1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب « جشنواره عکس زمان » منتشر شد

کتاب « جشنواره عکس زمان » منتشر شد

مجموعه عکس های راه یافته به پنج دوره جشنواره عکس زمان در کتابی با عنوان « منتخب پنج دوره جشنواره ملی عکس زمان » منتشر شد.
کتاب « منتخب پنج دوره جشنواره ملی عکس زمان » به دفتر ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” در دسترس عکاسان صاحب اثر در کتاب قرار گرفت.
کتاب مذکور با متن هایی از جمله سیاست گذاری ها و اهداف و بیانیه هیات داوران ادوار جشنواره و در ادامه اطلاعات آماری مربوط به هر دوره از جشنواره به همت دبیر این جشنواره و حمایت حوزه هنری استان مرکزی به چاپ رسید و به نشانی عکاسان صاحب اثر در کتاب ارسال شد.

مخاطب در ابتدای کتاب در بخشی از متن مربوط به دبیرخانه جشنواره می خواند:
زمان با ثبت هر فریم عجین گشته است و بازنمایی مکان از نگاه تیزبین عکاسان، ارزش هر لحظه را به وسیله تاثیرگذارترین ابزار هنری، در کسری از ثانیه بهتر و زیباتر انعکاس می دهد که زمان همه سرمایه انسان است.
شاید عکس های نمایان شده در این مجموعه، با موضوعی فراتر از ظاهر و نزدیک شدن به عالم ماوراء و احساسات ناب انسانها، تلاش تلاش پنج ساله عکاسان فرهیخته کشور باشد برای رفع اتهام از این موضوع که عکاسی زبانی است که فقط قادر است از چیزهای خاص سخن بگوید و عکس نمی تواند نادیده را بنمایاند یا دور را، یا درون را و یا امور مجرد را… آن هم از منظر و کادری خاص و محدود.

کتاب « منتخب پنج دوره جشنواره ملی عکس زمان » در ابتدای هر فصل از ادوار جشنواره با نمایش تصویری از جلسه داوری، تصویری از تلاش داوران را به نمایش گذاشته است.

مخاطب با ارایه اطلاعات دقیقی از زمان برگزاری و معرفی داوران در ابتدای هر بخش مواجه شده و در نیمه دوم آذر ماه ۱۳۸۸ با گروه داوران: حمیدرضا مجیدی، دکتر مهدی مقیم نژاد و حسن غفاری، ۱۵ تا ۱۷ آبان ۱۳۸۹ با گروه داوران: حمیدرضا مجیدی، مجید ناگهی و حسن غفاری، ۵ تا ۷ آذرماه ۱۳۹۰ با گروه داوران: حسن غفاری، داریوش محمدخانی و کیارنگ علایی، ۲۸ تا ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۱ با گروه داوران: محمدمهدی رحیمیان، سیدعباس میرهاشمی و کریم ملک مدنی و ۵ مهرماه ۱۳۹۲ با گروه داوران: حمیدرضا مجیدی، محمدمهدی رحیمیان و افشین شاهرودی معرفی شده است.
کتاب « منتخب پنج دوره جشنواره ملی عکس زمان » به همت دبیرخانه جشنواره عکس زمان و با حمایت خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی، در قطع رقعی به زبان پارسی، با طراحی احسان مرادی و احسان کمیجانی در نشر اندیشه صادق به شماره شابک:۲-۸-۹۱۰۶۸-۶۰۰-۹۷۸ در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در قالب ۱۹۸ صفحه به شکل عکس دار، با کاغذ گلاسه و چاپ رنگی و قیمتی برابر با: ۳۰۰۰۰۰ ریال (سی هزار تومان) به چاپ رسیده و در فهرست مجموعه کتاب های ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” به ثبت رسیده است.

علاقمندان به مشاهده و تهیه تالیفات عکاسی معرفی شده در ” پایگاه تخصصی کتاب عکس ” می توانند جهت مشاهده فهرست عناوین کتاب ها و نشریه های موجود در این پایگاه، از بخش نمایشگاهی این طرح واقع در دفتر مرکزی ” پایگاه عکس چیلیک ” در تهران، دیدار و سایر نیازهای خود را در حوزه کتاب ها و نشریات عکاسی از طریق سفارش به این پایگاه، مطرح و در اسرع زمان و با برخورداری از شرایط ویژه کتاب مورد نظر خود را دریافت نمایند.

پیشین
عکس / کوچه شهید حسن روحانی
پسین
نمایشگاه گروهی عکس « پویش پنج » در اصفهان

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست