1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چایفروش: رویکرد عکس نگاران، معرفی زیبایی سیستان وبلوچستان است

چایفروش: رویکرد عکس نگاران، معرفی زیبایی سیستان وبلوچستان است

رویکرد جشنواره ملی عکس نگاران معرفی زیبایی های سیستان وبلوچستان است

داور نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در گفت وگو با پایگاه عکس چیلیک گفت: سیستان وبلوچستان چکیده ای از فرهنگ، معماری، آیین ها، طبیعت بکر و حیات وحش است و معرفی زیبایی های این استان یکی از رویکردهای نخستین جشنواره ملی عکس نگاران است.

محمدرضا چایفروش در گفت وگویی با واحد اطلاع رسانی دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک با بیان اینکه ۳۰ عکاس حاضر در ۱۰ روز اردو با نگاه خاص و موضوعات مدنظرشان در سیستان وبلوچستان عکاسی می کنند اظهارداشت: رویکردهای منفی و محرومیت های سیستان وبلوچستان باعث شده تا بسیاری از ظرفیت های آن دیده نشود.
وی افزود: حضور عکاسان سراسر کشور در شهرستان های زابل، زاهدان و چابهار فرصتی را برای آنها فراهم می کند تا سه اقلیم و زندگی متفاوت را تجربه کنند.

داور نخستین جشنواره ملی عکس نگاران با تقدیر از رویکرد مثبت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان طی دو سال اخیر در حوزه هنر عکاسی گفت: متاسفانه تاکنون نگاه مسئولان در سیستان وبلوچستان نسبت به عکاسی قوی نبوده است و این امر باعث شده تا این هنر تاثیر گذار دیده نشود.

وی اظهارداشت: حضور ۲۵عکاس با روزمه قوی در سیستان وبلوچستان باعث تعامل، گفتمان و کسب تجربه عکاسان بومی می شود.
چایفروش با اشاره به استقبال عکاسان در نخستین جشنواره ملی عکس نگاران بیان کرد: بکر بودن سیستان وبلوچستان باعث شده تا بسیاری از عکاسان برای حضور در این استان شرکت کنند.

وی دانشکده هنر در سیستان وبلوچستان را یک ظرفیت مهم برای رشد هنر در این استان دانست و گفت: باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای برای رشد هنر به خصوص عکاسی استفاده شود.

نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در دو بخش چشم انداز شهری و طبیعت سیستان وبلوچستان با حضور کیارنگ اعلایی، محمدرضا چایفروش، علی قلم سیاه، مهدی نجارپیشه، صادق سوری داوری می شود.
این جشنواره از ۱۰ مهر فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و ثبت نام اردوها از ۱۵ تا ۳۰ مهر سال جاری ادامه دارد.
دبیرخانه نخستین جشنواره ملی عکس نگاران در استان سیستان وبلوچستان – شهرستان زاهدان بلوار خرمشهر ۱۴ – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کانون عکاسان مستقل استان مستقر است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
​نمایشگاه گروهی عکس «ماه روی نیزه ها» در نگارخانه سرو
پسین
در نشست خبری دوسالانه عکس سرمایه اجتماعی طرح شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست