1. خانه
  2. اخبار
  3. از میان رسانه ها
  4. کمترین کارِ هنرپیشه‌ها، بیشترین بازتاب رسانه‌ای را دارد

کمترین کارِ هنرپیشه‌ها، بیشترین بازتاب رسانه‌ای را دارد

ولدبیگی
گلایه‌های هنرمند عکاس:
کمترین کارِ هنرپیشه‌ها، بیشترین بازتاب رسانه‌ای را دارد

خبرگزاری تسنیم: علی اکبر ولدبیگی گفت: متاسفانه در حال حاضر اگر هنرپیشه ای، کوچکترین کار ممکن در عرصه عکاسی و یا نقاشی را انجام دهد، همه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به آن می‌پردازند و خبرش را به طور گسترده‌ای پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، ساختن فیلم، عکاسی کردن، نقاشی کشیدن و یاری گرفتن از دیگر هنرها همواره راهی بوده تا فرهنگ و تمدن و اصالت ها را به بهترین شکل ممکن به تصویر کشید و آنها را به دنیا معرفی کرد.

علی‌اکبر ولدبیگی یکی از همان هنرمندانی است که با فیلمسازی و عکاسی در راه پرداختن به فرهنگ و تمدن ایران زمین گام برداشته است.

ولدبیگی در این روزها مجموعه‌ای از عکس‌هایش را در گالری شماره ۲ فرهنگسرای نیاوران به نمایش گذاشته است.

این عکاس برای نمایشگاهش عنوان «زمینی که بود» را انتخاب کرده است. این نمایشگاه شامل ۱۷ فریم عکس با موضوع بررسی آثار تاریخ تمدن ایران است.

ولدبیگی در آثار نمایشگاه «زمینی که بود» به تاثیر تمدن ایران بر دیگر تمدن‌ها پرداخته است.

اگر بیننده این عکس‌ها باشید، با اندکی آشنایی با تمدن و معماری باستان و معماری اسلامی در ایران، می‌توانید اشتراک‌ها و تاثیرهای تمدن ایران بر دیگر تمدن‌ها را دریابید. این عکس‌ها تاثیر تمدن ایران بر تمدن‌های بیزانس، بین النهرین، ورآرودان و خوارزم را نشان می‌دهند.

ولد بیگی درباره برگزاری نمایشگاه عکس «زمینی که بود» می‌گوید: ما نخستین گروهی هستیم که از ایران به این مناطق رفته و از این مکان ها تصاویری ثبت کرده ایم. کاری که ما انجام داده ایم برای ثبت فرهنگ و تمدن ایران بوده و حرکتی ملی محسوب می‌شود.

این هنرمند عکاس که از انعکاس رسانه‌ای برگزاری نمایشگاهش چندان راضی نیست، می‌گوید: انتظار داشتیم که اهالی رسانه بیشتر به این نمایشگاه بپردازند و در رسانه‌ها بازتاب خوبی داشته باشد. متاسفانه در چند روز گذشته هیچ روزنامه‌ای درباره برگزاری نمایشگاه عکس «زمینی که بود» مطلبی ننوشته است.

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه در حال حاضر اگر هنرپیشه‌ای، کوچکترین کار ممکن در عرصه عکاسی و یا نقاشی انجام دهد، همه روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها به آن می‌پردازند و در بیشترین سطح ممکن آن را پوشش می‌دهند. حال این که ما برای هر کدام از عکس‌های این نمایشگاه زحمات بسیاری کشیده‌ایم و هزینه و انرژی زیادی صرف کرده‌ایم. اما متاسفانه رسانه‌ها کمترین نگاه را به این نمایشگاه دارند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در شناخته شدن آثار هنری در جامعه، می‌گوید: بسیاری از عکاسان بزرگ دنیا، بخش زیادی از شناخته شدنشان در دنیای هنر را مدیون نقدهای رسانه ای از آثارشان هستند. نبود چنین نقدهایی در کشور ما موجب شده که هنرمندان ما گمنام بمانند و یا این که مجبور به کوچ از ایران شوند. برای مثال آلفرد یعقوب زاده یکی از بهترین عکاسان جنگ در دنیا است و تا زمانی که در ایران بود کسی او را نمی شناخت، اما پس از این که به خارج از ایران کوچ کرد، آثارش در سطح جهانی شناخته شدند.

آثاری که در نمایشگاه «زمینی که بود» به نمایش درآمده‌اند، در جریان تهیه مجموعه تلویزیونی مستند «ایران فراسو» تهیه شده اند. ۱۷ فریمی که در این نمایشگاه به روی دیوار رفته اند، از میان ۱۰ هزار فریم عکس انتخاب شده‌اند.

نمایشگاه عکس‌های علی اکبر ولدبیگی تا دوم تیر ۱۳۹۳ در فرهنگسرای نیاوران برپا است. این نمایشگاه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۲۰ میزبان علاقه مندان به عکاسی است.

انتهای پیام /

پیشین
(تصاویر) زرافه در محاصره شیرهای گرسنه
پسین
(تصاویر) روایت آنتوان‌خان از ایران قاجار؛ مجازات

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست