1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش اختتامیه جشنواره عکس « من و شهر، زشت و زیبا » اراک

گزارش اختتامیه جشنواره عکس « من و شهر، زشت و زیبا » اراک

با پایان یافتن جریان دومین جشنواره عکس « من و شهر، زشت و زیبا » در شهر اراک، مراسم اختتامیه این جشنواره عکس روز جمعه ۱۰ آذرماه جاری برگزار شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از ستاد اطلاع رسانی این جشنواره عکس ، بیانیه ای از سوی دبیرخانه و با نام محمدحسین انصاری به عنوان دبیرجشنواره تنظیم شده که در آن آمده است:
جشنواره عکس من و شهر، زشت و زیبا با هدف ارتباط دو سویه با هنرمندان خلاق و استفاده از ظرفیت های آنها در ارتباط با شهروندان، خلق و آرشیو آثار هنری ماندگار و تاثیر گذار بر ذهن مخاطب در راستای بیان معضلات شهری شکل گرفت.

دومین جشنواره من و شهر، زشت و زیبا که برای دومین سال به صورت ملی برگزار گردید، از ابتدای شهریور ماه سال جاری با انتشار متن فراخوان جشنواره آغاز شد. این جشنواره در بخش شهروندی(غیرحضوری) با موضوعات آسیب های اجتماعی، فضای سبز شهری، مدیریت پسماند، ترافیک شهری و ایمنی و آتش نشانی با شرکت ۲۱۲ عکاس و ارائه ۱۷۴۵ اثر و در بخش ویژه (حضوری) با موضوع زیبایی و جاذبه های کلانشهر اراک با شرکت ۹۶ عکاس بومی و ارائه ۷۳۳ اثر و ۳۰ عکاس منتخب مدعو که با گزینش هیئت انتخاب با تلفیق رزومه های برتر و توجه ویژه به جوانان خلاق و مستعد از بین ۱۷۶ متقاضی شرکت در این بخش انتخاب گردیدند، با ارائه ۲۹۳ اثر برگزار شد.

برابر متن فراخوان، جوایز این جشنواره در سه بخش شهروندی (غیر حضوری)، ویژه (حضوری-بومی) و ویژه (حضوری-غیر بومی) به صورت جداگانه اهدا می شود.
در پایان ضمن تقدیر از زحمات داوران جشنواره آقایان: اسماعیل عباسی، مهدی مقیم نژاد و پیمان هوشمند زاده مراتب سپاس خود را از حمایت های بی دریغ شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر اراک، رئیس و مشاورین جشنواره، همکاری دبیر و هیئت اجرایی جشنواره، همکاران پرتلاش در سازمان فرهنگی، اجنماعی و ورزشی شهرداری اراک و حضور صمیمانه عکاسان برگزیده از سراسر کشور و عکاسان خونگرم و مهماندوست کلانشهر اراک اعلام می دارم.

همچنین هیات داوران متشکل از: اسماعیل عباسی ، مهدی مقیم نژاد و پیمان هوشمند زاده هم در قالب متنی موجز به عنوان متن بیانیه هیئت داوران جشنواره ملی عکس من وشهر، زشت و زیبا در شهر اراک ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره و زحمات و تأمل عکاسان بومی و مدعو در این رخداد فرهنگی با تاکید بر اینکه گزینش داوری به شکل نسبی و در شرایط واقع بینانه و نه آرمان گرایانه صورت گرفته است، نظر قطعی خود را بدینوسیله اعلام می دارد:
نفرات منتخب بخش شهروندی (غیرحضوری): احسان جزینی، پویا بیات و امین برنجکار
همینطور اسامی: مژگان جعفری و عباس رستگار ر این بخش شایسته تقدیر شناخته شدند.
نفرات منتخب بخش ویژه (حضوری-غیر بومی): سمیرا غفاریان قالیباف ، سیدعلی حسینی فر و عباس رستگار
هیات داوران همچنین حمدحسین صفایی را در این بخش شایسته تقدیر دانست.
نفرات منتخب بخش ویژه (حضوری- بومی) هم: ابوالفضل بغدادی، سپهر مجیدیان و حسین حبیبی نژاد معرفی و تقدیر شدند.
با برگزاری این مراسم جریان دومین جشنواره ملی عکس « من و شهر، زشت و زیبا» در شهر اراک بسته شده و طبق مفاد فراخوان سایر عکاسان و راه یافتگان می توانند با دبیرخانه در ارتباط باشند.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
نشست عکاسی با حضور فخرالدین فخرالدینی برگزار شد
پسین
​اختتامیه جشنواره دوازدهم دوربین.نت برگزار شد

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست