1. خانه
  2. اخبار
  3. نگاه عکاس « ابراهیم باقرلو » در نشست عکاس ماه نقد شد

نگاه عکاس « ابراهیم باقرلو » در نشست عکاس ماه نقد شد

دومین جلسه از سلسله نشست های تحلیل آثار عکاسان ” پایگاه عکس چیلیک ” عصر روز پنجشنبه ۲۳ خردادماه ۱۳۹۲ در محل دفتر این رسانه برگزار شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) در این نشست که با حضور تنی چند از عکاسان و کاربران برتر و همسفران موفق و همچنین علاقه مندان به حضور در مباحثی به دور از تعارفات معمول رقم خورد، ” نگاه عکاس « ابراهیم باقرلو » در نشست عکاس ماه نقد شدابراهیم باقرلو ” به عنوان عکاس میهمان در این جلسه حضور یافت و با نمایش بیش از ۶۰ قطعه عکس از آثار برتر عکاسی خود و همچنین ارایه توضیحاتی برای حاضرین به چگونگی رویکرد خود به عکس و عکاسی پرداخت.
ابراهیم باقرلو متولد مردادماه سال ۱۳۵۷ از شهر تهران و دانش آموخته رشته ارتباط تصویری می باشند.

 

ایشان با وجود تخصص در زمینه شناخت و آموزش نرم افزارهای ویرایشگر فایل های دیجیتال به ویژه لایت روم، از ارتباط تنگاتنگ تکنولوژی دیجیتال و قدرت نگاه عکاس یاد کرد و اظهار داشت:
اگر به قدرت نگاه محدود در چهار گوشه قاب تصویر اعتقاد داشته باشیم، بدون تردید تکنولوژی دیجیتال می تواند شکل دهنده و پیش برنده افکار و نظریات ما در حوزه هنر باشد ولی اگر آن را تنها دستمایه ای برای رفع نقایص و جبران دانش کاربردی و عملی سایر مراحل انتخاب تا تولید قرار دهیم، به نظر می رسد نه تنها حوزه نرم افزار و قابلیت های آن را -به شکل کامل- درک نکرده ایم بلکه به اصالت نگاه عکاس نیز باوری بی ریشه داریم. باوری که ما را دیر یا زود از پذیرش سختی های حضور در عرصه ثبت و کشف و دید و ارایه باز خواهد داشت.

پایان بخش برنامه های این نشست که با استقبال مناسبی از سوی علاقه مندان مواجه بود، پخش نماهنگی از فعالیت های این عکاس بود و در نهایت اهدای لوح توسط خانم Xiaomei Chen عکاسی از کشور چین و دانش آموخته جامعه شناسی بود که با صحبت ها و بین نظراتی پیرامون آثار به نمایش گذاشته شده همراه بود.

میهمان بعدی جلسه عکاس ماه و مجموعه نشست های تخصصی نمایش و نقد نگاه عکاسان پایگاه عکس چیلیک ” مهدیه روستایی ” خواهد بود.
” مهدیه روستائی ” از جمله عکاسان جوان و پرتلاشی است که از سال ۱۳۸۹ عکاسی را در مضامین مفهومی و مستند دنبال می کند.

مجموعه نشست های تحلیلی عکاس ماه با حمایت پایگاه عکس چیلیک و مدیریت و برنامه ریزی عکاس و کارشناس ” مهدی طاهری ” تعریف شده و قصد دارد تا به دور از تعارفات معمول، در محیطی با نشاط، پژوهش محور و واقع بینانه به مقوله نقد نگاه، نسبت به معرفی صاحبان نگاه و استعداد، در عرصه عکاسی اقدام نماید.
علاقه مندان جهت اعلام حضور در این برنامه می توانند به نشانی جدید پایگاه عکس چیلیک (Chiilick.com) مراجعه و یا با شماره: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

پیشین
تور عکاسی چیلیک در « اسالم و خلخال » برگزار شد
پسین
فراخوان دومین جشنواره تجسمی شهریار

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست