1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس « ایران سرزمین شکوه و زیباییها » علی اکبر آقاجری منتشر شد

کتاب عکس « ایران سرزمین شکوه و زیباییها » علی اکبر آقاجری منتشر شد

کتاب عکس « ایران سرزمین شکوه و زیبایی ها » از نگاه عکاس ایران زمین علی اکبر آقاجری چاپ و منتشر شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، کتاب عکس « ایران » سرزمین شکوه و زیبایی ها با چاپ نزدیک به ۳۰۰۰ قطعه عکس از جاذبه های گردشگری، سنتی و اصیل، باستانی و تاریخی، معماری کهن و مدرن، اقوام و ایلات ، روستایی و شهری، دستاورد ۴۵ سال (۱۳۵۰ تا ۱۳۹۵) ایرانگردی علی اکبر آقاجری به دفتر پایگاه تخصصی کتاب عکس رسید تا با معرفی جامع در اختیار علاقمندان قرار گیرد.

کتاب عکس « ایران » آقاجری منتشر شدعلی اکبر آقاجری متولد تیرماه سال ۱۳۳۸ در آبادان و کارمند بازنشسته شرکت ملی نفت ایران است. نخستین تجربه های عکاسی ایشان در نوجوانی رقم خورد که به گفته عکاس ۱۲ سال داشت و با دوربین لوبیتل دو آغاز شد. شانزده ساله بود که با موتورسیکلت موضوع معماری و پوشش شهرنشینان را عکاسی کرد و از سال ۱۳۵۳ با عنوان کارآموز وارد شرکت ملی نفت ایران شد.
آقاجری با آغاز دوران جنگ عراق و ایران ، مهاجرت تحمیلی را تجربه کرد و با این حال دوربین عکاسی را زمین نگذاشت و در طی سالهای جنگ تحمیلی ، از حواشی دور و نزدیک و آسیب های ناشی از جنگ عکاسی کرد.
علاقه وی به ایران و ایران شناسی باعث شد تا در گذر زمان مجموعه آثاری را مصمم و پیگیر، با احوالی شگفت انگیز و روحی عاشق ، در حوزه عکاسی از ایران ثبت و ارایه نماید.
کتاب عکس « آبادان و خرمشهر » ۱۳۸۱، « هرمزگان » در سال ۱۳۸۳، « ایران زمین » در سال ۱۳۸۸ در کنار تعدادی مجموعه پوستر و کارت پستال چون: «آبادان» ۱۳۷۷، لرستان ۱۳۷۸، اصفهان ۱۳۷۸، شیراز شهر گل ۱۳۷۸، شیراز مهد تمدن ۱۳۷۹، از دیگر مجموعه تالیفات این عکاس ایرانی به شمار می رود.

در صفحات ابتدایی کتاب عکس « ایران » که چهارمین تالیف عکاس به شمار می رود به دیدگاه اشخاصی چون: فرزاد هاشمی، مهرداد امیرغیاثوند، رضا وثوقی، مجتبی گهستونی، سعید محمودی ازناوه، علی فرخ مهر، سیدضیاء سیف، اقبال معتضدی، امیرهمایون یزدانپور، علیرضا پاکدامن، علی پارسا پیرامون شخصیت عکاس و کیفیت نگاه ، عزم و اراده ایشان به هنر عکاسی و عشق ایشان نسبت به معرفی جاذبه های گردشگری ایران زمین پرداخته شده است.

کتاب عکس « ایران » سرزمین شکوه و زیبایی ها با قطع رحلی بزرگ(۲۴در۳۴س.م) به شماره شابک: ۵-۴۱۶۸-۰۴-۶۰۰-۹۷۸ در ۹۴۴ صفحه گلاسه – رنگی طراحی و توزین ۴۳۰۰گرم و با نمایش نزدیک به ۳۰۰۰ قطعه عکس با مقدمه ای به قلم عکاس، در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه چاپ و با قیمیت ۳۰۰۰۰۰۰ریال (سیصد هزار تومان) از سوی ناشرمولف منتشر شده و برای تهیه علاقه مندان در سراسر کشور در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
فراخوان اولین جشنواره سراسری عکس نقره
پسین
تسلیت به عکاس « بابک فروتنی »

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست