1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. نگاه های برتر عکاسان همسفر با تور عکاسی کویر معرفی شد

نگاه های برتر عکاسان همسفر با تور عکاسی کویر معرفی شد

نشست آموزشی نقد و بررسی کیفی عکس های تولید شده در تور عکاسی و کارگاه عکاسی طبیعت با عنوان « طلوع در کویر » در سالن اجتماعات پایگاه عکس چیلیک برگزار شد.
نقد و بررسی آثار عکاسان همسفر با یکصدومین #تور_عکاسی_چیلیک به مقصد منطقه کویر واقع در استان اصفهان ، با حضور عکاسان همسفر و سایر علاقه مندان به حضور در این نشست آموزشی ، برگزار و پس از بحث و گفت وگو پیرامون عکس ها ، نگاه های برتر این تور عکاسی معرفی شدند.
به گزارش « پایگاه عکس چیلیک » (Chiilick.com) در این نشست که به صورت رایگان بعدازظهر چهارشنبه ۱۳ دی ماه جاری برگزار شد ، ابتدا عکاسان همسفر با حضور میهمانان متقاضی حضور در این جلسه ، پس از مشاهده گزارش تصویری از نگاه عکاسان همسفر ، پیرامون موارد کمی و کیفی این سفر به طرح نظر پرداختند و در ادامه با نمایش عکس های دریافتی از سوی عکاسان همسفر به عنوان عکس های منتخب همسفران ، دربارۀ عکس ها و موارد فنی و ساختار زیبایی شناختی آثار به ارایه نظر و سعی در نقد فنی ، حسی و ساختاری عکس ها پرداختند.

عکاسان همسفر با ۱۰۰ومین تور عکاسی #پایگاه_عکس_چیلیک با حضور در سحرگاه منطقه کویر مرنجاب در همسایگی شهرستان آران و بیدگل ، با رویکردی مبتنی بر عکاسی طبیعت ، در وسعت منطقه حاضر شدند و تلاش کردند با وجود محدودیت در زمان پیش از طلوع تا پیش از ظهر از فرم و رمل و منحنی های نرم و زیبای کویری در کنار بافت شن ها در نوری مناسب در صبحگاه، عکاسی کنند.

پایان بخش برنامه های مورد نظر در این نشست انتخاب نگاه های برتر با رای و نظر عکاسان فعال در این تور عکاسی بود که به ترتیب عنوان #نگاه_برتر به عکس های: ابراهیم باقرلو، حسین عصاری آرانی، اعظم حشمتی، مریم خداوردی که مورد کسب آرای اکثریت حاضرین در نشست قرار گرفت، اختصاص یافت. بر اساس این نتیجه عکاس برتر این جلسه از امتیاز دریافت تخفیف و تخفیف ۵۰۰هزار ریالی از بابت خرید کتاب از پایگاه #کتاب_عکس برخوردار شد.

پیش از پرداختن به نقد عکس ها نکات لازم پیرامون شیوه مشاهده اثر و چگونگی و نوع نقد برای حاضرین تبیین شد و عکس هایی که عکاسان همسفر به عنوان منتخب برای نقد و تحلیل انتخاب شده بود، ارایه شد و با صرف زمان لازم، نسبت به بررسی هر یک از عکس ها تلاش شد تا نشانه ها و نمایه های زیبایی یک عکس خوب و موفق در کادرهای مورد نمایش مورد ارزیابی، مقایسه و تحلیل فنی و موضوعی قرار گیرد و در فرم های از پیش طراحی شده، کشف موضوع، جایگیری عکاس، تاثیرات عوامل ثبت، استفاده مناسب از ابزار و تجهیزات، انتخاب کادر، ترکیب بندی، ویرایش، خلاقیت، نورسنجی و … ارزشگذاری و ثبت امتیاز شوند.

در ادامه نظرها و سنجش آرا، آثار: سجّاد صادقی آرانی، ندا رهگذر، فاطمه میرالی، سپیده رضاخانی مورد تحسین قرار گرفت.

اشاره به مسایل فنی و تکنیکی در عکاسی از موضوعی چون طبیعت کویر و رسیدن به مرحله ای از بیان در عکاسی همراه با حس و زیبایی، نشانه شناسی در عکاسی طبیعت و ارتباط میان عکاسی طبیعت و منظره، تا عکاسی صحنه آرایی شده، نقش رنگ و خاکستری ها در عکاسی از عنصر طبیعت، نقش خلاقیت در معرفی یک نگاه نو و … به عنوان ملاک های ارزیابی عکس ها مورد طرح قرار گرفت و در نهایت آثار منتخب همسفران از نگاه حاضرین این نشست با صرف زمان کافی مورد سعی در نقد و تحلیل فنی و بصری و محتوایی قرار گرفت.
همچنین در بخش سعی و نگاه از عکاسانی چون: سیدمحمد موسی زاده، علی محمد شمسایی، مهدی سروری تقدیر به عمل آمد.

در این نشست با ارایه مطالبی پیرامون نقاط قوت و نکات قابل طرح و توجه آثار عکاسان در حوزه نقد و تحلیل عکس ها و نگاه های برترشان نیز مورد بیان و ارزیابی قرار گرفت.
مسئولیت راهبری جلسۀ نشست نقد تور و ارزیابی آثار عکاسان را « مهدی سروری » عهده دار بوده است .

این نشست آموزشی کارگاهی به شکل رایگان، برای همسفران که با ضوابط در نظر گرفته شده ویژه همسفران فعال در انتشار گزارش تصویری و ارایه عکس های منتخب مشارکت داشته اند، برگزار شد.

جلسات نقد و بررسی تورهای عکاسی چیلیک بستری مناسب برای باردهی یک حرکت گروهی عکاسی است تا به واسطه اشتراک تجارب به دست آمده و مشاهده هرچه دقیق تر تلاش همسفران تور عکاسی در یک موقعیت و شرایط مشترک، امکان بیان نقد و نظر و سعی در تحلیل عکس های برتر همسفران توسط ایشان فراهم باشد.
لازم به یادآوری است در این نشست آموزشی رایگان که همزمان از طریق نشانی Toure_akkasee_Chiilick در شبکه اجتماعی اینستاگرام در حال پخش بود، علاوه بر حضور میهمانانی چون: منصوره(عارفه) حجارمنش، نسرین رستمی، معصومه اصغرزاده، سمیه(بهار) تاجیک، آرین جوادیان، الهه سادات رفیعی، عکس ها و نگاه های: اعظم حشمتی، حسین عصاری آرانی، مریم خداوردی، محمدرضا خرازی، ندا رهگذر، سجاد صادقی آرانی، سیّدمحمد موسی زاده، ابراهیم باقرلو، فاطمه شیغعلی میرالی، علی محمد شمسایی، سپیده رضاخانی مورد تحلیل فنی و بررسی بصری و بحث و گفت و گو قرار گرفت .
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
رونمایی از کتاب عکس «همراه طبیعت ایران» در تبریز
پسین
عکس و ویدئو « امید صالحی » در گالری راه ابریشم

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست