1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نگاه های برتر در تور عکاسی غار کرفتو معرفی شد

نگاه های برتر در تور عکاسی غار کرفتو معرفی شد

نشست آموزشی نقد و بررسی کیفی عکس های تولید شده در کارگاه عکاسی از غار کرفتو در استان کردستان در سالن اجتماعات پایگاه عکس چیلیک برگزار شد .
نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با هشتادوچهارمین تور عکاسی چیلیک به مقصد غار تاریخی، باستانی کرفتو واقع در حاشیه شهرستان سقز با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون عکس ها ، نگاه های برتر این تور عکاسی معرفی شدند .
به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که عصر روز سه شنبه ۷ اردی بهشت ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده گزارش تصویری این کارگاه عکاسی ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به طرح نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.
هشتادوچهارمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با حضور در استان کردستان و عبور از شهرستان دیواندره ، با رویکردی مبتنی بر عکاسی مستند ، معماری و مفهومی به پیکره تاریخی غار کرفتو و ثبت نماهای داخلی و بیرونی این اثر دستکند در دل کوه های آهکی منطقه تلاش کردند تا شرایط مقدماتی یک نمایشگاه گروهی عکس را در معرفی این غار زنده به لحاظ شرایط زیست محیطی مهیا کنند.

جلسه نقد و بررسی تور عکاسی کرفتو کردستان
در بخش بعدی این جلسه عکس های مستندی که عکاسان با حضور در روستاهای اصیل و سنتی به ثبت رساندند مورد نمایش قرار گرفت و سپس به نقد و بررسی عکس های منتخب عکاسان همسفر پرداخته شد.
اشاره به مسایل فنی و تکنیکی در عکاسی از موضوعی چون غار، نشانه شناسی های محلی و کارشناسی ، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی طبیعت، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.
پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر حاضرین بود که به ترتیب عکس های : ابراهیم باقرلو ، گلناز علیا ، مهری راستقدم ، مریم خداوردی ، آمنه عبادی مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت.
همچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: نسرین رستمی و شهرزاد ونکی تقدیر به عمل آمد .
لازم به یادآوری است در این نشست عکس های : مریم خداوردی ، نسرین رستمی ، مهدی سروری ، شهرزاد ونکی ، آمنه عبادی ، گلناز علیا ، ابراهیم باقرلو و مهری راست قدم مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گوی حاضرین قرار گرفت .

اسامی عکاسان همسفر در هشتادوچهارمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک با عنوان کارگاه عکاسی از غار کرفتو در کردستان به این ترتیب عنوان شده است : مریم خداوردی ، نسرین رستمی ، مهدی سروری ، شهرزاد ونکی ، آمنه عبادی ، گلناز علیا ، ابراهیم باقرلو و مهری راست قدم.

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.
جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
از جمله تورهای بعدی پایگاه عکس چیلیک حضور در طبیعت منطقه اسالم – خلخال ، دشت لاله های واژگون خوانسار ، ارتفاعات سوباتان تالش  و مستندنگاری در روستاهای اصیل کردستان و برداشت شالی در مازندران می باشد .
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
برگزاری دوره آموزش عکاسی پایه در پایگاه عکس چیلیک
پسین
آثار عکاسان حامی محیط زیست به تاکستان رسید

به تازگي منتشر شده

۳ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • برگزاری جلسات نقد بسیار مفید بوده و از شرکت در آنها به اندازه عکاسی در تورها بهره برده ام.
    علاوه بر اینکه با نگاه های مختلف از یک موضوع آشنا میشویم، عوامل موثر در موفقیت و یا عدم موفقیت یک اثر را نیز متوجه می شویم.
    از پایگاه عکس چیلیک برای برگزاری این جلسات کمال تشکر را دارم.

    پاسخ
  • مهری راست قدم
    ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۰:۳۱

    جلسه برگزاری نقد و بررسی عالی برگزار شد .دراین جلسه ها نکات بسیاری تحلیل و بررسی میشود که در گرفتن عکسهایی بهتر یاری رسان بنده و دیگر هنر جویان میباشد .از جناب سروری و زحماتی که در این مسیر متحمل میشوند تشکر میکنم .

    پاسخ
  • حسین عصاری آرانی
    ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۳۲

    اولین سفر به کرفتو سفری به یاد مادنی برای من بود، خیلی دوست داشتم در سفر دوم هم حضور داشته باشم؛ اما به دلایل مختلفی نشد.
    الان که عکس های زیبای دوستان را دیدم بیشتر قبطه خوردم که چرا نبودم یا در نشست این تور عکاسی شرکت نکردم.
    به امید رشد روز افزون پایگاه عکس چیلیک که بی شک با رشد اعضا به دست خواهد آمد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست