1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر چیلیک معرفی شد+تصاویر

نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر چیلیک معرفی شد+تصاویر

منبع: خبرگزاری فارس –

نقدوبررسی آثار عکاسان همسفر با هفتاد و نهمین تور عکاسی چیلیک به مقصد کویر با حضور عکاسان همسفر، برگزار و نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر معرفی شدند.

خبرگزاری فارس: نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر چیلیک معرفی شد+تصاویر

 به گزارش خبرگزاری فارس، نقدوبررسی آثار عکاسان همسفر با هفتاد و نهمین تور عکاسی چیلیک به مقصد کویر با حضور عکاسان همسفر، برگزار و نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر معرفی شدند.

در این نشست که عصر روز چهارشنبه ۶ آبان ماه جاری در محل سالن آموزش دفتر این رسانه برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده گزارش این کارگاه عکاسی ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به تبادل نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.

هفتاد و نهمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در استان اصفهان و منطقه مرنجاب، با رویکردی مبتنی بر عکاسی طبیعت ، منظره و مفهومی به پیکره گرم و خشک کویر و همچنین بازی نور و سایه بر رمل ها و بافت طبیعت کویر برگزار شد و تشکیل این نشست، محفلی مهیا کرد تا با نمایش دستاوردهای این سفر از نگاه همسفران ، شرایط کمی و کیفی این کارگاه آموزشی عکاسی در قالب سفر عکاسی گروهی توسط عکاسان همسفر مورد نقد و بررسی قرار گیرد .

 

 

در بخش بعدی این جلسه پس از نقد و بررسی عکس های برتر عکاسان همسفر ، زیبایی در طبیعت گرم و خشک، نمود بافت و فرم های کویری ، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی طبیعت، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.

 

 

پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس‌های: جواد میرزاپور ، علی هاشمی، فاطمه افشار، محمدرضا زارع، سمانه میلانلو، فاطمه سادات حجازی مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.

همچنین در بخش نگاهی نو از عکاسانی چون: الهه رفیعی، مهری راست قدم ، سارا ابوالصدق ، سهیلا خانمیرزایی ، حمیده فنائی ، زهرا نیاورانی تقدیر به عمل آمد.

 

 

لازم به یادآوری است در این نشست عکس های: معصومه حضرتی ، مریم خداوردی ، ابراهیم باقرلو ، سهیلا خانمیرزائی، سمیرا زالپور ، نسرین رستمی ، امیر شایگان ، محمدرضا رحیمی ، سعید مقدم ، منا غلامیان ، فاطمه میرالی ، محمدرضا خرازی، صبوره منتظرین ، طیبه خداوردی و سمانه نوری زاده مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت.

مسئولیت این نشست و هدایت گفت و گوها را مهدی سروری کارشناس و دانش آموخته عکاسی بر عهده داشت .

 

 

اسامی عکاسان همسفر در هفتادونهمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با عنوان کارگاه عکاسی در کویر به این ترتیب عنوان شده است : فرزانه افتخاری ، مهری راست قدم ، محمدرضا زارع ، سجاد صادقی آرانی ، معصومه حضرتی ، سمانه میلانلو ، الهه رفیعی ، سمیرا زالپور ، سهیلا خانمیرزایی ، فاطمه افشار ، محمدجواد شفیعی گنجه ، منیره آقا رفیعی ، ابراهیم باقرلو ، فاطمه سادات(هانیه) حجازی ، محمدرضا رحیمی ، مصطفی وثوق کیا ، صبوره منتظرین ، جواد میرزاپور کلیبر ، امیر شعبانی شایگان ، سعید مقدم ، سارا حیدری ، سارا ابوالصدق ، آزاده گلاب‌گیران ، مهدی سروری ، سبحان سروری ، مریم خداوردی ، طیبه خداوردی ، مهیار حمیدپور ، محمدرضا زارع ، فاطمه شیخعلی میرالی ، راضیه چالدره ، مونا غلامیان، محمدرضا خرازی ، سمانه نوری‌زاده ، معصومه حضرتی ، حمیده فنایی ، مجتبی ملک پوریان ، نسرین رستمی ، زهرا(نهلا) نیاورانی ، علی هاشمی ، مهدی احسانی ، محمد آزادی .

 

 

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.

جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.

 

 

لازم به یادآوری است که نمایشگاه گروهی « انتهای زمین » به عنوان چهارمین نمایشگاه گروهی از آثار عکاسی همسفران تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک که چندی پیش با یکصد قطعه عکس برتر از اثار عکاسان همسفر در تور عکاسی کویر به بار نشست و علاوه بر چاپ کتاب ، منتخب عکس های این مجموعه در چندین شهر و استان کشور به نمایش گذاشته شد ، در دور جدید نمایشگاه های شهر به شهر ، پذیرای نگاه های برتر عکاسان خواهد بود .

برنامه بعدی کارگاه عکاسی در کویر پس از برگزاری نشست آموزشی و جلسه توجیهی برای علاقه مندان ، اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد .

 

 

علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

پیشین
عکس‌هایی از کابوس‌ها و رویاهای یک درخت
پسین
نگاه‌های برتر تور عکاسی کویر معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

۱ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • جلسات نقد تور و بررسی عکس های تولید شده در تورهای عکاسی چیلیک بسیار ارزشمند است . این فرصت عالی پس از هر تور امکانی استثنایی برای تکمیل چرخه ثبت عکس تا فهم عکس را برایم مهیا نموده است و همواره از این جلسات بسیار آموخته ام.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست