1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چهل امین تور عکاسی چیلیک در « دیلمان و لاهیجان » برگزار شد

چهل امین تور عکاسی چیلیک در « دیلمان و لاهیجان » برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی، پس از گذر از نخستین دوره برگزاری تورهای عکاسی این رسانه، همزمان با شامگاه روز چهارشنبه، ۲۷ اردی بهشت ماه جاری، با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد دیدار و عکاسی مناظر و طبیعت جنگلی ارتفاعات دیلمان و آبشار و جنگل لونک، منطقه بشکفته سنگ، روستای پش، بافت سنتی شهر دیلمان، حضور در شهر لاهیجان و پل چوبی کیاشهر و … عازم شهرستان دیلمان و لاهیجان شدند.
این سفر پذیرای سی نفر از علاقمندان به شرکت در تورهای عکاسی چیلیک بود تا مطابق برنامه، ضمن دریافت بسته فرهنگی و بروشور حاوی اطلاعات از مقاصد تعیین شده، مطابق با برنامه در روز نخست، پس از اقامه نماز و صرف صبحانه در کنار استخر لاهیجان، عازم جنگل و آبشار دیلمان شده و همسفران چهل امین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک پس از پیاده روی گروهی در دشت وسیع دیلمان، برنامه روز نخست را به قصد استراحت در هتل چلک لاهیجان خاتمه دهند.
روز دوم سفر نیز حضور در منطقه کیاشهر و عکاسی از پل چوبی و ساحل این شهر و دیدار از موزه تاریخ چای ایران واقع در آرامگاه کاشف السلطنه (نخستین واردکننده بذر چای به ایران) تعین شد تا همسفران با نگاه خود نسبت به عکاسی مستند، منظره، فرم، معماری، نمای شهری، مفهومی و… سعی و تلاش کنند.

چهل امین تور عکاسی چیلیک در « دیلمان و لاهیجان » برگزار شد

از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند را از علم و هنر عکاسی دامن بزنند.

اسامی همسفران همراه در این تور عکاسی به این ترتیب است:
دریا آفاقی، بهنام اسماعیلیان، ابراهیم باقرلو، فروغ پرستار، پوریا پوراسماعیل، حبیب ا.. تاجیک، صابر حسینی نسب، مریم خادم بهمنیار، محمدرضا خرازی، میترا خلیلی، فاطمه داوری دوست، امین رحمانی، ایمان درویش روحانی، مهدیه روستائی، روشنک زراعت طلب مطلق، مهدی سروری، جمشید طاهرخانی، معصومه عظیمی، ملیحه فرهادی، رضا فضل الهی، سارا فیروزی، مهدی کاظمی خالدی، محمد گودرزی، میترا محمدی، مهدی مختاری، سیدصادق موسوی، ملک میراب زاده، بابک میرکی، فاطمه ندیمی و سیدشهاب الدین واجدی.

همچنین مدیریت ” پایگاه عکس چیلیک ” وظیفه خود می داند ضمن تشکر از پشتیبانی مدیریت شرکت گیل پوشش سفیدرود از همراهی و همدلی سرکار خانم فروغ پرستار و راهنمایی های ایمان درویش روحانی، صابر حسینی نسب و پوریا پوراسماعیل که در همراهی با گروه و برنامه ریزی سفر، نقشی موثر ایفا کردند، تقدیر و تشکر نماید.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا عصر روز پنجشنبه ۴ خردادماه سال جاری، نشست نقد و بررسی عکس ها را در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” با حضور همسفران داشته و هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس تقدیم همسفران شود.
همسفران در شامگاه جمعه ۲۹ اردی بهشت ماه به مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران بازگشتند.
لازم به یادآوری است دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” نشستی را با همسفران فعال در تورهای اخیر برگزار می نماید تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و به عکاس آن هدیه ای تقدیم شود.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ” با هدف عکاسی از: شالیکاری در ساری و دیدار از منطقه حفاظت شده آب بند الندان، مزرعه آفتابگردان تاکستان، طبیعت جنگلی ماسال، تالاب های انزلی و میانکاله، تفرش، پلور، غار رود افشان، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، منطقه اسالم به خلخال، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شهرستان خوانسار، ماهیگیری آمل، شهرک تاریخی ماسوله، شهر کرد، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری تور عکاسی چیلیک به مقصد دیلمان و لاهیجان ” ایـنـجــا ” کلیک کنید.
————————————————————————————————————————————————————————————–
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده “ ایـنجـا ” و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه “ ایـنـجـا ” کلیک کنید.

پیشین
سی ونهمین تور عکاسی چیلیک به « خوانسار » می رود+تکمیلی
پسین
فراخوان مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست