1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب « فتوژورنالیسم » کنت کوبر منتشر شد

کتاب « فتوژورنالیسم » کنت کوبر منتشر شد

دوره دو جلدی کتاب آموزشی «فتوژورنالیسم» کنت کوبر با ترجمه و تدوین اسماعیل عباسی در تازه ترین دور چاپ در انتشارات کتاب پرگار منتشر شد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، این کتاب در جلد نخست بخش های: ماموریت، خبرهای ناگهانی، خبرهای عمومی، عکس گیرا، پرتره، رزش، ویرایش عکس، طرح مشکلات، داستان تصویری، اصول اخلاقی، قانون، تاریخچه و نمایه را دربر می گیرد و در جلد دوم به بخش هایی چون: ابزار کار، فلاش، مالتی مدیا، ویدیو، ترکیب بندی، تاریکخانه دیجیتال، عکاسان جهان، ورلدپرس فتو، جایزه پولیتزر، واژه نامه، کتاب شناسی، نمایه داستان تصویری و نمایه پرداخته است.

اسماعیل عباسی مترجم کتاب فتوژورنالیسم درباره چاپ دوم این کتاب در بخش پیشگفتار آورده است: « نخستین جلد کتاب فتوژورنالیسم در ۱۳۸۷ و جلد دوم آن در ۱۳۸۹ منتشر شد. با وجود استقبال خوب از سوی خوانندگان و نایاب شدن آن در بازار ، چاپ مجدد ان تاکنون ممکن نشد. چاپ کتاب در قطع پیشین، قیمت کتاب را در حدی نامتعارف افزایش می داد. راه حل را در کاستن از اندازه و چاپ آن در قطع وزیری دیدیم.
مترجم در بخشی از پیشگفتار کتاب فتوژورنالیسم با تعریف و بیان توانمندی های شخصیت متخصص و موثری چون فتوژورنالیست معتقد است:  فتوژورنالیست با دوربین گزارش می کند. کار او کاوش در خبرها و تهیه گزارش در قالب تصویر است. امروزه عکاس خبری باید مهارت گزارشگر جست وگر و ارادۀ خبرنگار در حال ماموریت را با قدرت تشخیص نویسندۀ خبر در هم آمیزد. در عصر تصویر، فتوژورنالیست در رقابت با تلویزیون باید بر تصویر تاکید بیشتری کند. از همین روست که ما امروز تصاویر بیشتری را در نشریات می بینیم و شاهد رقابت تنگاتنگ آژانس های عکس و روزنامه ها برای به دست آوردن تصاویر بهتر هستیم.

در پشت جلد کتاب فتوژورنالیسم به جهت ارایه اطلاعات جامع تر پیرامون مضمون و محتوای کتاب برای مخاطب درج شده است: مجموعه دو جلدی فتوژورنالیسم کتابی آموزشی است و به پرسش های بنیادی عکاسان پاسخ می دهد. این دو کتاب بر اساس مصاحبه با عکاسان سرشنا جهان و تجربه های عملی انان شکل گرفته است از این رو برایدبیران عکس، روزنامه نگاران، عکاسان خبری و مستند، دانشجویان رشته های عکاسی و روزنامه نگاری، کتابی کاربردی و سودمند است. علاوه بر مطالب کتاب اصلی، چهار فصل توسط مترجم تالیف و به کتاب افزوده شده است. افزون بر انچه گفته شد، گزارش ها و داستان های تصویری برگزیدۀ جایزۀ پولیتزر نیز ترجمه و همراه با عکس ها در لابلای فصل ها گنجانده شده است. کتاب تقریبا دارای بیش از یک هزار عکس است.

کتاب « فتوژورنالیسم » اثر kenneth kobre کنت کوبر (۱۹۴۶م) با موضوع: عکاسی برای مطبوعات با ترجمه و تدوین اسماعیل عباسی به شماره شابک: ۳-۱-۴۸۰۷۹-۶۰۰-۹۷۸ و (۶-۴-۹۷۱۳۶-۶۰۰-۹۷۸:ج۱) در ۴۰۰ صفحه (۳-۵-۹۷۱۳۶-۶۰۰-۹۷۸:ج۲) در ۳۷۶ صفحه به سال ۱۳۹۶ در قطع وزیری و طراحی جلد سعید مزینانی، مدیر تولید آرش کمالی، صفحه آرایی زهرا ذوالفقاری در انتشارات کتاب پرگار با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه چاپ و با قیمتی معادل ۱۳۸۰۰۰تومان منتشر شده و جهت معرفی و ارایه در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.
جهت تهیه و سفارش این کتاب می توانید « ایـنـجـا » کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
مروری بر جشنواره عکس «روستا در روستا»
پسین
استعفای گروهی در هیات مدیره انجمن عکاسان مطبوعات

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست