1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نگاه برتر عکاسان در تور عکاسی کردستان و اردبیل معرفی شد

نگاه برتر عکاسان در تور عکاسی کردستان و اردبیل معرفی شد

نقدوبررسی آثار مستند عکاسان همسفر با هفتادوششمین تور عکاسی چیلیک به مقصد استان کردستان و دیدار و عکاسی از غار کرفتو و منطقه زیویه و هفتاد و هفتمین تور عکاسی چیلیک در کنار عشایر اردبیل برگزار شد.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز پنجشنبه ۲۹ مرداد ماه جاری در محل سالن آموزش دفتر این رسانه برگزار شد، عکاسان همسفر با پایگاه عکس چیلیک و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست حضور یافته و پس از نمایش گرارش ویزه تصویری از تورهای منظور و مشاهده تمامی عکس های برتر عکاسان، به نقد و بررسی اثر مورد نظر همسفران پرداختند.
هفتادوششمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در استان کردستان و دیدار از غار تاریخی کرفتو در نزدیکی شهرستان سقز، ضمن دیدار از این غار چهار طبقه باستانی و آهکی، از بخش های مختلف راهروها و نورگیرها و محیط زنده غار به واسطه حضور علی هژبری کارشناس میراث فرهنگی و ارایه توضیحات ایشان عکاسی کردند.

در بخش بعدی این جلسه پس از بررسی تحلیلی نگاه های گوناگونی که به موضوعی واحد می توان داشت، پیرامون چگونگی حضور موفق در یک عکاس در گروه عکاسی نکاتی یادآوری شد و در ادامه با وجود ویژگی های نورپردازی در محوطه های داخلی غارها، از تبحر و نقش تجهیزات عکاسی در جبران بخشی از این محدودیت ها صحبت به میان آمد.
پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب عکس های برتر بود که به ترتیب آثار: فاطمه ندیمی، فاطمه شیخعلی میرالی، سید ایمان میری، سمانه میلانلو، مهری راست قدم بنا بر رای و نظر حاضرین و با تایید نظر کارشناس نشست قرار گرفت. همچنین از نگاه سید صادق موسوی، فاطمه سادات حجازی، رضا بهادری، لادن شجاع، محمدرضا رحیمی و نیلوفر زارعی تقدیر به عمل آمد.

نشست تور 76 و 77
همچنین نمایش عکس های مستند از مناطق کردنشین زیویه و حضور عکاسان در آیین نماز عید سعید فطر و دید و بازدید اهالی روستاها و حضور در مساجد و رائت قران بر مزارها و سرسلامتی به بزرگان و روستا و … مورد نمایش و پس از آن نگاه های منتخب هر عکاس به نقد و بررسی های فنی، حسی، زیبایی شناختی کشیده شد.
در این بخش نیز پس از بررسی های به عمل آمده و نقد عکس های منتخب عکاسان، عنوان نگاه های برتر به: لادن شجاع، فاطمه ندیمی، فاطمه سادات حجازی، سید صادق موسوی و حسین عصاری آرانی اختصاص یافت و ضمن تقدیر از سعی صحیح مشق عکاسی: محمدرضا رحیمی ، سید ایمان میری ، سمانه میلانلو ، مهری راست قدم و رضا بهادری، از تلاش فاطمه شیخعلی میرالی و نیلوفر زارعی تقدیر به عمل آمد.
بخش دوم این نشست به نمایش گزارش ویزه تصویری تور عکاسی عشایر اردبیل و نمایش آثار منخب عکاسان حاضر در این سفر بود که با رسیدن به مرحله نقد و بررسی نگاه عکاسان، عنوان نگاه های برتر به: سید صادق موسوی ، حسین عصاری آرانی ، فاطمه سادات حجازی ، گل گونه نجفی و نیلوفر زارعی اختصاص یافت و در ادامه ضمن تقدیر از سعی سمانه نوری زاده، از تلاش های : مریم خداوردی، میترا محمدی، مهری راست قدم ، محمدرضا رحیمی تقدیر به عمل آمد.

جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
لازم به یادآوری است که حضور در این جلسه آموزشی کاملا رایگان بوده و علاوه بر همسفران فعال در رعایت ضوابط علمی آموزشی تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک ، تمامی همسفران گذشته در این قبیل کارگاه های آموزشی عکاسی و تور های عکاسی با اطلاع قبلی و هماهنگی با مسئول جحلسه مجاز به حضور هستند.
برنامه بعدی تور عکاسی و کارگاه عکاسی این رسانه حضور در میان کارگران خشت زنی و کوره های آجرپزی منطقه تاکستان و تجربه عکاسی مستند است و پس از آن امکان حضور در کارگاه عکاسی طبیعت است که در حدفاصل دریاچه نئور تا سوباتان و طلوع خورشید در کویر مرنجاب برگزار خواهد شد.
جهت مشاهده عکس های برتر غار کرفتو ” ایـنـجـــا “، بخش عکس های برتر منطقه زیویه ایـنـجـــا و نگاه های برتر تور عکاسی عشایر اردبیل ” ایـنـجـــا ” کلیک کنید.‬
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.
—————————————————————————————————————————————————————–

پیشین
نگاه های برتر تور عکاسی از غار کرفتو
پسین
نگاه های برتر تور عکاسی از عشایر اردبیل

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست