1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارشی از هفته عکس مارماریس در کشور ترکیه

گزارشی از هفته عکس مارماریس در کشور ترکیه

هفته عکس مارماریس در کشور ترکیه درخشان بود.
این جمله را ” رومین محتشم ” عکاس نام آشنای آذربایجان غربی که عکاس میهمان ایرانی این جشن بود عنوان کرد تا کیفیت برداست یک گزارش را از نگاه ظریف و دقیق خود از حضور در این رویداد حکایت کرده باشد. رویدادی که توانست عکاسان مطرحی را از بسیاری از کشورها در طی چندین روز مراسم کارگاهی و رونمایی و گشایش و سخنرانی دعوت کرده و نتایجی رضایت بخش و مفید را برای عکاسی منطقه ای شان رقم بزنند.

رومین محتشم ” عکاس ایرانی که از میهمانان ویژه این جشن بوده، به مناسبت گشایش خانه عکس مارماریس از تاریخ ۲۶ آبان ماه جاری(۲۳ اکتبر) تا ۲ آذرماه(۲۳ نوامبر) در شهر توریستی مارماریس واقع در جنوب غربی کشور ترکیه حضور یافت و همزمان با گشایش این محل، در نخستین جشنواره بین المللی عکس چهره این شهر در کشور همسایه شرکت کرد.
از جمله برنامه های جشن مارماریس، برگزاری چهل عنوان نمایشگاه انفرادی وجمعی عکس درفضاهای مختلف شهری اعم از فضاهای فرهنگی و فضاهای باز و عمومی بود که مهمترین آن نمایشگاه آثار برونو باربی (Bruno Barbey)، ماسیمو ماسترللو (Massimo Mastrorillo)، استانکو آبادزیچ (Stanko Abadzic) و سکوجایی هیون (Seok Jae-Hyun) در خانه عکس مارماریس بود.

گزارشی از هفته عکس مارماریس در کشور ترکیه

در طی سه روز از مدت زمان برگزاری این جشن افتتاح، کارگاه های تخصصی عکاسی نیز توسط اساتید نامبرده عکاسی که هر کدام نگاهی شاخص را در عکاسی دنبال می کنند، در حاشیه جشنواره برای علاقه مندان و حاضرین برگزار شد که با توجه به اطلاع رسانی و برنامه ریزی جذاب و موثر، استقبال مناسبی از این بخش توسط مخاطبین به عمل آمد.
مهمانان دعوت شده به این جشنواره عکاسان سرشناسی بودند. برونو باربی از فرانسه، ماسیمو مسترللو از ایتالیا، استانکو آبادزیچ از مجارستان و پیرلوییجی از ایتالیا و رومین محتشم از کشور ایران ضمن نمایش آثار خود درحوزه فعالیت های خودشان با حاضرین و علاقه مندان به گفت وگو پرداختند.
در بخش مسابقه بین الملل جشنواره که زیر نظر فیاپ برگزار شد بالغ بر سیزده هزار قطعه عکس از سراسر جهان در چهار بخش به جشنواره ارسال شده بود که سهم ایران یک مدال نقره توسط افشین آذریان، دو روبان توسط صمد قربان زاده و رضا نظام دوست و یک روبان برای بخش عکس رنگی به سیدعلی میرعمادی بود که همراه با عکس های دیگر عکاسان به بخش نمایشگاه این مسابقه راه یافت.

گزارشی از هفته عکس مارماریس در کشور ترکیه

در بخش مسابقه عکس حضوری بالغ بر یکصدو پنجاه نفر از عکاسان ترکیه دعوت شده بودند که به مدت سه روز عکاسی از مارمایس و حومه آنرا انجام داده و با همدیگر رقابت نمودند و در این رقابت به سه نفر از عکاسان جایزه نقدی اهدا شد. در مراسم اختتامیه با تقدیر از اساتید معتبر عکاسی ترکیه جوایز عکاسان اهدا شد.
شهرداری مارماریس ضمن تخصیص وایجاد فضاهای معتبر فرهنگی و نمایشگاهی به عکاسی در این شهر اجرای این جشنواره را نیز عهده دار بود.
برنامه ریزی این جشنواره را خانه عکس استانبول بر عهده داشت.
در حاشیه این جشنواره فرصتی پیش آمد که رومین محتشم از برونو باربی عکاس آژانس مگنوم که از شخصیت هایی چون: محمدرضا شاه و آیت ا.. خمینی(ره) عکاسی کرده و نیز کتابی را که از ایران منتشرکرده است و یدئویی تهیه نماید.

منبع: پایگاه عکس چیلیک
پیشین
مجموعه « ظهور عشق » در موزه هنرهای معاصر فلسطین
پسین
اختتامیه دوسالانه عکس ورزشی ایران برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست