1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نگاه های برتر تور عکاسی از « لاله های واژگون » معرفی شدند

نگاه های برتر تور عکاسی از « لاله های واژگون » معرفی شدند

نشست آموزشی نقد تور و بررسی کیفی عکس های تولید شده در کارگاه عکاسی طبیعت و تجربه عکاسی از لاله های واژگون خوانسار با حضور عکاسان و علاقه مندان ، در سالن اجتماعات دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک برگزار شد.
نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با هشتاد و ششمین تور عکاسی چیلیک به مقصد شهرستان خوانسار واقع در استان اصفهان، با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون عکس ها ، نگاه های برتر این تور عکاسی با رای و نظر حاضرین معرفی شدند.
به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز یک شنبه ۶ تیر ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده فیلم و عکس گزارش تصویری مقاصد عکاسی همچون: دشت لاله های واژگون ، قبرستان کهنه ، کوچه باغ ها و… پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به طرح نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.

عکاسان همسفر با هشتادو ششمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در ارتفاعات منطقه گلستان کوه خوانسار و لاله های واژگون ، با رویکردی مبتنی بر عکاسی طبیعت و منظره ، در منطقه حاضر شدند و تلاش کردند با وجود موقعیت جوی و امکانات موجود، بهترین شرایط عکاسی را رقم بزنند.

اشاره به مسایل فنی و تکنیکی در عکاسی از موضوعی چون طبیعت و منظره، تفاوت های این دو و عکاسی انتزاعی و مفهومی، نشانه شناسی در عکاسی فرمالیستی ، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی از عناصر طبیعت همچون سنگ ها و گل ها و گیاهان در طبیعت، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.

پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : محمدرضا زارع ، اعظم حشمتی ، مهری راست قدم ، وحید قلی بیگیان ، محمد کیانی ، مهدی سروری مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.

همچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: طاهره(شیدا) حیدری ، حسین عصاری آرانی ، سپهر امیری ، سروش رحمانی ، گل گونه نجفی ، مریم خداوردی در رتبه های بعدی آرا قدردانی شد و در ادامه از تلاش همسفران : علیرضا عبداللهی ، پویا زعفرانی ، صبرا محمدنژاد ، شهرزاد ونکی ، سپیده سیرانی و ریحانه خداویسی تقدیر به عمل آمد .
مسئولیت راهبری جلسۀ نشست نقد تور و ارزیابی آثار عکاسان را « مهدی سروری » عهده دار بوده است .
لازم به یادآوری است در این نشست عکس های : محمدرضا زارع، اعظم حشمتی، مهری راستقدم، وحید قلی بیگیان، محمد کیانی، ریحانه خداویسی ، مهدی سروری، طاهره(شیدا) حیدری، حسین عصاری آرانی، سپهر امیری، سروش رحمانی، گلگونه نجفی، علی رضا عبدالهی ، مریم خداوردی، پویا زعفرانی، صبرا محمدنژاد، شهرزاد ونکی و سپیده سیرانی مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.

جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
از جمله تورهای بعدی پایگاه عکس چیلیک حضور در برداشت شالی در مازندران ، روستاهای اصیل کردستان ، اردبیل ، کویر مرنجاب ، آبشار و جنگل های گرگان می باشد.
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ و یا دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی به مقصد دشت لاله واژگون خوانسار و کوچه باغ های سنتی شهر « اینــجــا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
آغاز کار اتاق فکر عکاسی در همدان
پسین
امیرهوشنگ للهی ، مدیر موزه عکسخانه شهر شد

به تازگي منتشر شده

۸ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • روزبه ساعتی
    ۰۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۳۴

    با تشکر از آقای سروری و همکاران محترم پایگاه عکس چیلیک برای برگزاری جلسه نقد و بررسی تور، بسیار جلسه مفید و پرباری بود.
    امیدوارم در تور های بعدی افتخار همراهی با چیلیک و دوستان رو داشته باشم. روزبه ساعتی

    پاسخ
  • طاهره (شیدا)حیدری
    ۰۷ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۰۷

    جلسه خیلی خوبو سازنده ای بود. کسب تجربه کردیم درمحضر دوستان.
    اینکه نوع نگاه افراد به یک موضوع چقدر میتونه متفاوت باشه.
    تشکر فراوان از آقای سروری بابت تمام لطفهاشون.

    پاسخ
  • جلسه بسیار عالی بود. واز دیدار دوستان زنده شدیم!. البته سفر بسیار پر باری هم بود و فایل های ارائه شده موفق بودند به نظرم،
    به امید دیدار دوستان

    پاسخ
  • حسین عصاری آرانی
    ۰۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۴

    این که پس از سفر فرصتی فراهم می شود تا با دید دیگر همسفران آشنا شویم و بتوانیم کیفیت عکاسی از موضوع مد نظر را ارتقا دهیم از فرصت های استثنایی است که در اخیار ما قرار می گیرد.
    از همسفران خوب برای ارائه آثار خوب متشکرم و از پایگاه عکس چیلیک برای ایجاد این فرصت خوب.

    پاسخ
  • پویا زعفرانی
    ۰۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۵

    تشکر فراوان از پایگاه چیلیک و آقای سروری بابت جلسه نقد و بررسی. به شخصه از نظرات عکاسان بسیار استفاده کردم و آموختم و امیدوارم خداوند توفیق بدهد که در سفرهای آتی هم در کنار همسفران و عکاسان چیلیک باشم.

    پاسخ
  • مریم خداوردی
    ۰۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۵

    جلسات نقد در نوع نگاه و تربیت آن بسیار میتواند موثر باشد و واقعا برگزاری این جلسات توسط پایگاه عکس چیلیک جای تشکر و قدردانی دارد.

    پاسخ
  • صبرا محمدنژاد
    ۰۸ تیر ۱۳۹۵ ۱۸:۴۴

    خیلی جلسه مفیدی برای من بود
    اول اینکه عکس های دوستان با دیدهای متفاوت رو در فضایی که خودم هم در آن حضور داشتم دیدم و این تفاوت نگاه ها خیلی آموزنده بود.
    دوم، از نظرات دوستان خیلی استفاده کردم چه روی عکس خودم و دیگر آثار و متوجه شماری از اشتباهاتم شدم
    و سوم دیداری تازه شد و انرژی تازه ای گرفتم.
    بسیار عالی بود از آقای سروری برای این فرصت و زحماتی که کشیدن صمیمانه تشکر می کنم.
    به امید دیدار همه عزیزان.

    پاسخ
  • ممنون از آقای سروری و پایگاه عکس چیلیک برای ایجاد این فضا تا بتونیم از این فرصت استفاده کنیم
    بسیار خوشحالم که در این تور با دوستان جدید و خوش سفری آشنا شدم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست