1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چاپ دوم کتاب « نمادها و نشانه ها » منتشر شد

چاپ دوم کتاب « نمادها و نشانه ها » منتشر شد

چاپ دوم کتاب « نمادها و نشانه ها » جستاری در معانی پنهان نمادها ، اثر ت.ا.کنر با ترجمه کیارنگ علایی منتشر شد و به دفتر پایگاه عکس چیلیک رسید.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، این کتاب در شش بخش به بررسی معانی پنهان نمادها در هنر، معماری، محیط زیست، قدرت، اسرار، رنگ ها  و اعداد می پردازد و به بازشناسی نمادهای پنهان در بخشی از آثار هنری دوره های باروک، رمانتیک، رنسانس و قرون وسطا می پردازد.
کیارنگ علایی مترجم این کتاب درباره چاپ دوم نمادها و نشانه ها ضمن تایید این خبر اظهار داشت: « این کتاب در حوزه نشانه شناسی است و به تنوع نشانه ها، قواعد حاکم بر نشانه ها و فرایند تولید و مبادله و تعبیر آنها می پردازد، ترجمه این کتاب حدود دو سال زمان برد. از اینکه این کتاب نظری در زمانی کوتاه مورد توجه علاقه مندان قرار گرفت بسیار خوشحالم.

این کتاب درباره انتقال معانی علائم، نشانه‌ها و نمادها است. نمادهایی که حاصل پیوند یک یا چند نوع تجربه، فرهنگ و دانش بشری است و اگرچه در گذشته‌های دور ریشه ‌دارند، اما  بخشی از تجربه های روزانه انسان به شمار می‌روند و زمینه‌ای  برای درک بهتر فرضیه ها و یافته ها را فراهم می‌سازند، چرا که نمادها قادر به انتقال پیامی صحیح میان اقوام مختلف با وجود تضاد فرهنگی میان آن ها هستند. اساس پدیدار شدن نمادها و تکرار آنها در فرهنگ های مختلف، معنابخشی به تصورات آدمی است.

نمادها در سامان بخشیدن به زندگی، بیش از حد تصور توانایی دارند. نماد ها در تمام وقایع ساده زندگی و امور درونی انسان جریان دارند و آشنایی با آن ها درک بهتری از این هستی پیچیده را فراهم می سازد. نمادها نشانه هایی هستند که به شکلی گسترده مورد قبول عموم مردم از فرهنگ های مختلف اند و از این بابت که شکلی از تفکر بدون کلمه و گفتار هستند، قابل توجه و تامل اند. از طرف دیگر مطالعه نمادها، پیوندهای دیرین انسان را با طبیعت، اساطیر و باروهای دینی گوشزد می کند.»

در بخش هنر این کتاب آمده است: « هنر نمادین ترین شیوه بیان واقعیت است. یک عکس رنگی به همان اندازه واقعی است که یک اثر هنری واقعی می نماید، چرا که عکس نیز این پیام را می رساند که یک شیء یا شخص برای لحظه ای در شرایط نوری معین از زاویه ای خاص چگونه به نظر رسیده است. اما همه ماجرا این نیست، چرا که عکس ها هیچگاه نتوانسته اند کل سوژه را نمایش دهند و ما را به جامعیتی درباره چگونگی احوال سوژه و پیرامون آن برسانند. به این دلیل در این تقلیل اطلاعات، هر یک از عناصر موجود در قاب می تواند نمادی از مفاهیم مختلف باشد».

این کتاب توسط مترجم تقدیم شده است به: دانشجویان و هنرجویان عکاسی در ایران که روح عکاسی را زنده نگه می دارند.
کتاب نمادها و نشانه ها دربرگیرنده هفتاد عکس از موضوع ها و آثار هنری نگهداری شده در موزه ها است که با تحلیل هایی کوتاه، به خاستگاه الهام و شکل گیری اثر، نیت و تفکر هنرمند و رمزگان معانی و مفاهیم نهفته در آن اشاره شده است. از جمله آثار مورد مصداق در این کتاب باید به آثار پابلو پیکاسو، میکل آنژ، لئوناردو داوینچی، جوتو دی بوندونه، فرانسیسکو گویا، گاسپار دیوید فردریچ، جیان لورنزو برنینی، پیتر پل روبنس، یوهانس ورمیر، دوناتلو، جیوانی پیرانسی و ویکتور دنی اشاره کرد.

کتاب « نمادها و نشانه ها » جستاری در معانی پنهان نمادها اثر ت.ا.کنر با ترجمه کیارنگ علایی به شماره شابک: ۳-۱-۴۸۰۷۹-۶۰۰-۹۷۸ با قطع رقعی در ۱۶۰ صفحه به طراحی گرافیک «سعید مزینانی» در انتشارات کتاب پرگار با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه چاپ و منتشر شده و جهت معرفی در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمودار مشارکت استان ها در جشنواره عکس وقف منتشر شد
پسین
نمایشگاه گروهی عکس «کمان» در مشهد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست