1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کتاب «مردانگی در قاب» با رویکردی بر نشانه شناسی اجتماعی منتشر شد

کتاب «مردانگی در قاب» با رویکردی بر نشانه شناسی اجتماعی منتشر شد

کتاب «مردانگی در قاب» با رویکردی بر نشانه شناسی اجتماعی عکاسی مطبوعاتی ایران در دهه های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی منتشر شد.
کتاب «مردانگی در قاب»/Masculinity in Frame با قلم و تالیف محسن حسن پور اسلانی با تمرکز نگارنده بر موضوع نشانه شناسی اجتماعی عکاسی مطبوعاتی ایران در دهه های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی منتشر شد و به دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک رسید تا در اختیار علاقمندان به حوزه های عکاسی مطبوعاتی و پزوهشی قرار گیرد.
کتاب «مردانگی در قاب» با مقدمه ای از «محسن حسن پوراسلانی» در پنج سرفصل: مساله مردانگی، چیستی مردانگی، خوانش عکس، بازنمایی مردانگی و برساخت مردانگی به طرح و تفسیر موضوع پرداخته و در ادامه با ذکر منابع به پیوست، گفت وگو با حسین چنعانی و داریوش عسکری را پیش از پرداخت به واژه نامه در فصل سرانجام کتاب آورده است.

نویسنده در متنی که حاوی چکیده ای از محتوای کتاب می باشد، در پشت جلد کتاب آورده است: جنسیت، به عنوان یکی از بنیادی ترین ساختارهای اجتماعی شناخته می شود. ساختاری که با دوگانه مرد/زن همواره خود را در لابه لای روابط قدرت پنهان کرده و جوامع را شکل داده است. مردانگی چیست؟ مردان چگونه خود را تعریف می کنند؟ ساختارهای قدرت چه نوع مردانی را تشویق می کنند و چه نوع مردانی را تنبیه؟ چگونه مردانگی های گوناگون از یکدیگر متمایز می شوند؟ کدام مردانگی ها هژمون می شوند و شرایط امکان مردانگی های هژمونیک چیستند؟
نگارنده در ادامه آورده است: کتاب حاضر تلاش کرده است تا از درون عکس های مطبوعاتی به ساختارهای مردانگی نگاه کند و آنها را مورد مطالعه قرار دهد. انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، با دگرگون کردن تمامی سازه های فرهنگی و اجتماعی، امکانی را فراهم آورده است تا بتوان با مقایسه قبل و بعد از این رخداد، به درکی عمیق تر از پدیده ای رسید که همواره خود را طبیعی جلوه دهد و از نظرها پنهان می ماند.
کتاب «مردانگی در قاب» با رویکردی بر نشانه شناسی اجتماعی عکاسی مطبوعاتی ایران در دهه های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی در قالب ۲۶۸صفحه به شماره شابک: ۵-۶۴-۲۵۵۴-۹۶۴-۹۷۸ در قطع وزیری با مقدمه‌‌ و ترجمه‌ی محسن حسن پور اسلانی، صفحه آرایی سعید سعیدی، چاپ و صحافی: ناژو، نوبت چاپ: اول ۱۳۹۹، در شمارگان: ۵۰۰ نسخه به قیمت ۶۵۰۰۰/شصت وپنج هزارتومان در انتشارات چاو در « پایگاه تخصصی کتاب عکس » عرضه شده است.
در صورت تمایل به سفارش و دریافت نسخه ای از کتاب «مردانگی در قاب» به سایت کتاب عکس مراجعه و یا «ایـنـجـا» کلیک کنید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
در چنین روزی عکس برگزیده رویترز از «اعتراضات مردمی یونان» به ثبت رسید
پسین
فراخوان شرکت در نمایشگاه عکس «رویای زندگی» تمدید شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست