1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر معرفی شدند

نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر معرفی شدند

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )

نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با هفتادونهمین تور عکاسی «چیلیک» به مقصد کویر با حضور عکاسان همسفر برگزار و نگاه‌های برتر معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، در این نشست که چهارشنبه، ششم آبان‌ماه، برگزار شد، عکاسان پس از مشاهده گزارش این کارگاه عکاسی، درباره‌ی موارد کمی و کیفی این سفر به تبادل نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس‌های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس‌های منتخب، درباره‌ی عکس‌ها و موارد فنی و ساختار زیبایی‌شناختی آثار به ارائه نظر و سعی در نقد فنی، حسی و ساختاری عکس‌ها پرداختند.

هفتاد‌ونهمین تور عکاسی پایگاه عکس «چیلیک» با حضور در استان اصفهان و منطقه مرنجاب، با رویکردی مبتنی بر عکاسی طبیعت، منظره و مفهومی به پیکره گرم و خشک کویر و همچنین بازی نور و سایه بر رمل‌ها و بافت طبیعت کویر برگزار شد و تشکیل این نشست، محفلی مهیا کرد تا با نمایش دستاوردهای این سفر از نگاه همسفران، شرایط کمی و کیفی این کارگاه آموزشی عکاسی در قالب سفر عکاسی گروهی توسط عکاسان همسفر مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.

پس از نقد و بررسی عکس‌های برتر عکاسان همسفر، زیبایی در طبیعت گرم و خشک، نمود بافت و فرم‌های کویری، نقش رنگ و خاکستری‌ها در عکاسی طبیعت، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و… به عنوان ملاک‌های ارزیابی عکس‌ها مطرح شد و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضران این نشست با صرف زمان کافی مورد نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.

در پایان به ترتیب عکس‌های جواد میرزاپور، علی هاشمی، فاطمه افشار، محمدرضا زارع، سمانه میلانلو و فاطمه سادات حجازی بیشترین رای را به دست آوردند.

همچنین در بخش «نگاهی نو» از الهه رفیعی، مهری راست‌قدم، سارا ابوالصدق، سهیلا خانمیرزایی، حمیده فنایی و زهرا نیاورانی تقدیر شد.

در این نشست عکس‌های معصومه حضرتی، مریم خداوردی، ابراهیم باقرلو، سهیلا خانمیرزایی، نسرین رستمی، امیر شایگان، محمدرضا رحیمی، سعید مقدم، منا غلامیان، فاطمه میرالی، محمدرضا خرازی، صبوره منتظرین، طیبه خداوردی و سمانه نوری‌زاده مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت‌وگوی حاضران قرار گرفت.

مسئولیت این نشست و هدایت گفت‌وگوها را مهدی سروری -کارشناس و دانش‌آموخته عکاسی- بر عهده داشت.

جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط آن‌ها فراهم باشد.

نمایشگاه گروهی «انتهای زمین» به عنوان چهارمین نمایشگاه گروهی از آثار عکاسی همسفران تورهای عکاسی پایگاه عکس «چیلیک» که چندی پیش با یکصد قطعه عکس برتر از آثار عکاسان همسفر در تور عکاسی کویر به بار نشست و علاوه بر چاپ کتاب، منتخب عکس‌های این مجموعه در چندین شهر و استان کشور به نمایش گذاشته شد و در دور جدید نمایشگاه‌های شهر به شهر، پذیرای نگاه‌های برتر عکاسان خواهد بود.

برنامه بعدی کارگاه عکاسی در کویر پس از برگزاری نشست آموزشی و جلسه توجیهی برای علاقه‌مندان، اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره‌های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

پیشین
نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر چیلیک معرفی شد+تصاویر
پسین
جسم ماهیت بی‌وطن بودن در عکس‌های دشتی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست