1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب «دوربین بازی» در پی کتاب «لنزبازی» چاپ و منتشر شد

کتاب «دوربین بازی» در پی کتاب «لنزبازی» چاپ و منتشر شد

کتاب «لنز بازی» و «دوربین بازی» با قلم داود مرادیان در انتشارات ساقی چاپ و منتشر شد.
کتاب آموزشی «لنز بازی»/ تاثیر لنز در سینما و عکاسی از پایه تا آنامورفیک و دکوپاژ به قلم داود مرادیان در سال ۱۳۹۷ انجام شد که در فهرست این کتاب پس از مقدمه و واژگان، به بخش‌هایی چون: کراپ فکتور سنسورها و لنزها، لنزهای متعارف، سینمایی و زمان گذشته، آنامورفیک، تجربه آنامورفیک، تست‌های مهم، شیوه ارایه شده توسط نگارنده برای نخستین بار در ایران و مساله‌ای به نام کادربندی پرداخته شده است.
در متن پشت جلد کتاب «لنز بازی» به قلم داود مرادیان آمده است: این کتاب، یک متن آموزشی نیست. تجربۀ نترسیدن، جسارت تجربه کردن و شهامن مطرح کردن تجربه است. این کتاب برای عصر دیجیتال و برای دانشجویان و علاقمندانی نوشته شده که شانس بهره بردن از کلاس های آموزشی گران قیمت را ندارند. دیگر اینکه بخشی از مطالب این کتاب در کلاس‌های آموزشی تدریس نمی‌شود. مطالعه آن می‌تواند شناخت علاقمندان به عکاسی و سینما را در لنزشناسی ارتقا دهد.
اما کتاب بعدی داود مرادیان با عنوان «دوربین بازی» و شرح بر عنوان: دوربین‌ها چطور قصه می‌گویند؟ در سال جاری به زینت چاپ و نشر آراسته شده که در آن نویسنده پس از مقدمه‌ای با عنوان «چرا این کتاب را نوشتم؟» در هفت فصل به عناوینی چون: قطعات مکانیکی دوربین‌ها/ دیافراگم، شاتر یا مسدود کننده، ایزو؛ مقایسه دوربین‌ها/ مقایسه دوربین های کاننEos80D و نیکون D7500؛ اصلاحات رنگ/ تاثیرات دوربین روانی دوربین بر روایت داستان/ مقدمه‌ای درباره درام و ترکیب بندی، درام، قوانین ترکیب بندی، تاثیر و نقش قطعات مکانیکی دوربین بر روایت داستان، تاثیر دیافراگم، تاثیر شاتر، تاثیرات روانی دوربین، تاثیر ارتفاع یا زاویه دید، تاثیر اندازه نمای نگاه دوربین، تاثیر حرکت دوربین، تاثیر نورخوانی دوربین؛ تاثیر رنگ بر روایت داستان/ پالت رنگی و انواع آن، چگونه رنگ می‌تواند داستان بگوید؟ نمادسازی با رنگ‌ها؛ چگونه آموخته‌های‌مان را کاربردی کنیم؟/ خط فرضی، فیلم بلاکینگ، هیچ چیز در قاب اتفاقی نیست؛ بررسی آنچه آموختیم/ هتل بزرگ بوداپست، جوکر، سریال آقای ربات، هشت نفرت‌انگیز و کلام آخر پرداخته است.

در پشت جلد کتاب آموزشی «دوربین بازی» آمده است: اگر سینما یک زبان است می توانیم بپرسیم؛ ساختار این زبان و واژگان آن چیست؟ پاسخ این است: ابزار هر زبانی خود «زبان» است. زبان سینما هم چیزی نیست جز دوربین. این کتاب درباره دوربین است. از تک تک قطعاتش تا نقش این قطعات در روایت یک داستان. 
کتاب «لنز بازی» و کتاب «دوربین بازی»
 به نویسندگی «داود مرادیان» هر یک مستقل از هم در قالب زبان پارسی در انتشارات ساقی به چاپ رسیده است.
کتاب «لنز بازی، تاثیر لنز در سینما و عکاسی از پایه تا آنامورفیک و دکوپاژ» در قالب ۴۸۰صفحه به شماره شابک: ۸-۱۷-۶۱۱۲-۶۲۲-۹۷۸ در قطع رقعی با مقدمه‌ای به قلم نویسنده، طراحی جلد و مدیر هنری احسان حسنی در شمارگان ۲۲۰۰ نسخه به قیمت چهل وپنج هزار/۴۵۰۰۰تومان در « پایگاه تخصصی کتاب عکس » عرضه شده است.
کتاب «دوربین بازی، دوربین‌ها چطور قصه می‌گویند؟» در قالب ۳۴۰صفحه به شماره شابک: ۳-۶۷-۶۱۱۲-۶۲۲-۹۷۸ در قطع رقعی با مقدمه‌ای به قلم نویسنده، طراحی جلد و مدیر هنری احسان حسنی در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه به قیمت پنجاه و هفت هزار/۵۷۰۰۰ تومان در « پایگاه تخصصی کتاب عکس » عرضه شده است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب عکس «لنز بازی» و یا «دوربین بازی» به سایت کتاب عکس مراجعه و یا «ایـنـجـا» و «ایـنـجـا» کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس «به سوی نور» زهره صابری به ثبت رسید
پسین
در چنین روزی «یانیس کونتوس» عکس برگزیده خود از «فری تاون» را ثبت کرد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست