1. خانه
  2. اخبار
  3. همسفران چیلیک « عاشورا در ساری » را به تصویر کشیدند

همسفران چیلیک « عاشورا در ساری » را به تصویر کشیدند

 همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی، پس از گذر از  نخستین دوره جشنواره تورهای عکاسی چیلیک، در دومین سفر عکاسی از آیین های عاشورای حسینی، همزمان با عصرگاه روز سه شنبه، ۲۱ آبان ماه جاری، با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد دیدار و عکاسی از آیین ها و مراسم سوگواری اهالی شهرستان ساری عازم استان مازندران شدند.
به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " (Chiilick.com) در این سفر که تنها همسفران پیشین این رسانه از امکان حضور در آن برخوردار بودند ۱۷ نفر از علاقمندان به شرکت در تورهای عکاسی چیلیک حضور یافتند بود تا مطابق با هماهنگی های انجام شده و برنامه های تعیین شده طی دو روز اقامت در این شهرستان به عکاسی بپردازند.
همسفران در طول برگزاری این سفر ضمن عکاسی از مضامین عاشورایی، در قالب نگاه های مستقل نسبت به موضوع های حاضر در محیط، به عکاسی مستند اجتماعی، خبری، گزارشی، نماهای شهری، طبیعت و منظره، فرم، مفهومی و… پرداختند.

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی " پایگاه عکس چیلیک " شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.

همسفران چیلیک « عاشورا در ساری » را به تصویر کشیدند

پایان بخش برنامه پنجاه ونهمین تور عکاسی چیلیک پس از مشارکت در انعکاس گزارش تصویری این تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی آثار این سفر می باشد که با حضور همسفرانی که در ارسال فایل های منتخب و گزارش تصویری مشارکت داشته اند، در سالن آموزش دفتر " پایگاه عکس چیلیک " برگزار خواهد شد.

همسفران تورهای عکاسی " پایگاه عکس چیلیک " با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند را از علم و هنر عکاسی دامن بزنند.
اسامی همسفران همراه در این تور عکاسی به این ترتیب است:
اکرم جمعی، ابراهیم باقرلو، معصومه حضرتی، مریم خادم بهمنیار، محمدرضا خرازی، نسیبه خلیلی، سیدمحمدرضا سجادی، مهدی سروری، سیدولی شجاعی لنگری، منا عبدا..پور، علی عبدی، سارا فیروزی، فاطمه لاهیجی، سیدصادق موسوی، مجتبی محسنی، میترا محمدی، فاطمه میرالی، فاطمه ندیمی و سمانه نوری زاده.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی " پایگاه عکس چیلیک " مقرر شد تا با همراهی و مشارکت همسفران، نشست نقد و بررسی عکس های این تور، عصر روز پنجشنبه ۳۰ آبان ماه جاری در دفتر " پایگاه عکس چیلیک " با حضور همسفران برگزار شود و عکس ها و نگاه برتر در این نشست بنا بر رای و نظر همسفران و حاضرین علاقه مند مورد معرفی قرار گیرند.
همسفران همزمان با شامگاه پنجشنبه ۲۳ آبان ماه(شام غریبان حسینی) به مقابل دفتر " پایگاه عکس چیلیک " در تهران بازگشتند.
مدیریت " پایگاه عکس چیلیک " ضمن تشکر از زحمات و هماهنگی های سیدولی شجاعی لنگری، وظیفه خود می داند به پاس پشتیبانی و هماهنگی و پشتیبانی از مهدی معصومی گرجی، احسان واحدتن، مهندس موسی مدیریت انتظامات هیئات شهرستان که در همدلی و حمایت از همسفران عکاس نهایت همکاری را داشتند، تقدیر نماید.
لازم به یادآوری است دفتر " پایگاه عکس چیلیک " نشستی را با همسفران فعال در تورهای اخیر برگزار می نماید تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و به عکاس مربوطه امتیاز حضور در تورهای عکاسی آتی این رسانه اهدا شود.
تورهای آتی " پایگاه عکس چیلیک " با هدف عکاسی از: ماهیگیری در سواحل مازندران، عکاسی از دالان های غار کتله خور، جاذبه های جزیره قشم، شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان، رصد ستارگان و عکاسی نجومی و کویر مرنجاب، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، کلیبر، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، ترکمن صحرا، نهارخوران گرگان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، منطقه اسالم به خلخال، شهر کرد، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری پنجاه ونهمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک به مقصد تاسوعا و عاشورا در ساری " ایـنـجــا " کلیک کنید. 
برنامه آتی تور عکاسی این مرکز سفر به استان مازندران و حضور در جمع صیادان و ماهیگیران ساحلی خواهد بود.
علاقمندان می توانند جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون نحوه برگزاری و شرکت در تورهای پایگاه عکس چیلیک، با شماره های مسئول تور ۰۹۱۲۲۷۹۷۷۱۷ دفتر پایگاه: ۸۸۳۴۸۸۲۴ تماس حاصل نمایند.
—————————————————————————————————————————————————————–
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده " ایـنجـا " و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه " ایـنـجـا " کلیک کنید.

پیشین
گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست