان کشورمان بوده است.

نگارخانه چیلیک در حال حاضر “کودکان گل فروش”  منصوره معتمدی  و “ماسوله سفید”  ساسان مویدی را در روز شمار خود دارد.

این نمایشگاه صبح امروز پنجشنبه، ۱۰بهمن ماه افتتاح شده و علاقمندان می توانند با مراجعه به نشانی: www.ChiilickGallery.com از آثار این نگارخانه دیدن کنند.

پیشین
هجدهمین تور عکاسی چیلیک در همدان برگزار شد
پسین
نمایشگاه عکس بانوان شیدنگار در موزه عکسخانه شهر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست