1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. چهل وچهارمین تور عکاسی چیلیک در « کویر » برگزار شد

چهل وچهارمین تور عکاسی چیلیک در « کویر » برگزار شد

همسفران و علاقمندان به شرکت در سلسله تورهای عکاسی، پس از گذر از نخستین دوره برگزاری تورهای عکاسی این رسانه، همزمان با شامگاه روز چهارشنبه، ۱۹ مهرماه جاری، با هماهنگی های انجام گرفته، به قصد دیدار و عکاسی از طلوع خورشید در پس تپه های رمل و منحنی های متوالی کویر، معماری کاروانسرای مرنجاب، نمای سنتی و صحن و آستان امامزاده هادی(ع) و… عازم منطقه مرنجاب واقع در استان اصفهان شدند.
این سفر پذیرای ۴۰ نفر از علاقمندان به شرکت در تورهای عکاسی چیلیک بود تا مطابق برنامه، ضمن دریافت بسته فرهنگی و بروشور حاوی اطلاعات از مقاصد تعیین شده، مطابق با برنامه در زمان سحرگاه روز سفر، پس از دریافت توضیحات لازم در موقعیت های صحیح، جایگیری و به عکاسی مشغول شوند.
همسفران در طول زمان همراهی در این سفر در قالب نگاه های مستقل نسبت به موضوع های حاضر در محیط، به عکاسی طبیعت، مستند، منظره، فرم، مفهومی و… پرداختند.
از مهمترین اهداف برگزاری تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” شناسایی استعدادها و جذب علاقمندان و دوستداران هنر عکاسی در محیطی علمی، سالم و صمیمی است تا ضمن شرکت در فضایی عکاسانه از تاثیر شرایط کارگاهی و آموزش غیرمستقیم عکاسی بهره های لازم را برده و تجارب اولیه و تکمیلی خود را در زمینه عکاسی های: روایی، مستند اجتماعی، طبیعت، معماری و مفهومی افزایش دهند.

 

پایان بخش برنامه چهل وچهارمین تور عکاسی چیلیک پس از مشارکت در انعکاس گزارش تصویری این تور، شرکت در جلسه نمایش آثار برتر و نقد و بررسی آثار این سفر می باشد که عصر روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه جاری در اتاق آموزش دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” برگزار خواهد شد.
همسفران تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” با ارایه عکس های منتخب خود از مقاصد این تورها می کوشند تا شرایطی شایسته برای تدوین مجموعه ای تصویری و هدفمند را از علم و هنر عکاسی دامن بزنند.

اسامی همسفران همراه در این تور عکاسی به این ترتیب است:
محمد آزادی، سمانه ابراهیمیان علی آبادی، امید آقایی(از شیراز)، ابراهیم باقرلو، زهرا باقری فرد، رامین بهشتی زاده، فرزانه بی آزاران، مهتاب ثروتی، شهرام حدادی، یاسمن حسین پور، سیداسماعیل حسینی، سیدمهدی حسینی، ابوالفضل خاتمی راد(از نیشابور)، نیما خالدی کیا، مریم خالدی کیا، محمدرضا خرازی، امین رحمانی(از تاکستان)، زهرا رحیم زاده، مهدیه روستایی، هانیه روستایی، محمدرضا زارع، نسترن زارعی، مهدی زنجانی، سبحان سروری، مهدی سروری، عباس شفیع خانی، مرضیه شفیع خانی، سارا شفیع خانی، علی شهیدی، لیلا صادقزاده، مهدی طاهری، منا عبدالله پور، پدرام عرفانی، حسین عصاری آرانی، مهدی کاظمی خالدی، طیبه کاظمی خالدی، آزاده گلابگیران، زینب مالامیری، محمدرضا معصومی، سپهر نعمت الهی، سمانه نوری زاده.

مدیریت ” پایگاه عکس چیلیک ” وظیفه خود می داند به پاس پشتیبانی و همراهی ها از ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی، مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، واحد فرهنگی آستان حضرت هلال ابن علی(ع)، ریاست محترم نیروی انتظامی، سازمان امداد و نجات، اداره هواشناسی، اداره اماکن عمومی شهرستان آران و بیدگل و همچنین یگان حفاظت از ابنیه و آثار تاریخی که در هماهنگی و حمایت از همسفران نهایت همکاری را داشتند، تقدیر و تشکر نماید.
مطابق با رسم تمامی تورهای عکاسی ” پایگاه عکس چیلیک ” مقرر شد تا با همراهی و مشارکت همسفران، نشست نقد و بررسی عکس ها، عصر روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه جاری در دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” با حضور همسفران برگزار و هدایایی چون: امکان استفاده از تخفیف های ویژه از ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” و تورهای عکاسی، لوح فشرده و… از طرف پایگاه و حواله چندین جلد کتاب عکس تقدیم همسفران شود.
همسفران همزمان با شامگاه پنجشنبه ۱۹ مهرماه به مقابل دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران بازگشتند.
لازم به یادآوری است دفتر ” پایگاه عکس چیلیک ” نشستی را با همسفران فعال در تورهای اخیر برگزار می نماید تا پیرامون نقد و بررسی تور عکاسی و عکس های به دست آمده، حاضرین با هم به گفتگو بپردازند و به واسطه ارزیابی و داوری همسفران حاضر در این تور، موفق ترین عکس با ذکر معیارهای مربوطه انتخاب شده و به عکاس آن هدیه ای تقدیم شود.
تورهای آتی ” پایگاه عکس چیلیک “ با هدف عکاسی از: طبیعت جنگلی ماسال، قلعه رودخان، ماهیگیری محمودآباد آمل، ارتفاعات ساواشی(تنگه واشی)، کویر مرنجاب، روستا و کویر ورزنه، پلور، تالاب های انزلی و میانکاله، کلیبر، روستای ورزنه، دریاچه شورمست، تفرش، پلور، غار رود افشان، ترکمن صحرا، نهارخوران گرگان، کردستان، سوادکوه، پل ورسک و شیرگاه، عشایر دشت مغان، جنگل ناهارخوران در گرگان، منطقه اسالم به خلخال، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شهرستان خوانسار، شهرک تاریخی ماسوله، شهر کرد، طبیعت آستارا، طبیعت منطقه کپورچال و … در دست هماهنگی وطراحی است که پس از برنامه ریزی معرفی خواهند شد.
برای مشاهده گزارش تصویری چهل و چهارمین تور عکاسی پایگاه عکس چیلیک به مقصد کویر مرنجاب ” ایـنـجــا “ کلیک کنید.
—————————————————————————————————————————————————————–
برای مشاهده گزارش تورهای برگزار شده “ ایـنجـا ” و جهت مشاهده تورهای عکاسی آتی این رسانه “ ایـنـجـا ” کلیک کنید.

پیشین
برپایی نمایشگاه عکسی به یاد فؤاد نجف‌زاده
پسین
نمایشگاه گروهی پوشه جدید در گالری افرند

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست