1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. هشتمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

هشتمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

با طرح هشتمین پرسش عمومی، نتایج هفتمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک معلوم و نهایی شد .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، هفتمین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در رسانه پایگاه عکس چیلیک در قالب سه گروه اثرگذار در رای ها تعیین و نهایی شدند .
هفتمین پرسش طرح شده به این پرسش از مخاطبین و مراجعین پرداخته بود:
برای عکاسی حرفه ای، عبور از مسیر رشته عکاسی در دانشگاه را تا چه حد لازم می دانید؟
که در پاسخ اکثریتی برابر با ۵۰% از مجموع شرکت کنندگان به شکل مستقل و با رایی برابر به گزینه « حرفه ای شدن ربطی به مدرک دانشگاهی ندارد » اشاره داشته اند .
طرح نظرسنجی ماهانه پایگاه عکس چیلیک این نتیجه در حالی به دست آمد که در طی مدت زمان ۳۱ روزه اردی بهشت ماه سال ۱۳۹۵ گزینه ی: « کاملا لازم است » ۱۷% و « بی تاثیر نیست » ۳۳% از رای کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی موضوعی را به خود اختصاص دادند .

البته پر واضح است محیط دانشگاه بایستی از چنان مقبولیت علمی و هویت پژوهشی برخوردار باشد که حرفه ای های کار و حرفه ی عکاسی خود را نیازمند حضور و عبور از این فضا بدانند.
این در حالی است که از اوایل سالهای دهه شصت و زمانیکه دکتر هادی شفائیه رشته عکاسی را در دانشگاه تهران بنیان گذاشت، ما شاهد یک اوج آموزشی و یک بلوغ انگیزه برای یادگیری علم و فن و هنر عکاسی بودیم به گونه ای که مقام دانش تئوری پابه پای تجربه عکاسی در کارزار دانشگاه به پیش می رفت و نسلی از نظام آموزشی آن زمان به بار نشست که هنوز عهده دار رئوس تعیین کننده سیاست گذاری و اجرایی در عکاسی کشوراند.
این در حالی است که در حال حاضر دانشگاه هایی که دارای رشته تحصیلی عکاسی در مقاطع گوناگون می باشند سالانه بیش از چندصدنفر دانشجو را برای دانش آموختگی در نظام آموزشی کشور تربیت کرده و از دانشگاه بدرقه می کنند و هیچ برنامه ای برای این خیل عظیم و نیروی موثر در بازار کار و اقتصاد و جامعه و فرهنگ ، تعریف و تدوین نشده است.

پرواضح است که تحلیل این نتایج به بحث و بررسی های بسیار دقیقی از منظر کارشناسان و صاحبنظران نیازمند است ولی بی هیچ بحث و نظری به آنچه مخاطبین و مراجعین رای داده اند احترام گذاشته و با توجه به شرایط موجود در جامعه عکاسی و عکاسان کشور تلاش خواهیم کرد که باز هم در راستای ارتقای سطح ارایه خدمات پایگاه عکس چیلیک کوشا باشیم .
اگر چه در گام هفتم این نظرسنجی موضوعی به بررسی « برای عکاسی حرفه ای، عبور از مسیر رشته عکاسی در دانشگاه را تا چه حد لازم می دانید؟ » در نگاه و منظر مخاطبین و مراجعین به رسانه پایگاه عکس چیلیک پرداختیم، اکنون برآنیم تا در گام هشتم – با توجه به درخواست هایی که در بخش ارتباط با ما طرح شده بود – به ارزیابی شرکت کنندگان حرفه ای و عکاسان با تجربه در رقابت ها و مسابقه های کاملا غیرحرفه ای و در پاره ای موارد بی پایه و اساس در سطح جامعه بپردازیم.
منتظر هستیم تا در طی سومین ماه از سال ۱۳۹۵ از نگاه مخاطبانی که در گروه های مختلف شغل و حرفه، جنسیت، سن، تجربه، دانش، اعتقاد و … قرار دارند و هر یک به قدر یک رای و یک نظر، در نظرسنجی ها تعیین کننده و صاحب تاثیراند، نتیجه را دریافت و اطلاع رسانی کنیم.
پرسش خرداد ماه جاری این است که مهمترین دلیل حضور عکاسان حرفه ای را در رقابت های غیرحرفه ای چه می دانید؟ که گزینه های « ناآگاهی » ، « چشم داشت مالی » ، « انگیزه خدمت » و « » برای درج پاسخ لحاظ شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
کارگاه ویرایش عکس در همدان برگزار شد
پسین
نگاه های برتر تور عکاسی میانکاله و اسالم-خلخال معرفی شدند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست