1. خانه
  2. اخبار
  3. گالری‌های تهران در آخرین هفته از فصل پاییز

گالری‌های تهران در آخرین هفته از فصل پاییز

خبرگزاری فارس: گالری‌های تهران در آخرین روزهای باقی‌مانده از فصل پاییز میزبان نمایشگاه‌های تازه‌ای هستند.

 

خبرگزاری فارس: گالری‌های تهران در آخرین هفته از فصل پاییز

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی فارس، گالری گلستان در آخرین روزهای فصل پاییز از امروز به میزبانی نمایشگاهی از آثار رضا عنصری با عنوان «از میان شیشه‌های خیس» می‌رود.
نصرت‌الله مسلمیان هنرمند نقاش درباره مجموعه آثار این هنرمند چنین نوشته است: « رضا عنصری نقاشی است که در فرایند خلق اثر،اشتراک ذهن و بدن را به نحو بارزی به نمایش می‌گذارد.
لمس پذیری ایماژهای هنرمند در فضا و زمان، وامدار گسترش استحاله ذهن و عناصر بصری است که در یک فرایند شکل گرفته است.
نقاش در یک موقعیت ناخودآگاهی با چالشی جسمانی و ذهنی درگیر شکل دادن به ایماژهای خود شده و به همراه نزدیک‌تر شدن به تعیین ایماژهای آثارش ،امر خودآگاهی و کنترل تصویر را به نمایش می‌گذارد.
فرایند دست‌یابی به ایماژ هنری در فضای امروزی، به شدت تحت تاثیر فضای رسانه‌ای است.
نقاش به کنار از فضای واکنشی موجود،دستیابی به نیازهای درونی خود را پیگیری کرده ،آثاری بیانگر را خلق می‌کند.»
او معتقد است:« رضا عنصری نقاشی آگاه است. درک او از مقتضیات ذهن خود،این امکان را به او می‌دهد که با حداقل مواد و نشانه‌ها به آثار شخصی خود دست یابد.  استفاده هوشمندانه او از این تباین‌ها و تسلط او بر گستره سطح تصویر در آثارش به خوبی نمایان است.»
نمایشگاه آثار این هنرمند امروز جمعه ـ ۲۵ آذرماه ـ ساعت ۱۶ گشایش یافته و تا ۳۰ آذرماه میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری راه‌ابریشم نیز امروز دهمین سالگرد آغاز فعالیت‌های هنری خود را با نمایشگاهی گروهی با عنوان «یخ» و رونمایی از کتاب «عکاسی معاصر ایران» جشن می‌گیرد.

در نمایشگاه عکس «یخ» که امروز گشایش خواهد یافت، یحیی دهقان‌پور، رامیار منوچهر‌زاده، مهران مهاجر، علی ناجیان، مهرداد نجم آبادی و حامد یغمائیان آثارشان را به نمایش می‌گذارند و از کتاب عکاسی معاصر ایران نیز رونمایی می‌شود. 
آناهیتا قبائیان مدیر گالری راه ابریشم کتاب «عکاسی معاصر ایران» را  با همکاری رعنا جوادی، شادی قدیریان، مهران مهاجر، مهرداد نجم آبادی و آرش فایض در انتشارات لوکوو فرانسه در پاریس منتشر کرده است.
به گفته قبائیان: «در این کتاب ۱۹۱ صفحه‌ای تلاش شده است عکاسی معاصر ایران کاملا بی طرفانه معرفی و ارزیابی شود . زبان فرانسوی این کتاب و نیز مقالات و نوشتارهای تحلیلی که از نویسندگان مجرب خارجی و ایرانی که در آن انتشار یافته ،این کتاب را به عنوان مرجعی برای شناخت رویکردهای نوین در عکاسی ایران ارتقاء داده است.»
نمایشگاه عکس «یخ» تا ۱۲ دی شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنج‌شنبه‌ها از ۱۷ تا ۲۰ ادامه دارد.

نگارخانه هفتان نیز آخرین هفته از فصل پاییز خود را به نمایش آثار نقاشی «مصطفی امامی» اختصاص داده است.
این نگارخانه از امروز پذیرای نمایشگاهی از آثار نقاشی «مصطفی امامی» است که ساعت ۱۶ گشایش خواهد یافت و تا ۳۰ آذرماه ادامه خواهد داشت.

گالری نامی خانه هنرمندان نیز امروز شاهد گشایش نمایشگاهی از آثار منتخب جایزه عکس «شید» خواهد بود.
در این نمایشگاه که از ساعت ۱۷ روز جمعه گشایش می‌یابد و تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت، مجموعه عکس‌های منتخب هیات داوران دومین دوره جایزه عکس شید به نمایش گذاشته خواهد شد.
انتخاب اولیه آثار توسط کاوه کاظمی، محسن راستانی، حسین فاطمی، از میان ۳۸۲ مجموعه عکس، بوده که در نهایت ۲۲ مجموعه عکس از ۲۰ عکاس به مرحله نهایی راه پیدا کرده است.
در مرحله دوم داوری آرای، شهیدالعلم، عکاس سرشناس بنگلادشی و بنیان‌گذار موسسه آموزش فتوژورنالیسم جنوب شرق آسیا، کاوه کاظمی فتوژورنالیست برجسته ایرانی و فارغ التحصیل عکاسی از انگلستان، محسن راستانی، عضو هیات موسس انجمن عکاسان ایران و فارغ‌التحصیل عکاسی از دانشکده هنرهای زیبا و حسین فاطمی عکاس آژانس پانوس مجموعه‌های منتخب و برگزیده جایزه شید را مشخص کرد.
بنا به نظر هیات داوران، هفت عکاس زیر ۳۰ سال شرکت کننده در جایزه شید از سوی هیات داوران به عنوان استعدادهای جوان عکاسی مستند اجتماعی ایران معرفی می‌شوند.
در دومین دوره این رویداد عکاسی مستند، هیات داوران علاوه بر عکاس برگزیده، ۷ عکاس جوان و با استعداد زیر ۳۰ سال را انتخاب خواهند کرد و عکاسان برگزیده این فرصت را خواهند داشت تا یک دوره آموزشی ویژه و تخصصی فتوژورنالیسم را با حضور کاوه کاظمی، فتوژورنالیست شناخته شده ایرانی بگذرانند.
مراسم پایانی و اهدای جوایز دومین دوره جایزه شید روز دوشنبه ۲۸ آذر ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد شد.

گالری والی هم از روز گذشته ۲۴ آذرماه فضای نمایشگاهی خود را در اختیار مجموعه آثار «فرهاد فروتنیان» قرار داده است.
در این نمایشگاه نقاشی‌های فرهاد فروتنیان از مجموعه «ناکجا آباد» به نمایش درآمده است که بخشی از این آثار بهار گذشته با همین عنوان در هلند به نمایش درآمده بود و اکنون با افزودن ۷ اثر جدید در نمایشگاه تازه‌ای در گالری والی در ایران به نمایش گذاشته شده است.
نمایش آثار این هنرمند تا نهم دی‌ماه ادامه خواهد داشت. 

نگارخانه مؤسسه فرهنگی اکو هم امروز میزبان نقاشان قرقیزستانی است.

نگارخانه این مؤسسه امروز جمعه ۲۵ آذر میزبان آثار نقاشی سه تن از هنرمندان معاصر قرقیزستان است و طی مراسمی نشان عالی هنری اکو به هنرمند برجسته این کشور اهدا می‌شود
نمایشگاه نقاشی هنرمندان قرقیز که شامل ۴۸ اثر از ۲۶ هنرمند معاصر این کشور است با حضور سه تن از هنرمندان بزرگ قرقیزستان، سفیر این کشور، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و جمعی از هنرمندان کشورمان امروز گشایش می‌یابد.
قدرعلی‌اف، اوسوب علی‌اف، بردیکیف هنرمندانی هستند که به نمایندگی صاحبان آثار ارائه شده در نمایشگاه در مراسم افتتاحیه حضور دارند.
در مراسم گشایش نمایشگاه همچنین قرار است از ژومارت قدرعلی‌اف، هنرمند برجسته قرقیز تجلیل شود و نشان عالی هنری اکو به او اهدا شود. 
این نمایشگاه تا پنجم دی ماه ۱۳۹۰ از ساعت ۱۰ تا ۲۰ (به غیر از شنبه‌ها) و روزهای جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
انتهای پیام/ا

 

پیشین
گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست