1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب « هفت مجموعه عکس مستند » منتشر شد

کتاب « هفت مجموعه عکس مستند » منتشر شد

کتاب « هفت مجموعه عکس مستند » پس از رونمایی در شهر تبریز، به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسید تا خبر انتشار و تهیه آن در اختیار علاقه مندان قرار گیرد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، کتاب « هفت مجموعه عکس مستند » منتشر شد و در پایگاه تخصصی کتاب عکس مورد معرفی قرار گرفت تا تمامی علاقه مندان به هنر عکاسی و عکاسی مستند امکان تهیه آن را داشته باشند.
کتاب « هفت مجموعه عکس مستند » دربرگیرنده آثار هفت تن از عکاسان: افسانه آدیگوزل، هانیه استاد آقایی، اکرم خدایار، رامین فرزبود، معصومه لطفی زاده، لیلا محمدپور و حجت مظاهری است که آموزش و نظارت بر کیفیت مرحله به مرحله پروژه های عکاسی شده را با راهنمایی محسن بایرانم نژاد به نتیجه رساندند. بایرام نژاد در این راه مسئولیت عنوان نمایشگاه گردانی عکس را نیز عهده دار بوده است.

بایرام نژاد که از جمله عکاسان استان آذربایجان شرقی و صاحب چندین اثر تالیفی و مترجمی در حوزه عکاسی است در ابتدای کتاب در بخشی از متنی با سربرگ « جهت » به عنوان مدرس ذوره نگاشته است: آثار پیش رو، همه گی منتسب به شاخه ی « عکاسی مستند گرایانه » هستند که به صورت مجموعه ای، با پرداخت عکاس به موضوع منتخب آنها (نوشته شده در «گزاره ی همراه عکس ها – Statement») ارایه شده اند. این تلاش، قدم نخست عکاسان حاضر در این نمایشگاه برای طی مسیر به عنوان عکاسانی هدف مند است. عکاسانی که به واسطه ی انتخاب و اجرای یک موضوع اختیاری، و نوشتن گزاره ی عکس های مجموعه شان، توان دفاع از خواسته ی صریح و آثار مربوطه را خواهند داشت.
بایرام نژاد تبریز مستند

منصور حسین پور میزاب نیز به عنوان عضو هیات علمی و مدیر گروه هنر و معماری دانشگاه پیام نور تبریز در بخشی از متنی با سربرگ : تکیه بر « هرمونوتیک شبهه » آورده است: کار بسیار ارزشمند استاد بایرام نژاد و دانشجویان عزیز را باید آغازی نو در عرسه ی تفکر عکاسانه ی مستند (در زمینه آکادمیک فعلی) قلمداد کرد چرا که در تفسیرهایشان، هیچ اصراری در تذکر معنا نداشته و کوشیده اند با تکیه بر « هرمنوتیک شبهه » ی پل ریکوری از توهمات، خطاها و دروغ های « آگاهی » کم کنند. به این مجموعه جوان تبریک می گویم فقط و فقط به خاطر اینکه قدم در راهی گذاشته اند که در ادامه ی آن دیگر عنصر «تکرار » حذف خواهد شد.

در کتاب « هفت مجموعه عکس مستند » هانیه استاد آقایی با مجموعه عکس مستند « طبیعت به جا مانده از حومه ی تبریز » ، حجت مظاهری با مجموعه عکس مستند « رنج زهرا » ، اکرم خدایار با مجموعه عکس مستند « با هم و بی هم » ، معصومه لطفی زاده با مجموعه عکس مستند « پیرمردان؛ پرتره های محیطی اصناف بازار بزرگ تبریز » ، لیلا محمدپور با مجموعه عکس مستند « زن به مثابه ی مانکن » ، افسانه آدیگوزل با مجموعه عکس مستند « کاسبان سیار » ، و رامین فرزبود با مجموعه عکس مستند « خانه های تمایلی » هر یک با هفت قطعه عکس صاحب اثر می باشند.

کتاب « هفت مجموعه عکس مستند » با قطع خشتی به شماره شابک: ۷-۴۹-۲۷۱۵-۹۶۴-۹۷۸ در ۶۴ صفحه رنگی طراحی و با نمایش ۵۱ قطعه عکس با مقدمه ای به قلم محسن بایرام نژاد و منصور حسین پور و در ۱۰۰۰ نسخه چاپ و با قیمیت ۱۲۰۰۰۰ریال (دوازده هزار تومان) از سوی انتشارات زبان تصویر با مدیریت اجرایی رامین فرزبود و طراحی گرافیک مهرداد ربیع لاله منتشر شده و برای تهیه علاقه مندان در سراسر کشور در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نمایشگاه « طلوع یک رویا » در نگارخانه ژرفای هنر دزفول
پسین
نخستین « دو روزه عکاسان گیلان » برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست