1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارشی از نمایشگاه‌های عکس این روزهای گالری‌های تهران

گزارشی از نمایشگاه‌های عکس این روزهای گالری‌های تهران

 

گالری‌های «محسن»، «راه ابریشم»،«آران»،«آتبین»،«فروهر»، فرهنگسرای «نیاوران»،«گلستان» و ۶۶ از شامگاه گذشته ـ ۲۵ تیر ماه ـ میزبان نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی عکس با موضوعات مختلف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،نمایشگاه چیدمان و عکس «امین دوایی» با عنوان «و از اینها گذشته، ما فقط آدم‌های عادی هستیم» از روز گذشته در گالری محسن برپا شد.

این نمایشگاه شامل ۳۰ پرتره در قالب سی قاب (فوتو فریم) در محیطی تاریک و بر روی یک دیوار است که به صورت عکس‌های متحرک ارایه خواهد شد.

این نمایشگاه تا ۳۰ تیر از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نشانی خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوی نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۸ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه عکس‌های «سپند بختیاری» با عنوان «تهران در دست ساخت است» نیز از دیروز در نگارخانه آتبین برپا ‌شد.

بختیاری در این نمایشگاه ۱۲عکس در اندازه ۷۶×114 را که با نگاهی فرم‌گرایانه تلاش کارگران در ساختمان‌های در حال ساخت تهران را عکاسی کرده، نمایش می‌دهد.

نمایشگاه «تهران در دست ساخت است» تا ۳۰ تیرماه به نشانی خیابان ولیعصر، ضلع جنوبی چهارراه پارک‌وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲ برپاست.

نمایشگاه عکس گروهی «تهران مستند» هم از روز گذشته در گالری آران افتتاح ‌شد.

این نمایشگاه منتخبی از آثار مستند مجید بختیاری وفا، بهمن جلالی، رعنا جوادی، آیدین رحیمی پور آزاد، مزدک عیاری، جاسم غضبانپور، کاوه گلستان، تهمینه منزوی، مهدی وثوق‌نیا، پیمان هوشمندزاده و محسن یزدی‌پور است که به کوشش آرش‌حنایی جمع آوری شده است.

آرش حنایی در یادداشتی درباره این نمایشگاه آورده است: «صرف نظر از عکاسی خبری حرفه‌ای به عنوان زیر شاخه مهمی از عکاسی مستند که خود مبحثی مجزا و اما خارج از حدود این مقدمه دارد در یک بازنگری کلی به عکاسی مستند – اجتماعی از یکی دو دهه قبل از پیروزی انقلاب و روند کلی آن می‌توان به نتایج مشابهی رسید. اکثر این تصاویر شاخص، کادرهای ساده‌ای دارند و بیشتر از هر چیز بر موضوع معطوف‌اند و عموما در شکل یک مجموعه تعریف می‌شوند.

مجموعه «تهران مستند» هم با بهره‌گیری از از همین ویژگی‌ها یعنی موضوع، موقعیت زمانی و مکانی چیده شده است. تصاویری که اساس و محوریت آن توجه بر انسان و شرایط زندگی اجتماعی شهری است.

عادات و مراسم روزمره، پرتره نگاری، اصناف، معماری و وقایع تاریخی تکه‌هایی از این مجموعه بزرگ را شکل می‌دهند».

نمایشگاه تا ۱۷مرداد از ساعت ۱۱ تا ۱۹ به نشانی خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ ادامه دارد.

نمایشگاه گروهی عکس «نیو فولدر ۱» هم از روز گذشته در گالری «راه ابریشم» افتتاح ‏شد.

این نمایشگاه که به انتخاب آرش فایض صورت گرفته، با هدف معرفی گوشه‏ای از استعدادهای نسل جوان عکاسی ایران گردآوری شده است.

در این نمایش، آثاری از ساسان ابری، احسان براتی، پولاد جواهرحقیقی، حسین رجبی، آیدین رحیمی پورآزاد، فریده سخایی، رضا شجاعی، نسرین طالبی، کیانا فرهودی، محبوبه کرملی، تهمینه منزوی، آناهیتا نوروزی به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه تا چهارم مرداد ماه به نشانی یابان فرمانیه غربی (لواسانی)، جنب شهروند، پلاک ۱۰۳ ادامه دارد.

نمایشگاه چیدمان و عکس‌های فرهاد بهرام نیز با همکاری پانزده عکاس از سایر کشورها این روزها در گالری فروهر برپاست.

این نمایشگاه تا ۱۱ مرداد از ساعت ۱۲ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۸ تا ۲۰ به جز سه‌شنبه‌ها،به نشانی

بلوار آفریقا (جردن)، نبش بلوار گلستان، پلاک ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

نمایشگاه عکس و طرح حمیدرضا حسین‌زاده و فاطمه صادقیان با عنوان «مستوره‌های نور» نیز این روزها در گالری یک فرهنگسرای نیاوران برپاست.

این نمایشگاه که به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب به همت دبیرخانه کار گروه ساماندهی مد و لباس و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده ، شامل ۶۰ قطعه عکس رنگی با موضوع پوشش زن، عفاف، چادرها و لباس‌های اقوام مختلف ایرانی می‌شود.

این نمایشگاه تا سی‌ام تیر همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۹ ادامه دارد.

 

نمایشگاه عکس کارن جان نثاری هم از امروز تا ۳۱ تیر ماه در گالری گلستان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند روزانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و پنج شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به نشانی دروس، خیابان شهید کماسایی، پلاک ۲۴ مراجعه کنند.

نمایشگاه عکس‌های الهه قدبیگی هم از امروز در گالری ۶۶ برپا می‌شود و تا ششم مرداد ماه برپاست.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست