عنوان نمایشگاه:

گرانتر از طلا

نوع نمایشگاه : گروهی
تعداد قطعه : 62
در قالب عکس های: رنگی و سیاه وسفید

گرانتر از طلا

قاب نخست :

واحد خانه عکاسان حوزه هنری استان مرکزی با عنایت به عنوان سال و در راستای ترویج فرهنگ مدیریت بهینه صرف زمان و استفاده از نگاه خلاق عکاسان کشور به موضوع وقت و زمان، اولین جشنواره عکس “گرانتر از طلا” را با دعوت از عکاسان و علاقمندان برگزار کرد.

نتیجه این فراخوان، دریافت 1142 قطعه تک عکس و 106 قطعه مجموعه عکس رسیده از 242 عکاس بود که با نگاه ظریف گروه داوران : حسن غفاری، سید مهدی مقیم نژاد و حمید رضا مجیدی، تعداد 36 قطعه تک عکس و 6 مجموعه عکس، از 35 عکاس، جهت ارائه در بخش نمایشگاه و چاپ در کتاب این جشنواره، به مرحله نهایی رسیده و انتخاب شد.

هیات داوران در بخشی از بیانیه این جشنواره، آورده است:
« گروه داوری نخستین جشنوارۀ سراسری عکس ” گرانتر از طلا ” بر این اعتقاد است که علیرغم دشوار بودن موضوع این جشنواره و طبیعت استعاری آن، تلاش خیره کننده ای از سوی عکاسان شرکت کننده در جهت آزمودن شیوه های بیانی نوین در عکاسی، صورت گرفته است.
عکسهای برگزیده در این جشنواره، هرچند که همچون هر جشنواره ی دیگری، از میان عکس های موجود صورت پذیرفته و هنوز از شکل آرمانی خود فاصله دارد، اما تلاش عکاسان در جهت عدم استفاده از عکسهای آرشیوی و به جای آن تمایل به تولیداتی مبتنی بر موضوع این جشنواره و رویکرد به عکاسی مفهوم گرا، به حقیقت ستودنی و نویدبخش روند پویایی در عکاسی معاصر ایران می باشد.»

داوران :

حسن غفاری، سید مهدی مقیم نژاد و حمید رضا مجیدی

مطالب مرتبط با این نگارخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست