1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. کرور: عکاسی تبلیغاتی بحث ایجاد احساس در مخاطب است

کرور: عکاسی تبلیغاتی بحث ایجاد احساس در مخاطب است

 

محمد کرور: عکاسی تبلیغاتی بحث ایجاد احساس در مخاطب است

محمد کرور اولین کارگاه سومین دوره برنامه «ده روز با عکاسان» را در سالن استاد جلیل شهناز در خانه ی هنرمندان ایران برگزار کرد.
نخستین روز برگزاری «ده روز با عکاسان» دوشنبه، ۲۲ دی از سوی انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران در خانه هنرمندان برگزار شد که در نوبت صبح آن محمد کرور کارگاهی با موضوع «از ایده تا اجرا در عکاسی تبلیغاتی و صنعتی» برپا کرد.
این کارگاه همچنین اولین کارگاهی بود که در سومین دوره این برنامه آغاز به کار می‌کرد. کرور در این این کارگاه با نشان دادن تصاویر به شرکت‌کنندگان به صورت عملی مباحث این شاخه عکاسی را معرفی کرد.

کرور: عکاسی تبلیغاتی بحث ایجاد احساس در مخاطب است

بعد از پایان کارگاه گپ کوتاهی با او انجام دادیم. او معتقد است عکاسی تبلیغاتی صرفا مواجه شدن با یک خدمت یا محصول نیست:
*ویژگی خاص عکاسی تبلیغاتی چیست و چه موضوعی آن را از دیگر زمینه‌های عکاسی جدا می‌کند؟
در عکاسی تبلیغاتی هنر در خدمت محصول و فکرتان است، برای آنکه باید منظور و مفهومی را در راستای جذب مخاطب و معرفی سوژه خود بکار ببرید. حالا این سوژه می‌تواند یک محصول یا یک خدمت باشد. بحث دانش و هنر در عکاسی تبلیغاتی مهم است.

*جایگاه عکاسی تبلیغاتی در ایران چگونه است؟
متاسفانه به عکاسی تبلیغاتی در ایران توجه زیادی نشده اما تحولی شروع شده است که من از بابت آن بسیار خوشحال هستم به خصوص تغییراتی در بحث ایموشنال کردن تبلیغات بوجودآمده است که در این کارگاه هم به آن تاکید شد. عکاسی تبلیغاتی صرفا مواجه شدن با یک خدمت یا محصول نیست بلکه بیشتر بحث ایجاد احساس در مخاطب است تا حس باورپذیری در او ایجاد شود. خوشبختانه این تحول شروع شده است، موقعیت گسترده‌ای هم دارد و می‌تواند پیشرفت زیادی کند البته اگر به زمینه‌های آن فراهم شود و منش درستی در مورد آن صورت بگیرد.

*کارگاهی که برگزار کردید، چطور بود؟
خودم راضی بودم و کار سختی را انجام دادم البته بحثی که امروز ارائه شد، موضوعی نیست که بتوان طی ۲ ساعت آن را تشریح کرد. با اینهمه چون کارگاه بود و باید کار گروهی انجام می‌دادیم، همه شرکت‌کنندگان همکاری کردند اما وقتی قرار پروژه‌ از ایده پردازی، طرح، عکاسی و اجرا در ۲ ساعت انجام شود، کار سختی خواهد شد و به نظرم کار پیچیده‌ای بود.

سومین دوره «ده روز با عکاسان» را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
از برگزاری این رویداد خوشحالم اما به نظر من اطلاع رسانی، ارتباطات و یکسری از جزییات حرفه‌ای انجام نمی‌شود و متاسفانه بحث پوشش خبری آن می‌توانست بیشتر شود چون خیلی‌ها از برپایی این برنامه و کارگاه‌ها بی‌اطلاع بودند. از سوی دیگر هزینه شرکت در این دوره‌ها گران بود و افرادی که عضو انجمن‌ها نیستند باید ۴۵ هزار تومان برای شرکت در این کارگاه پرداخت می‌کردند درحالی که این مبلغ برای قشر دانشجو زیاد است و این در صورتی است که این کارگاه‌ها می‌تواند فرصتی باشد که اطلاعات بیشتری را فرا بگیرند.

سایر اخبار و اطلاعات ارسالی از دبیرخانه انجمن عکاسان ایران، بلافاصله پس از دریافت، در بخش اخبار این رسانه منتشر خواهد شد.

پیشین
اسامی شرکت کنندگان در مسابقه ملی عکاسی نگاه سرخ
پسین
شهرام جعفری: زمان عکاسی از مواد غذایی کوتاه است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست