1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. پخت و پز روی آسفالت! (+عکس)

پخت و پز روی آسفالت! (+عکس)

«صندوق جهانی طبیعت» (WWF) برای نشان دادن معضل جدی «گرمای جهانی» به مردم، دست به یک اقدام ابتکاری در پاراگوئه زده است.

به گزارش ایسنا، صندوق جهانی طبیعت در پاراگوئه با هدف افزایش آگاهی عمومی نسبت به مشکل «گرمای جهانی»، یک نمایشگاه طبخ غذای خیابانی راه انداخته که غذاهای موجود در فهرست غذای آن با حرارت آسفالت کف خیابان طبخ می‌شوند.

بله درست شنیدید. گروهی از آشپزهای WWF در پاراگوئه غذا را با حرارت کف خیابان طبخ کرده و به مردم عرضه می‌کنند. این یک رویداد بسیار جالب است زیرا برای پختن غذا به هیچ اجاق گازی نیاز نیست. اما سوال اصلی اینجاست که چرا این رویداد برگزار شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از «بیزاپیک»، پاراگوئه یکی از گرمترین کشورهای جهان است و شهر «آسونسیون»، پایتخت این کشور نیز در زمره گرمترین نقاط روی زمین است. شاید بگوئید که دمای هوا در این کشور پیش از این هم بالا بوده اما وقتی ۸۰ درصد از جنگل‌های بومی طی ۵۰ سال گذشته نابود شده‌اند، این فقدان تاثیر خود را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم روی دمای زمین می‌گذارد.

گرمای جهانی زمین یک مشکل جدی است که برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به این معضل، سازمان‌ها باید در اطلاع‌رسانی به مردم در مورد این مشکل خلاق‌تر باشند و اکنون صندوق جهانی طبیعت پاراگوئه به بهترین شکل این کار را انجام داده و این ضرب‌المثل را تداعی می‌کند که «دو صد گفته چو نیم کردار نیست.»

پخت و پز روی آسفالت! (+عکس)

پیشین
(تصاویر) امام(ره) به روایت «دیوید بارنت»
پسین
(تصاویر) فلافل‌فروشی قهرمان جهان!

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست