1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. پرترهٔ هنرمندان موسیقی به دیوار خانهٔ هنرمندان آویخته می شود

پرترهٔ هنرمندان موسیقی به دیوار خانهٔ هنرمندان آویخته می شود

منبع: ایرنا –

 

با افتتاح نمایشگاه عکس «گل های جاویدان»؛

پرترهٔ هنرمندان موسیقی به دیوار خانهٔ هنرمندان آویخته می شود

تهران- ایرنا- نمایشگاه های عکس «وان پیکس» و «گل های جاویدان»، عصر جمعه ۱۱ دی، در نگارخانه های «پاییز»، «زمستان» و استاد «میرمیران» خانهٔ هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا به نقل از روابط عمومی خانهٔ هنرمندان ایران، نمایشگاه عکس «گل های جاویدان»، شامل عکس های محمد خداداداش، در نگارخانهٔ استاد «میرمیران» آغاز به کار خواهد کرد.
این نمایشگاه از ۳۵ عکس پرترهٔ هنرمندان موسیقی، در اندازهٔ ۵۰ در۵۰ سانتیمتر تشکیل شده که قسمتی از مجموعهٔ عکس بزرگی است در این حوزه. در این نمایشگاه پرترهٔ هنرمندانی در حوزه های مختلفی از موسیقی مانند نوازنده، آهنگساز، رهبر ارکستر و محقق موسیقی به نمایش گذاشته می شود.
این پروژه که شامل هنرمندان موسیقی سنتی، کلاسیک و محلی ایران می شود، از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۳ به صورت مستمر عکاسی شده و همچنان ادامه دارد.
خداداداش، متولد سال ۱۳۵۰ در تهران، کارشناس عکاسی و عضو انجمن سینمای جوان است و از سال ۱۳۶۷ شروع به عکاسی کرده است. او تاکنون عکس هایی از حدود ۲۰۰ هنرمند پیشکسوت در عرصهٔ هنر ایران، اعم از هنرمندان موسیقی، ادبیات، نقاشی، خط و … را به ثبت رسانده است.
محمد خداداداش، پیش از این نمایشگاه های بسیاری با نام هایی مانند «هنرمندان موسیقی»، «هنرمندان بومی موسیقی»، «رقص های آیینی و هنرمندان بومی»، «رقص های آیینی خراسان» و … برگزار کرده است.

** چهارمین نمایشگاه عکس «۱pix»
در این روز همچنین چهارمین نمایشگاه گروهی عکس سایت وان پیکس(۱pix)، به همت کلوپ عکس ایران برگزار میشود.
در این نمایشگاه بیش از ۳۰۰ اثر از ۱۵۰ عکاس، در دو بخش عکاسی آزاد و موبایل، به شیوه یی کاملاً متفاوت از دیگر نمایشگاه های مرسوم، روی دیوارهای خانهٔ هنرمندان ایران می رود.
آرش حمیدی، مدیر ۱pix و برگزارکنندهٔ این نمایشگاه، برگزاری چهارمین دورهٔ این نمایشگاه به شیوه ای کاملاً متفاوت را از جمله نکته های کلیدی این نمایشگاه برشمرده است. عکس های نمایشگاه، منتخبی از حدود ۲ هزار عکس راه یافته در سال گذشته به گالری سایت است که از میان عکس های ارسالی بیش از ۲۰ هزار عضو سایت، برگزیده شده .
ساعد نیک ذات، مهدی مقیم نژاد، پیمان هوشمندزاده، حسن غفاری، مهدی وثوق نیا، مجید سعیدی، کوروش ادیم، مریم زندی، افشین بختیار، نصرالله کسراییان، اسماعیل عباسی، کیارنگ علایی، اسعد نقشبندی، کریم متقی، محمد ستاری، سیف الله صمدیان، افشین شاهرودی، فخرالدین فخرالدینی، شادی قدیریان و مسعود زنده روح کرمانی داوران دوره های گذشتهٔ سایت این نمایشگاه بوده اند.
با گشایش این دو نمایشگاه عکس، چهره های شاخص هنر عکاسی و موسیقی ایرانی از طریق داوری در نمایشگاه «وان پیکس» و با نمایش پرتره هایشان در نمایشگاه «گل های جاویدان»، میهمان خانهٔ هنرمندان ایران خواهند شد.
این نمایشگاه ها تا ۱۵ دی ادامه خواهد داشت و علاقه مندان برای دیدن آثار می توانند همه روزه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر خانهٔ هنرمندان ایران مراجعه کنند.
فراهنگ**۳۰۶۷**۱۴۴۹

انتهای پیام /*

پیشین
«وان پیکس» و «گل‌های جاویدان» برگزار می‌شوند
پسین
داستان چند عکس از زبان هنرمندی مسیحی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست