1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب « خوزستان تاریخ ثروت » محمد گل جامجو منتشر شد

کتاب « خوزستان تاریخ ثروت » محمد گل جامجو منتشر شد

کتاب عکس « خوزستان تاریخ ثروت » با آثاری از محمد گل جامجو چاپ و منتشر شد و جهت معرفی به دفتر پایگاه عکس چیلیک رسید.

در متن ابتدای کتاب « خوزستان تاریخ ثروت » برای معرفی عکاس بعد از تک بیت شعری از محمد صالح اعلا، محمد گل جامجو صفحاتی را به سرگذشت خود و زندگینامه اش اختصاص داده است. از دوم اردی بهشت ماه سال ۱۳۲۲ و تولدش آغاز می کند تا روزگاری که در نیم قرن تلاش و سعی ایشان در حوزه عکس و فیلم در کنار بسیاری از بزرگان اهل هنر عکس و تصویر و سینما و ادبیات و… رقم خورده است.
کتاب « خوزستان تاریخ ثروت » منتشر شد در ادامه نسرین ترابی به عنوان محقق و پژوهشگر تاریخ عکاسی ، چند صفحه ای برای معرفی محمد گل جامجو صرف یک سیر تاریخی می کند و باز هم از شوق وافر یک نوجوان می نویسد تا ذوق سرشار این مَرد که ۷۳ بهار از عمرش گذشته و همچنان جویای زمان و مجال است بیان خاطرات خوش و فراز و فرودهای عمری که با ادیبان و هنرمندان سر کرده است.
در بخشی از متن نسرین ترابی که به مناسبت گشایش نمایشگاه عکس محمد گل جامجو با موضوع مفاخر هنر و ادب در موزه عکسخانه شهر به مناسبت روز عکس تاریخی(آذرماه سال ۱۳۹۱) نگارش شده، آمده است:
در سال ۱۳۲۲ در تهران به دنیا آمد. از کودکی به سینما و عکاسی علاقه داشت. و آموزش و کار در عکاسی را در سال ۱۳۴۰ در «عکاسی شاهین» شروع کرد.
در سال ۱۳۴۱ تصویربرداری، فیلمبرداری و نورپردازی را در «دیانا فیلم» و «مهرگان فیلم» آموخت. در سال ۱۳۴۶ اولین تجربه عکاسی فیلم اش را با ساموئل در فیلم «بی عشق هرگز»، شروع کرد و بعدها با محمدعلی فردین، ایرج قادری، ناصر تقوایی، داریوش مهرجویی، علی حاتمی و … همکاری داشت. طی سالهای ۱۳۴۰ تا ۱۳۵۰ به همکاری با آگفا فیلم، انجام چاپ دستی و چاپ رنگی، بهره گیری از آموزش های دکتر گل گلاب و آقای تقی خانی مشغول بود.
سال ۱۳۵۳، آغاز کار او در رادیو تلویزیون ملی ایران (صدا وسیما) بود. او با اساتیدی چون دکتر هادی شفائیه، دکتر اسد بهروزان، از نزدیک کار می کرد و با کامران عدل، مهدی سیف الملوکی و … همکار بود. تا سال ۵۷ …

کتاب عکس « خوزستان تاریخ ثروت » به شماره شابک: ۱-۰۶۵-۳۵۴-۶۰۰-۹۷۸ با قطع وزیری در ۱۶۰ صفحه با کاغذ تحریر- سیاه سفید طراحی و با نمایش بیش از صدها قطعه تصویر از عکس های محمدگل جامجو عکاس سازمان صدا و سیما در دهه پنجاه با مقدمه ای به قلم نسرین ترابی با عکس روی جلد از مجموعه تصاویر ثبت شده ایشان از سکه های پهلوی، طراحی و صفحه آرایی مهسا جلیله در انتشارات خانه تاریخ و تصویر ابریشمی با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه چاپ و به قیمت ۱۹۰۰۰۰ ریال (نوزده هزار تومان) منتشر شده و برای تهیه علاقه مندان در سراسر کشور در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نشست آموزشی اسماعیل عباسی برگزار شد
پسین
گفت وگو با محمد خادمیان پیرامون مسابقه عکس خانه روستایی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست