1. خانه
  2. اخبار
  3. کتاب “پاسیاد پسر خاک” رونمایی می شود

کتاب “پاسیاد پسر خاک” رونمایی می شود

کتاب "پاسیاد پسر خاک" نوشته محمد قبادی که به زندگی و مبارزات حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر ابوترابی می‌پردازد با حضور مقامات کشوری و لشکری رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران از جمله سخنرانهای این مراسم هستند که دوشنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۶ در حوزه هنری برگزار می‌شود.

در این مراسم تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس، حسن بنیانیان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، هدایت الله بهبودی مدیر دفتر ادبیات انقلاب حوزه هنری، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و تعدادی از آزادگانی که در دوران اسارت با ابوترابی‌فرد هم بند بوده‌اند حضور خواهند داشت.

"پاسیاد پسر خاک" کتابی است که در قالب پژوهشی شرح زندگی و مبارزه‌های سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد را روایت می‌کند.

این کتاب حاصل ساعتها گفتگو با افرادی است که در دوره‌های مختلف با سیدعلی اکبر ترابی‌فرد آشنا و در ارتباط بوده‌اند.

محمد قبادی نویسنده این اثر در فصل اول به پیشینه خانوادگی، تولد، تحصیل و فعالیت سیاسی و آشنایی ابوترابی‌فرد با شهید سیدعلی اندرزگو پرداخته است.همچنین فصل دوم این اثر شرح فعالیتهای سیدعلی‌اکبر ابوترابی در کمیته استقبال از امام خمینی(ره) و دوران دفاع مقدس و احوال وی در دوران اسارت در زندانهای ارتش متجاوز صدام را دربر دارد.

در انتهای کتاب یاد شده منابع، فهرست اعلام، عکسها و اسنادی منتشر نشده از حجت‌الاسلام سیدعلی‌اکبر ابوترابی‌فرد آورده شده‌ است.

این کتاب به عنوان چهل و یکمین کتاب از مجموعه آثار تحقیقی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی است که در دو فصل پیش از انقلاب و پس از انقلاب تدوین شده است.

"پاسیاد پسر خاک" از تولیدات واحد تاریخ شفاهی دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری است که چاپ نخست آن در قطع رقعی و ۴۴۴ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه نسخه منتشر شده است.

سیدعلى‌اکبر ابوترابی‌فرد همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در کنار شهید مصطفى چمران در ستاد جنگهاى نامنظم به سازماندهى نیروهاى مردمى پرداخت و سرانجام در روز ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۵۹ در یکی از ماموریتها به اسارت ارتش متجاوز صدام درآمد.

حجت‌الاسلام ابوترابى‌فرد در اردوگاههاى عنبر، موصل ۱، ۳، ۴ و رمادیه و تکریت ۵، ۱۷، ۱۸ و نیز سلولهاى زندانهاى بغداد، اسیر بود و پس از ده سال اسارت سرانجام در سال ۱۳۶۹ به میهن بازگشت و در تاریخ هفتم مهر ۱۳۶۹ با حکم مقام معظم رهبری نماینده ولى‌فقیه در امور آزادگان شد.

ابوترابی‌فرد  که سالها در اسارت رژیم بعث عراق بود پس از آزادی در یک سانحه رانندگی درگذشت.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست