1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چهارمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

چهارمین پرسش نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک

با طرح چهارمین پرسش عمومی، نتایج سومین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در پایگاه عکس چیلیک معلوم و نهایی شد .
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، سومین پرسش طرح نظرسنجی موضوعی در رسانه پایگاه عکس چیلیک در قالب پنج گروه اثرگذار در رای ها تعیین و نهایی شدند .
سومین پرسش طرح شده به این پرسش از مخاطبین و مراجعین پرداخته بود:
ارزیابی شما از برگزاری مراسم « ۱۰روز با عکاسان » چیست ؟
که در پاسخ اکثریتی برابر با ۴۸% از مجموع شرکت کنندگان به گزینه « هیجانی بی تاثیر بر اهداف انجمن های عکاسی » اشاره داشته اند .
این نتیجه در حالی به دست آمد که در طی مدت زمان نیمه نخست بهمن ماه جاری به ترتیب گزینه های: « حرکتی دوستانه و دور همی سالانه » ۲۶% از رای کل شرکت کنندگان و « نمایشی از همگرایی انجمن های عکاسی » ۱۱% ، « تلاشی همگانی و موثر » ۷% ، « یک پویش علمی و هنری متمرکز » ۷% از رای کل شرکت کنندگان در این نظرسنجی موضوعی را به خود اختصاص دادند .

طرح نظرسنجی ماهانه پایگاه عکس چیلیکالبته پر واضح است که برگزاری یک مراسم با اهداف یاد شده در اخبار و گزارش های منتشر شده بدون تردید محاسن و نقایص خاص خود را دارد و تمرین کار گروهی برای رسیدن به نفع عمومی عکاسان در سطح جامعه از جمله اهداف اولای این مراسم است؛ ولی ارزیابی برگزارکننده در کنار جلب رضایت شرکت کنندگان و حتی دیگر اهالی جامعه عکاسی – بر اساس نظراتی که دریافت شده است و از این رویداد و محتوای آن اظهار بی اطلاعی کرده اند – بایستی مورد کندوکاو و بررسی تحلیلی قرار گیرد.
رویدادی که عنوانی در وسعت یک کشور را در پسوند نام خود دارد و با وجود تنگناهای متعدد و موجود کماکان برای چهارمین دوره متوالی هم هنوز! نتوانسته از چهارچوب های تهران خارج شود.
رویدادی که نام انجمن های عکاسی پایتخت را همگرا کرده تا در پس فعالیتی چنین – خواسته یا ناخواسته – الگویی سلامت و تصویری زیبا برای دیگر تشکل ها و عکاسان و علاقه مندان در سطح شهرستان ها و استان های کشور ایفا نماید.
اتفاقی که تاکنون با وجود بسیاری زحمات و همدلی ها از برکات متناسب با خود بی بهره نبوده است و این کم هم در شرایط کنونی تفرق ها و فردگرایی ها را نباید کم شمرد.
پرواضح است که تحلیل این نتایج به بحث و بررسی های بسیار دقیقی از منظر کارشناسان و صاحبنظران نیازمند است ولی بی هیچ بحث و نظری به آنچه مخاطبین و مراجعین رای داده اند احترام گذاشته و با توجه به شرایط موجود در جامعه عکاسی و عکاسان کشور تلاش خواهیم کرد که باز هم در راستای ارتقای سطح ارایه خدمات پایگاه عکس چیلیک کوشا باشیم .
اگر چه در گام سوم این نظرسنجی موضوعی به بررسی « تاثیر مراسم ۱۰روز با عکاسان » در نگاه و منظر مخاطبین و مراجعین به رسانه پایگاه عکس چیلیک پرداختیم، اکنون برآنیم تا در گام چهارم – با توجه به درخواست هایی که در بخش ارتباط با ما طرح شده بود – به ارزیابی مراجعین و مخاطبان از رفع موانع و مشکلات عکاسی در سطح عمومی جامعه بپردازیم
منتظر هستیم تا در طی نیمه دوم بهمن ماه جاری از نگاه مخاطبانی که در گروه های مختلف شغل و حرفه، جنسیت، سن، تجربه، دانش، اعتقاد و … قرار دارند و هر یک به قدر یک رای و یک نظر، در نظرسنجی ها تعیین کننده و صاحب تاثیراند، نتیجه را دریافت و اطلاع رسانی کنیم.
پرسش نیمه دوم بهمن ماه جاری این است که در رفع موانع و مشکلات عکاسی در جامعه، تا چه اندازه عکاسان را موثر می دانید؟ که گزینه هایی از قبیل: فاقد تاثیراند، کم تاثیراند، اثر گذارند و کاملا می توانند موثر باشند، برای درج پاسخ لحاظ شده است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
مهگان فرهنگ و بررسی ساختار اجتماعی عکس
پسین
اسامی راه یافتگان به سومین جشنواره عکس تعاون

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست