1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش اختتامیه جشنواره عکس بازار تاریخی اراک

گزارش اختتامیه جشنواره عکس بازار تاریخی اراک

آیین اختتامیه نخستین جشنواره عکس بازار تاریخی اراک با حضور جمعی از مدیران و مسئولین شهری و استانی عصر روز سه شنبه ۱۳ مردادماه در شهر اراک برگزار شد.
به گزارش ” پایگاه عکس چیلیک ” به نقل از دبیرخانه جشنواره، این مراسم ساعت ۱۹ در محل سرای مهر بازار تاریخی شهر اراک برگزار شد و عکاسان و علاقه مندان حضور یافتند تا از زبان مسئولین برگزارکننده شاهد دریافت گزارش ها و نظرات مربوط به این جشنواره باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی در ابتدای این مراسم گفت: میراث فرهنگی استان با جدیت موضوع ثبت جهانی بازار تاریخی اراک را پیگیری می کند و برگزاری جشنواره ملی عکس بازار اراک در تیرماه سال جاری نیز در همین راستا بود.
سید محمد حسینی سه شنبه شب در آیین اختتامیه نمایشگاه عکس تاریخی بازار اراک و مراسم تجلیل از برگزار کنندگان این نمایشگاه اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی استان مرکزی با برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس بازار نشان داد که با جدیت تمام به دنبال ثبت جهانی بازار تاریخی اراک است.
وی با اشاره به این مساله که بازار اراک، مهم ترین بنای تاریخی استان مرکزی است، اظهار داشت: بازار تاریخی اراک با ویژگی های منحصری به فرد خود، در دهه های گذشته در لیست آثار ملی قرار گرفت و برگزاری جشنواره و نمایشگاه عکس بازار در واقع پلی به سوی جهانی شدن آن است.
حسینی افزود: برگزاری این نمایشگاه توانست ماحصل کار هنرمندان عکاس حاضر در جشنواره از سراسر کشور را در معرض دید مردم استان مرکزی و به ویژه کسبه بازار قرار داده و بار دیگر ارزش های نهفته در بازار تاریخی اراک را برای همگان یادآور شود.

گزارش اختتامیه جشنواره عکس بازار تاریخی اراک

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: برخی از مسائل در سال های گذشته سبب شد که سایه بی توجهی ها بر بازار تاریخی اراک بیفتد اما در حال حاضر میراث فرهنگی استان مرکزی مهم ترین دغدغه خود را حفظ این بنای مهم تاریخی می داند.
حسینی با اشاره به برخی مشکلات موجود در بازار گفت: وجود عناصر زاید، مرمت و بازسازی های خودسرانه و بدون استفاده از نظر کارشناسان میراث فرهنگی، رهاسازی کابل های برق و لوله های گاز و نصب تابلوهای نامتناسب با فضای تاریخی بازار، از مسائل و مشکلات فعلی بازار اراک تلقی می شوند که با رسیدگی به آنها ثبت جهانی بازار در زمان نزدیک تری محقق خواهد شد.
عادل عزیزی دبیر جشنواره ملی بازار تاریخی اراک نیز در این مراسم با اشاره به کیفیت بالای این جشنواره افزود: تمامی سایت های خبری و خصوصا سایت های تخصصی عکس نسبت به پوشش خبری این جشنواره اقدام کردند.
وی یکی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره را نشان دادن مشکلات و نواقص در کنار زیبایی های بازار عنوان کرد و افزود: امید است با چاپ کتاب جشنواره، زمینه ای برای معرفی دیگر آثار تاریخی استان فراهم شده و جذب گردشگر با قدرت بیشتری در استان انجام شود.
عزیزی با اشاره به فعالیت قابل توجه انجمن عکاسان استان جهت برگزاری این جشنواره گفت: این انجمن به عنوان یک تشکل نوپا و توانمند نیازمند کمک و همراهی مسئولان استان در راستای طراحی و اجرای چنین اقداماتی است که این انجمن در صورت برخورداری از حمایت و پشتیبانی های لازم می تواند پروژه های بزرگی را به انجام برساند.
وی افزود: ۱۳۰ اثر منتخب از میان ۱۹۰۰ اثر دریافتی، حاصل دسترنج هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره بود. نمایشگاه آثار برگزیده این جشنواره بلافاصله پس از اختتامیه برگزار و یک هفته نیز تمدید شد.
در این مراسم که در سرای مهر بازار اراک با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اراک، فرمانده انتظامی شهرستان اراک، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مرکزی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد علاوه بر تقدیر از محمدحسین جمالزاده عکاس پیشکسوت استان از عادل عزیزی دبیر جشنواره، محمد اسدی دبیر اجرایی جشنواره، مهری کارخانه به عنوان مسئول دبیرخانه و روابط عمومی جشنواره،آرش صحرانورد مسئول نمایشگاه ها و کارگاه های جشنواره، سمیه انصاری فر مسئول اطلاع رسانی جشنواره و دیگر عوامل اجرایی و نیز سازمان های همکاری کننده در برگزاری جشنواره ملی عکس بازار اراک، تقدیر به عمل آمد.
کفتنی است به پاس انتشار فراخوان و پوشش اخبار جشنواره از سایت های تخصصی عکس چیلیک به مدیریت مهدی سروری و سایت آذ فتو به سر دبیری بابک شعبانی با اهدای لوح و تندیس جشنواره تجلیل به عمل آمد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم با اهدای بن کتاب و لوح تقدیر از گروه اجرایی جشنواره تقدیر کرد.

 

 

منبع خبر: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
مهلت شرکت در جشنواره گلستانه تمدید شد
پسین
نمایشگاه گروهی « سبز خاکستری » در تبریز

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست