1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب جشنواره عکس نگاه چاپ نمی شود!

کتاب جشنواره عکس نگاه چاپ نمی شود!

چندی پیش فراخوانی با عنوان جشنواره عکس نگاه در « پایگاه عکس چیلیک » اطلاع رسانی شد و مطابق با آمار ارسالی از سوی دبیرخانه، تعداد قابل توجهی فایل عکس در مدت زمانی محدود به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
فراخوان این جشنواره در نیمه نخست آذرماه سال گذشته منتشر شد و در نهایت پایان دی ماه پس از پایان یافتن مهلت ارسال اثر بعد از یک مرحله تمدید به داوری عکس های رسیده منجر شد.
این در حالی بود که نمایشگاه این جشنواره در بهمن ماه برگزار گشت و تعهدات دبیرخانه که زیر نظر یکی از نواحی و مناطق شهرداری مشهد مقدس فعالیت می کرد یکی پس از دیگری انجام گرفت که سرانجام متنی از سوی دبیر به دفتر « پایگاه عکس چیلیک » رسید که …

جشنواره نگاهبا سلام و احترام
به استحضار میرساند اینجانب امیر کمانی دبیر نخستین جشنواره سراسری عکس نگاه کودک ، نشاط ، زندگی طی جلسات قبل از جشنواره و قول های مسئولین شهرداری منطقه یک و سازمان فرهنگی تفریحی مشهد اهدای کتاب به تمامی شرکت کنندگان در جشنواره را اعلام نمودم اما متاسفانه پس از اتمام جشنواره و با وجود اینکه کتاب در مدت کوتاهی آماده ارسال برای چاپ و بهرداری شد با بی مهری مسئولین امر مواجه شدم.
این در حالی است که تمامی مسئولین جشنواره در تمامی جلسات قول صد در صد چاپ کتاب را داده بودند و تلاش های بنده تا این تاریخ هیچگونه نتیجه ای برای چاپ کتاب نداشته است.
بدین وسیله بنده از کلیه عکاسانی شرکت کننده و صاحب اثر در نمایشگاه این جشنواره به خاطر عدم چاپ کتاب مذکور پوزش می طلبم.
امیدوارم هنر عکاسی به طور جدی تری مورد توجه مدیران و مسئولین قرار گیرد.
همچنین کمترین کاری که از دست بنده حقیر ساخته بود انتشار نسخه ای اینترنتی از کتاب بود که آن را می توانید از طریق « ایـنجـا » دریافت کنید.

لازم به ذکر است مطابق با متن فراخوان تعهد به کارگیری عکس در مورد چاپ کتاب نمایشگاه و جشنواره در بخش صدور مجوز استفاده قید شده و همچنین بنابر اظهار دبیر این جشنواره – امیر کمانی – تعهدات و تاکیدهای شفاهی مسئولین امر این نکته را در ذهن دبیر متبادر ساخته تا با تکیه بر اقوال شنیده ، به عکاسان تعهد چاپ و تحویل یا ارسال کتاب را داشته باشد.
” پایگاه عکس چیلیک ” ضمن احترام برای دو طرف این رویداد ، امیدوار است تا مدیران و مسئولین مربوطه با وجود سابقه ای درخشان که در عکاسی و عکاسان شهر مشهد در سطح کشور مطرح است تدبیر کرده و این مشکل را چنانچه شدنی است با دست بگشایند تا اعتبارات صرف شده و هزینه های انجام گرفته در دوره تصدی مسئولیت یک مدیر فرهنگی برای نفع عمومی جامعه مخاطب چاپ و منتشر شود تا نام و اعتبار عکاسانی چون دبیر و هیات داوران در این موضوع مخدوش نشود.
دبیری این جشنواره بر عهدۀ امیر کمانی و مسئولیت ارزیابی آثار و داوری آثار ارسالی با: محمدرضا چایفروش ، حمیدرضا سلطان آبادیان و مهدی فاضل است.
به یقیین انتظار می رود شهردار منطقه مربوطه در شهر مشهد مقدس به عنوان مردی مدیر و مدبر در این امر ورود داشته و با انجام تعهدات و ارایه خدمات فرهنگی به شهروندان و عکاسان صاحب اثر، برگ زرین دیگری در اذهان باقی گذارد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
آژانس عکس همشهری و عکاسان خبری
پسین
دومین سالانه عکس کرمان به کار خود خاتمه داد

به تازگي منتشر شده

۶ دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • حمید عزیزی خانقاهی
    ۰۹ شهریور ۱۳۹۴ ۰۷:۵۲

    با سلام و ادب.
    متاسفانه این جشنواره در مورد تعهدات خود مبنی بر بارگزاری عکس های راه یافته نیز عمل نکرد و در سایت جشنواره فوق الذکر هیچ عکسی را نمی توان دید یک جشنواره سرکاری و فقط برای جمع آوری عکس ها را در ذهن داشته و عملی نمودند.
    خود برگزارکننده نسبت به این عمل تعهدی نداشت.

    پاسخ
    • سلام حمید عزیز .
      من به تمامی تعهداتی که به عهده بنده بوده عمل کردم انتظار نداشته باش واسه جشنواره که هیچ بار مالی واسه من نداشته بیام یک کتاب سی .چهل میلیونی از جیب بزارم .
      در خصوص لینک شما اگه همین لینک های بالا رو دقت کنید می بینید اسامی و اثار نفرات برتر هستش.
      اینکه من وقتی کتاب کامل واسه دانلود گذاشتم دیگه جایی واسه بحث نیست .

      پاسخ
  • آقای خانقاهی
    نظر شما نظر غیر منصفانه ای است.
    وقتی برگزارکننده در میانه راه و مسیر نظر خود را عوض می کند و به تعبیری می زند زیر قاعده بازی. دبیر و عوامل اجرایی چه کاری می توانند کنند؟
    انتظار دارید برای عکاسانی که ملاک اعتبار هر جشنواره ای را با حق التالیف و پول و مادیات می سنجند از جیب و پس انداز و زندگی مایه کنند؟
    با احترام به دبیر این مسابقه. آیا گذاشتن لینک دانلود کتاب منتهاالیه استیصال و احترام به عکاس و شرکت کننده نیست؟
    انصاف داشته باشید.

    پاسخ
  • آقای دبیر!
    اگر واقعا لینک دانلود کتاب را گذاشتید، پس چرا وقتی به اون لینک مراجعه می کنیم میزنه: فایل مورد نظر یافت نشد!

    پاسخ
  • چرا لینک دانلود کتاب که سر کاریه ؟!!!!!!!!!!!!!!!!
    فایل موجود نیست رو میاره !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    پاسخ
  • اگه لینک مشکل داره . میتونید تو تلگرام به من پیام بدید تا فایل رو بلافاصله ارسال کنم . ۰۹۳۶۶۵۴۸۵۰۰

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست