1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چهل ودومین تور عکاسی چیلیک در « الندان » برگزار شد

چهل ودومین تور عکاسی چیلیک در « الندان » برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی، پس از گذر از نخستین دوره برگزاری تورهای عکاسی این رسانه، همزمان با شامگاه روز چهارشنبه، ۷ تیرماه جاری، با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد دیدار و عکاسی از مناظر و طبیعت بکر جنگل های منطقه چورت و دریاچه میانشه، چشمه های آب معدنی باداب سورت، دریاچه الندان و… عازم مناطق هدف واقع در استان مازندران و خطه مرزی استان های گلستان و سمنان شدند.
این سفر پذیرای ۲۶ نفر از علاقمندان به شرکت در تورهای عکاسی چیلیک بود تا مطابق برنامه، ضمن دریافت بسته فرهنگی و بروشور حاوی اطلاعات از مقاصد تعیین شده، مطابق با برنامه در روز نخست، پس از اقامه نماز در مسیر و صرف صبحانه در جنگل چورت، در قالب پیاده روی گروهی به قصد دریاچه میانشه به عکاسی پرداخته و در نهایت پس از صرف نهار در محل اسکان، عازم روستای کردمیر می شوند تا از مناظر بدیع این روستا به عکاسی بپردازند. مطابق با برنامه همسفران در آستانه غروب خورشید در ارتفاعات چشمه های آب معدنی باداب سورت مستقر شدند و از این جاذبه گردشگری در طبیعت ناب منطقه به عکاسی پرداختند.
سحرگاه روز دوم سفر نیز همسفران مطابق با برنامه مهیا شدند و پس از صرف صبحانه، همزمان با طلوع خورشید عازم منطقه الندان شدند تا با نور صبحگاهی در مسیر حاشیه دریاچه و جنگل، به عکاسی مشغول شوند و از جنگل و دریاچه حفاظت شده در این منطقه با حفظ اصالت نگاه و تجربه، به عکاسی طبیعت، مستند، منظره، فرم، حیات وحش، مفهومی و… بپردازند.

چهل ودومین تور عکاسی چیلیک در « الندان » برگزار شد

پایان بخش برنامه چهل ودومین تور عکاسی چیلیک پس از مشارکت در انعکاس گزرش تصویری این تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی آثار این سفر می باشد که عصر روز ۲۲ تیرماه در اتاق آموزش دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” برگزار خواهد شد.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.
همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند را از علم و هنر عکاسی دامن بزنند.

اسامی همسفران همراه در این تور عکاسی به این ترتیب است: مهدی امیری، ابراهیم باقرلو، فرزانه بی آزاران، منا ثباتی، سمیه حیدری، زهرا حیدری، مریم خادم بهمنیار، حسین خادمی، روجا خدابخش، هانیه روستایی، مهدیه روستایی، روشنک زراعت طلب مطلق، مهدی سروری، سیدولی شجاعی لنگری، فریدرضا صدیقی، مهدی طاهری، سارا عرفانی، رضا فضل الهی، مسعود کاظمی، مهدی کاظمی خالدی، زینب مالامیری، پیمان مختاری، ملک میراب زاده، سیدصادق موسوی، فاطمه ندیمی و هیوا نقشی.

مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با همراهی و مشارکت همسفران، نشست نقد و بررسی عکس ها، عصر روز ۲۲ تیرماه جاری در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” با حضور همسفران برگزار و هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس تقدیم همسفران شود.
همسفران همزمان با غروب روز جمعه نهم تیرماه به مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران بازگشتند.
لازم به یادآوری است دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” نشستی را با همسفران فعال در تورهای اخیر برگزار می نماید تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و به عکاس آن هدیه ای تقدیم شود.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک ” با هدف عکاسی از: کارگاه های خشت زنی و مزرعه آفتابگردان تاکستان، طبیعت جنگلی ماسال، تالاب های انزلی و میانکاله، کلیبر، روستای ورزنه، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، منطقه اسالم به خلخال، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شهرستان خوانسار، ماهیگیری آمل، شهرک تاریخی ماسوله، شهر کرد، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری چهل و دومین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک به مقصد باداب سورت و الندان “ ایـنـجــا ” کلیک کنید.
————————————————————————————————————————————————————————————–
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده “ ایـنجـا ” و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه “ ایـنـجـا ” کلیک کنید.

پیشین
چهل ویکمین تور عکاسی چیلیک در « کیاسر » برگزار شد
پسین
یادواره عکاس شهید سعید جانبزرگی در خانه هنرمندان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست