عنوان نمایشگاه:

پنجمین جشنواره ملی عکس فیروزه تبریز

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 113
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید
قاب نخست :

فراخوان « پنجمین جشنواره ی ملی عکس فیروزه تبریز » در تاریخ چهارشنبه، ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ انتشار یافت که پس از مهلت یک ماهه ی ثبت‌ نام اینترنتی، ۶۸۴ متقاضی از اقصی‌نقاط کشور (۳۰ استان) اطلاعات مورد نیاز خود را به آدرس پست‌الکترونیکی جشنواره ارسال کردند.
در ساعت ۱۲ بامداد ۱۶ شهریور ماه، مهلت ثبت‌ نام اولیه ی اینترنتی به پایان رسید که متاسفانه تعداد ۶۵ نفر از عکاسان ثبت‌نام‌کننده پس از این تاریخ، طبق فراخوان، در بخش رقابتی جشنواره مورد پذیرش قرار نگرفتند. اسامی ۱۰۰ نفر (به‌اضافه ی ۲۰ شرکت‌کننده ی دیگر به دستور شهردار محترم تبریز) از عکاسان مدعو (غیربومی) برای شرکت در جشنواره نیز از آغاز روز ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در پایگاه‌های خبری منتشر گردید.
در تاریخ ۱۹ و ۲۰ شهریور، عکاسان شرکت‌کننده در جشنواره (بومی، آزاد و مدعو) ثبت‌نام حضوری خود را انجام دادند که در نهایت، اطلاعات ۳۷۶ عکاس برای شرکت در بخش مسابقه ی جشنواره به ثبت رسید.
جلسات داوری بخش‌های پنج‌گانه ی «پنجمین جشنواره ی ملی عکس فیروزه» از ساعت ۸ صبح یکشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ آغاز شد.
تعداد ۳۷۲۰ قطعه عکس از ۳۴۱ نفر عکاس شرکت‌کننده به دبیرخانه ی جشنواره تحویل داده شد که از این بین، ۱۰۳۱ قطعه عکس در بخش «الف- چهره ی شهر»، ۸۱۳ قطعه عکس در بخش «ب- معماری»، ۹۰۶ قطعه عکس در بخش «ج- پرتره ی محیطی»، ۵۰۶ قطعه عکس در بخش «د- محلات قدیم و دروازه‌های نه‌گانه ی تبریز» و ۴۶۴ قطعه عکس در بخش «و- طبیعت و زندگی بومی و غیرشهری آذربایجان» برای داوری نهایی شرکت داده شدند.
داوری آثار در چند مرحله انجام شد که در پایان جلسات داوری، ۴۷ قطعه عکس در بخش چهرهی شهر، ۳۵ قطعه عکس در بخش معماری، ۱۰ قطعه عکس در بخش پرتره ی محیطی، ۱۰ قطعه عکس در بخش محلات قدیم و دروازه‌های نه‌گانه ی تبریز و ۱۱ قطعه عکس در بخش طبیعت و زندگی غیرشهری آذربایجان به مرحله ی رقابت نهایی و تعیین رتبه راه یافتند.
آیین اختتامیه ی فیروزه تبریز در ساعت ۱۰:۳۰ صبح دوشنبه، ۲۴ شهریورماه ۱۳۹۳ در محل آمفی‌تئاتر مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز برگزار شد که نفرات برتر جشنواره با حضور عکاسان میهمان و میزبان و تنی چند از مسئولین فرهنگی هنری شهر معرفی شدند.

داوران :

کریم ملک‌ مدنی، محمدمهدی رحیمیان، مهدی مقیم نژاد، کیارنگ علایی و محسن بایرام‌نژاد داوری بخش‌های «الف» و «ب» و رومین محتشم، میرعباس آل‌یاسین و نادر فارغی داوری بخش‌های ویژهی «ج»، «د» و «و» را با حضور و نظارت ” کریم متقی ” به عنوان دبیر جشنواره برعهده داشتند.

بخش «الف- چهره ی شهر»
بخش «ب- معماری»
بخش «ج- پرتره ی محیطی»
بخش «د- محلات قدیم و دروازه‌های نه‌گانه ی تبریز»
بخش «و- طبیعت و زندگی بومی و غیرشهری آذربایجان»
چهارمین جشنواره ایران شناسی
سومین سوگواره قاب خالی خورشید
مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست