1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب عکس « سایه بی رنگ » منتشر شد

کتاب عکس « سایه بی رنگ » منتشر شد

کتاب عکس « سایه بی رنگ » همزمان با گشایش نمایشگاه گروهی عکس این نمایشگاه با حضور عکاسان نمایشگاه رونمایی و معرفی شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، کتاب عکس « سایه بی رنگ » با حضور کیارنگ علایی و عکاسان صاحب اثر عصر روز جمعه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۵ در قالب چهار گزاره : همسایه، سازگاری، مجاز و خودنگاره با ۴۶ قطعه عکس از دستاورد نگاه عکاسان: علیرضا حسین پور، حمید دلدار، رویین رزمگیر، فاطمه رسولی راد، سیدمحمد رضوی، سعید شیبانی، سیدحسین علوی مقدم، سحر قبادی محبی، فریدون کوروشی و امیر مبارکی در محل گالری تم ارایه شد.

کتاب عکس سایه بی رنگ منتشر شدکیارنگ علایی در متن ابتدای کتاب « سایه بی رنگ » آورده است: «این نمایشگاه حاصل یک دوره آموزش مقدماتی عکاسی در فضای آموزشگاهی و کوتاه مدت در مشهد است و طبیعتا میوه های این درخت نوپا، نخستین تجربه های جدی هنرجویان من در این دوره پایه است. دوره ای که در آن فارغ از آموزش تکنیک مقدماتی عکاسی، شناخت ابزار و مواجهه اولیه با رویکردهای عکاسی، تمام تلاش ام خط کشیدن بر روی عادات تصویری است که هنرجو در بدو امر از مدیاها و رسانه های دیگر تاثیر می گیرد و لحن شخصی اش را گم می کند. هدف غایی من دستیابی به تجربه هایی بود که در آن بتوانم «فردیت» هنرجویانم را پیدا کنم.
این فردیت اگر حتی به میزان ناچیز و اندک در بعضی عکس ها نمود داشته باشد، برای من بارقه امیدی است که هنرجویانم را به استمرار و تلاش بیشتر تشویق کنم و به آن ها در کشف دنیای شخصی شان امیدوار باشم. به این دلیل در پروژه های کلاسی رویکردهای مختلفی از مستندگرایانه تا ذهنیت گرایانه مورد محک و ارزیابی قرار گرفت».
برای انتخاب نهایی عکس ها از اساتید: اسماعیل عباسی، دکتر نعما محمدیان روشن و سحر سقا دعوت کردم تا در حضور خود بچه ها به قضاوت درباره کارها بپردازند.

نمایشگاه عکس « سایه بی رنگ » عصر جمعه ۱۹ آذر ۱۳۹۵ در نگارخانه تم گشایش یافته و علاقمندان می توانند همه روزه تا پایان روز چهارشنبه یکم دی ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این عکس ها دیدن کنند.

کتاب عکس « سایه بی رنگ » به شماره شابک: ۸-۰۴۳-۲۲۵-۶۰۰-۹۷۸ با قطع خشتی در ۵۸ صفحه گلاسه – رنگی طراحی و با نمایش ۴۶ قطعه عکس از آثار عکاسی دانش آموختگان دوره آموزش مقدماتی دیجیتال موسس سروش خراسان رضوی با پیشگفتاری از کیارنگ علایی با عکس روی جلد: حمید دلدار و طراحی و گرافیک مرجان جلالی در انتشارات آهنگ قلم با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه چاپ و به قیمت ۱۵۰۰۰۰ ریال (پانزده هزار تومان) منتشر شده و برای تهیه علاقه مندان در سراسر کشور در اختیار « پایگاه تخصصی کتاب عکس » قرار گرفته است.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
برگزیدگان جشنواره عکس من و شهر، زشت و زیبا معرفی شدند
پسین
گرامیداشت روز عکس تاریخی ایران در سالن یونسکو

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست