1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. هیئت داوران بخش پوستر، عکس و کاریکاتور جشنواره بهار معرفی شدند

هیئت داوران بخش پوستر، عکس و کاریکاتور جشنواره بهار معرفی شدند

منبع: خبرگزاری ایرنا –

 

به گزارش عصر شنبه گروه فرهنگی ایرنا، کیانوش غریب پور، مسعود سفلایی، ناصر محمدی، محمدرضا دوست محمدی و کوروش پارسانژاد به عنوان داوران بخش پوستر، عکس و کاریکاتور این دوره از جشنواره معرفی شدند.

81971891-70536456

کورش پارسانژاد متولد ۱۳۴۶، فارغ التحصیل گرافیک از دانشگاه هنر و دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ وی عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران بوده و عضویت در انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران و فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران را در کارنامه خود دارد.او در دو سالانه های گرافیک، نمایشگاه پوستر های نسل چهارم، پنجاه پنجاه (پالمرمو ، ایتالیا) و …شرکت کرده و رتبه نخست بخش افق های جدید چهلمین جشنواره بولونیای ایتالیا را برای طراحی کتاب حکایت نامه از آن خود کرده است.
محمدرضا دوست محمدی متولد ۱۳۵۵، دارای مدرک کارشناسی ارتباط تصویری از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد انیمیشن از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه تهران است. از فعالیت های وی می توان به طراحی آثار هنری برای روزنامه های جام جم و همشهری، مجلات سلام بچه ها، پوپک و … و مدیریت هنری مجله های همشهری جوان و سروش جوان اشاره کرد؛ وی جوایز متعددی را کسب کرده است که از آن جمله می توان به جایزه اول ششمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران، دو دوره جایزه بخش کاریکاتور جشنواره مطبوعات و… اشاره کرد.
مسعود سفلائی متولد ۱۳۶۰، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر است. وی عضویت در هیأت علمی گروه سینما دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، مدیر گروه کارشناسی و کارشناسی ارشد سینمای دانشگاه هنر، تدریس سینما در دانشگاه هنر و پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران را در کارنامه حرفه ای خود جای داده است. از آثار وی می توان به فیلم های پرواز در آیینه و تولد یک خط اشاره کرد.او همچنین در حوزه های تدوین، تصویربرداری، ترجمه و تالیف مقالات سینمایی فعالیت دارد.
ناصر محمدی متولد ۱۳۵۴، دارای مدرک کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران و معلم و مدرس دانشگاه است. وی دوازده نمایشگاه انفرادی عکس را برگزار و دو کتاب عکس چاپ نموده است. وی دبیر اجرایی نخستین آیین پاسداشت روزجهانی عکاسی بوده و داوری چندین مسابقه عکس استانی را در کارنامه دارد. درج دوازده نقد تخصصی عکاسی در مجله دوربین عکاسی از جمله فعالیت های اوست. وی همچنین عنوان چهره برتر هنر عکاسی در برنامه صبح انقلاب شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران را از آن خود کرده است.
کیانوش غریب پور، متولد ۱۳۴۸، فارغ التحصیل رشته گرافیک از دانشگاه هنراست.غریب پور از سال ۶۸ فعالیت خود را در زمینه تصویرگری مطبوعات و ادبیات کودک آغاز کرد و جوایز متعددی در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی به دست آورد. وی از سال ۶۸ همکاری با ناشران موسیقی را آغاز کرد.دوره اول را بیشتر با انتشارات رنگین کمان برای آلبوم موسیقی کودکان کار کرده است که شامل کتابچه و روی جلد آلبوم موسیقی بود. از سال ۶۹ به بعد روی جلد آلبوم های موسیقی با انتشارات مختلف را کار کرده و به تبع آن زمان و به دلیل گرایشات شخصی با تکنیک های آکریلیک و گوآش و مداد رنگی کار را اجرا می کرد و بعد از آن هم با آمدن کامپیوترها همان فضای تصویرسازی خود را با تکنیک های دیجیتال ادامه داد. غریب پور از سال ۷۳ تمرکز خود را به حوزه گرافیک، به خصوص کتاب و آلبو م های موسیقی معطوف کرده و به تدریس در دانشگاه و مدارس گرافیکی در زمینه تصویرگری و گرافیک دیزاین می پردازد.
به گزارش روابط عمومی نهمین دوره جشنواره ملی بهار، بخش هنری این جشنواره با مشارکت مرکز فرهنگی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی و معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر برگزار می شود و دبیر هنری این بخش امین مختاری است.
بخش هنری نهمین جشنواره ملی بهار، وی‍‍ژه تبیین وجوه نظری و کارکردی شعار سال «دولت و ملت؛ همدلی و همزبانی» است که رشته های پوستر، کاریکاتور، عکاسی، و فیلم و نماهنگ را شامل می شود.
هم اکنون آثار این رشته ها توسط هئیت نام برده بازبینی شده و به مرحله مسابقه راه پیدا کرده اند؛ اسامی هنرمندان منتخب این بخش در هفته جاری اعلام خواهد شد؛ مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره، هفدهم اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار می شود.
فراهنگ**۹۳۶۲**۱۵۶۹

پیشین
پسین
تصویر سال سیزدهمین تولدش را جشن گرفت/ از برجام تا خندوانه

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست