1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی

گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی

گزارشی از مناظره بیل گیتس و استیو جابز در یک برنامه تلویزیونی

استیو جابز و بیل گیتس بنیانگذاران “اپل” و “مایکروسافت” در مناظره ای رودرو در برنامه ” D: All Things Digital ” (د: همه چیزهای دیجیتال) در کالیفرنیا به شرح برنامه های آینده خود و محصولات جدیدی که می تواند آینده انفورماتیک را دگرگون کند، پرداختند و تاریچه ای از عملکرد گذشته خود را به تصویر کشیدند.


به گزارش مهر، در این برنامه تلویزیونی والت ماسبرگ و کارا سوئیشر با گیتس و جابز مصاحبه  کردند و در این مصاحبه پرسشهای خود و علاقمندان این دو شخصیت تاریخی دنیای انفورماتیک و فناوری اطلاعات را مطرح کردند.


در ابتدای این مناظره گیتس اظهار داشت : “مایکروسافت بخشی از ممیزی شناور را قبل از سیستم عامل اپل دو خلق کرده است.”


در این مصاحبه پرسش درباره گذشته اپل و مسائلی که جابز پشت سر گذاشت تا تبدیل به بزرگترین و قدرتمندترین مرد دنیای انفورماتیک شود، اجتناب ناپذیر بود اما جابز در پاسخ به این سوال گفت : “مسائل زیادی وجود داشت که به بوسیله آنها توانستیم شرایط خود را بهتر کنیم اما اکنون زمان بررسی گذشته نیست، بلکه باید نگران آینده بود.”


وقتی از جابز خواسته شد که درباره تفاوتهای میان مایکروسافت و اپل صحبت کند، اظهار داشت : “همه و به خصوص ما دو شرکت به ساخت نرم افزار مشغول هستیم اما اکنون برای به واقعیت تبدیل کردن چیزهایی فراتر از پنجره ها [ویندوز]، زمان جدا کردن سخت افزار از نرم افزار پایان یافته است.”



پس از این پرسش، مصاحبه کنندگان از جابز و گیتس درباره آینده ارتباطات سوال کردند و گیتس در این خصوص با کنایه پاسخ داد : “در این باره چیزی نمی دانم و نمی توانم تجسم کنم که بین ۱۰ سال آینده در کجا هستیم، استیو هرگز در مورد سیستم حمل و نقل شخصی کنترل از راه دور خود حرفی نمی زند!”


در این مصاحبه، جابز و گیتس هر یک به معرفی محصولات شگفت انگیز خود پرداختند. بطوری که در این برنامه رئیس مایکروسافت درباره رایانه میزی جدید این شرکت را که ” سطح ” (Surface) نام دارد و رئیس اپل درخصوص ” آی فن ” و “تلویزیون اپل ” به تفضیل سخن گفت.


جابز در خصوص تلویزیون اپل خاطرنشان کرد : “ما در ساخت این محصول به این مسئله فکر می کردیم که ابزاری تولید کنیم که کاربر وقتی در اتاق نشیمن خانه خود نشسته است به کمک آن بتواند در وب جستجو کند و در آن واحد بتواند فیلم و موسیقی را از “آی تیونز” خریداری و آنها را در این محصول بازتولید کند. در حقیقت Apple TV یک “جعبه برتر” است که حتی  می تواند به عنوان پخش کننده DVD عصر اینترنت نیز شناخته شود.”


جابز درخصوص جزئیات عملکردی محصول دیگر خود یعنی “آی فن” (iPhone ) توضیح داد : ” این ابزار یک تلفن همراه است که بطور اتوماتیک می تواند تبدیل یک رایانه قابل حمل “مک” شود . آی فن مجهز به شبکه بی سیم “وای فای” است که می تواند با شبکه های بی سیم دیگر و شبکه های نسل سوم تلفن همراه سازگار شود. در حقیقت شبکه های “وای فای” ۱۰ برابر پرسرعت تر از آنچه هستند که تاکنون تصور می شد. این شبکه حتی از شبکه های پرسرعت نسل سوم و شبکه Edge نیز پرسرعت تر است به همین علت تصمیم گرفیتم در آی فن از شبکه Umts استفاده نکنیم.”


جابز از بخش نرم افزاری این ابزار جدید به عنوان سومین بخش مهم آن یاد کرد و در این خصوص اظهار داشت : ” لابراتوارهای اپل در حال حاضر مشغول ایجاد تغییراتی در سطح امنیتی نرم افزاری این ابزار هستند تا مشتریان به راحتی بتوانند هر نوع برنامه جانبی که می خواهند روی این دستگاه نصب کنند . “


جابز همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فقدان صفحه کلید در این ابزار، کاربران را مشکل مواجه می کند یا خیر، اظهار داشت : “این ابزار یک صفحه کلید مجازی دارد که ابزاری با انعطاف پذیری بالا است. بنابراین به اعتقاد من کاربر پس از یک هفته کار با این صفحه کلید مجازی می تواند در نوشتن پرواز کند!”



در ادامه این برنامه بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت به معرفی تازه ترین پدیده دنیای انفورماتیک پرداخت.


گیتس در این خصوص توضیح داد : “این ابزار که “سطح” (Surface ) نام دارد، در حقیقت وسیله ای در ابعاد یک میز کوچک است و همین ویژگی باعث شده که ظاهر آن برای کاربر آشنا باشد. از نظر فناوری، “سطح” یک رایانه عادی با پردازشگر “پنتیوم ۴″  3 گیگاهرتزی ، کارت گرافیک ، صفحه نمایشگر ۳۰ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل ، RAM 2 گیگابایتی و سیستم عامل ویندوز ویستا است. همچنین این رایانه مجهز به سیستم بارکد خوان و یک سری از مولفه های بی سیم است که به رایانه کمک می کنند در هر عملکرد در مجموع ۵۲ نقطه تماس را تشخیص دهد.”


رئیس مایکروسافت دراین باره افزود : “اگر یک دوربین دیجیتال روی سطح این رایانه میزی قرار دهیم به راحتی و با استفاده از یک شبکه بی سیم می توانیم تصاویر را از دوربین روی این رایانه بارگذاری و بلافاصله آنها روی صفحه نمایشگر مشاهده و در صورت تمایل  آنها را بدون هیچ تماس فیزیکی با رایانه به تلفن همراه  ارسال کنیم . کاربر در سطح نمایشگر این رایانه می تواند به راحتی تصاویر را دستکاری کرده و آنها را به جلو و عقب حرکت دهد ، در این عملکرد اینطور تداعی می شود که عکس های چاپ شده روی کاغذ روی یک میز معمولی حرکت داده می شود در صورتی که اینها تصاویر پشت صفحه نمایشگر هستند.”

پیشین
اسامی برگزیدگان نخستین جشنواره عکاسی از زیر آب ایران
پسین
نامزدهای مسابقه انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر اعلام شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست