1. خانه
  2. اخبار
  3. نگاه های برتر تور عکاسی « عاشورا در ساری » معرفی شدند

نگاه های برتر تور عکاسی « عاشورا در ساری » معرفی شدند

نقدوبررسی آثار مستند عکاسان همسفر با پنجاه ونهمین تور عکاسی چیلیک برگزار شد.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه جاری در محل سالن آموزش دفتر این رسانه برگزار شد، عکاسان همسفر با تور عکاسی این مرکز با نمایش عکس های برتر همسفران، حاضرین پیرامون سایر عکس ها و نگاه برتر سایر همسفران به نقدوارایه نظر پرداختند.
پنجاه ونهمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در استان مازندران و روستاهای شهرستان ساری، با رویکردی مستند و نگاهی انتزاعی به ابعاد حماسی و عرفانی آیین های سوگواری برای حضرت امام حسین(ع)و یاران شان، برای دومین سال پیاپی به این موضوع پرداختند و این نشست محفلی مهیا کرد تا با نمایش آثار گزارشی این سفر از نگاه همسفران، شرایط کمی وکیفی عکاسی گروهی را مورد نقدوبررسی قرار دهند.

نگاه های برتر تور عکاسی « عاشورا در ساری » معرفی شدند

در بخش بعدی این جلسه پس از بررسی تحلیلی موضوع سوگواری در ماه محرم، چگونگی ارتباط با موضوع، لزوم شناخت فرهنگ، نحوه عکاسی از آیین های سوگواری و … و در نهایت اثر منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد وتحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.
پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب عکس های برتر بود که به ترتیب با رای و نظر حاضرین آثار: مونا عبدا..پور، سیدصادق موسوی، سیدمحمدرضا سجادی، مجتبی محسنی، معصومه حضرتی، اکرم جمعی مورد تایید اکثریت قرار گرفت.

همچنین ضمن تقدیر از دقت نگاه محمدرضا خرازی، میترا محمدی، فاطمه ندیمی، فاطمه حسینی لاهیجی، از سارا فیروزی به عنوان جوان ترین همسفر این تور به واسطه ثبت هایی جسورانه و کادربندی هایی مورد قبول، با اهدای بسته ای هدیه و یک جلد کتاب عکس عاشورا تقدیر به عمل آمد.
اسامی همسفران همراه در تور عکاسی ” عاشورا در ساری ” در روستاهای استان به این ترتیب است: اکرم جمعی، ابراهیم باقرلو، معصومه حضرتی، مریم خادم بهمنیار، محمدرضا خرازی، نسیبه خلیلی، سیدمحمدرضا سجادی، مهدی سروری، سیدولی شجاعی لنگری، منا عبدا..پور، علی عبدی، سارا فیروزی، فاطمه لاهیجی، سیدصادق موسوی، مجتبی محسنی، میترا محمدی، فاطمه میرالی، فاطمه ندیمی و سمانه نوری زاده.
جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
لازم به یادآوری است که دومین نمایشگاه گروهی از آثار عکاسی همسفران تورهای عکاسی پایگاه عکس چیلیک به زودی با موضوع ابعاد حماسی و عرفانی سوگواری ایام ماه محرم در قالب ۷۲ قطعه عکس افتتاح خواهد شد.
برنامه بعدی تور عکاسی این رسانه حضور در سواحل منطقه خزر در استان مازندران و عکاسی از فعالیت و محیط زندگی کارگران و ماهی گیران است که با برنامه نشست توجیهی و نمایش عکس های برتر و همچنین جلسه نقد و بررسی آثار همسفران همراه است.(+) 

جهت مشاهده عکس های برتر این نشست ” ایـنـجـــا ”  کلیک کنید.‬
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.
—————————————————————————————————————————————————————–
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده “ ایـنجـا ” و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه “ ایـنـجـا ” کلیک کنید.

پیشین
نمایشگاه انفرادی « فرشته شادی » در کافه عکس
پسین
گزارش تصویری: گشایش نمایشگاه گروهی « سبز سرخ »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست