1. خانه
  2. اخبار
  3. گزارش برگزاری نمایشگاه عکس هفته فرهنگی ایران در جاکارتا

گزارش برگزاری نمایشگاه عکس هفته فرهنگی ایران در جاکارتا

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر جاکارتا پایتخت جمهوری اندونزی در روز هفتم مارس (۱۷ اسفندماه جاری) در موزه ملی این کشور با حضور وزرای فرهنگی دو کشور و دیگر مقامات و شخصیت های ادبی و هنری کشور اندونزی گشایش یافت.

به گزارش " پایگاه عکس چیلیک " در مراسم گشایش این نمایشگاه و همانطوری که در پیش از این نیز انتظار می رفت، با استقبال خوب مردم جاکارتا مواجه شد. در این رویداد فرهنگی هنری گروه های گوناگون هنر و ادب ایران از جمله موسیقی سنتی، موسیقی خراسان، خوشنویسی، خط نقاشی، تواشیح، تذهیب،‌ سوزن دوزی، ‌عکس و دیگر هنرهای اصیل ایرانی حضور داشتند که در بخش عکس علاوه بر نمایش آثار عکاسان ایرانی، تعداد ۳۰ قطعه عکس رنگی از نگاه سعید حسن عباسی در اندازه ۱۰۰ در ۷۰ سانتیمتر به نمایش گذاشته شد.
در طول برگزاری هفته فرهنگی ایران در مرکز موزه ملی جاکارتا، نمایشگاه از استقبال خوب مردم اندونزی و دیگر گردشگران مقیم شهر جاکارتا برخوردار بود.

گزارش برگزاری نمایشگاه عکس هفته فرهنگی ایران در جاکارتا

همزمان با فعالیت هفته فرهنگی در محل موزه ملی اندونزی، در عصر روز هشتم مارس نیز آثار بخش های مختلف هنری در ساختمان مرکزی آ.سه.آن در جاکارتا به نمایش گذاشته شد که در بخش عکس به دلیل برخورداری از رویکردهای لازم در فن و تکنیک و نگاه به موضوع، این افتخار به عکس های سعید حسن عباسی اختصاص یافت.

آغاز به کار این نمایشگاه در ساختمان مرکزی آ.سه.آن با حضور مقامات این مرکز و تنی چند از سفرا و رایزن های فرهنگی هنری دیگر کشورها در جاکارتا همراه بوده است.

سعید حسن عباسی متولد اردی بهشت ماه سال ۱۳۴۵ و دانش آموخته مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت ایران است.
پس از یک هفته از فعالیت گرم نمایشگاه و استقبال مردمی هفته فرهنگی ایران در تاریخ ۱۳ مارس با برگزاری اختتامیه و حضور سفیر و رایزن فرهنگی چمهوری اسلامی ایران و مقامات فرهنگی کشور اندونزی و با تقدیر از هنرمندان اعزامی کشورمان به کار خود پایان داد.
شایان ذکر است این عکاس ایرانی در حرکتی بشردوستانه جایزی نقدی کسب رتیه در مسابقه بین المللی عکس ۲۰۰۹ اپوچ تایمز نیویورک را طی نامه ای به آسیب دیدگان زمین لرزه کشور هائیتی اهدا نمود.

در بخشی از متن بروشور نمایشگاه جهت معرفی هرچه بیشتر جمهوری اندونزی آمده است:
جمهوری اندونزی کشوری است که در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه قرار دارد.
اندونزی یک مجمع‌الجزایر متشکل از ۱۷۵۰۸ جزیره و ۳۳ استان است و با جمعیت ۲۳۸ میلیون نفر، چهارمین کشور پر جمعیت دنیا است. نظام سیاسی این کشور جمهوری با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری می‌باشد. پایتخت اندونزی جاکارتا است.
کشور اندونزی در امتداد هزاران جزیره میان آسیا و استرالیا گسترده شده است.
اندونزی بزرگترین جمعیت مسلمان دنیا را دارد؛ از نظر نژادی کشوری بسیار پرتنوع است و مردم آن به بیش از سیصد زبان محلی گویش می‌کنند. جمعیت این کشور در حدود ۲۳۸ میلیون نفر است که از این رقم ۹۰ درصد مسلمان و بقیه مسیحی، هندو یا بودایی هستند. زبان رسمی آنان " اندونزیایی " است ولی به زبانهای مختلفی گویش دارند.
تا سال۱۹۴۲ میلادی اندونزی متعلق به هلند بود و از ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ تحت اشغال ژاپن در آمد. در ۱۷ اوت ۱۹۴۵، ملیون به رهبری دکتر احمد سوکارنو و دکتر حتی اعلام جمهوری کردند. چهار سال تمام میان نیروهای هلند و اندونزی جنگ بود. در نهایت در سال ۱۹۴۹ موافقت‌نامه‌ای امضا شد که طبق مفاد آن، همه سرزمین اندونزی بجز گینه نو بحکومت موقت (جمهوری) ایالات متحده اندونزی واگذار شد. در۱۶ دسامبر ۱۹۴۹، دکتر سوکارنو به ریاست جمهوری این کشور انتخاب گردید.
لازم به یادآوری است آثار منتخب بخش اصلی این نمایشگاه در تازه ترین دور از سلسله نمایشگاه های نگارخانه چیلیک به نمایش گذاشته خواهد شد.
————————————————————————————————————————————————————————————-
جهت مشاهده خبر گشایش نمایشگاه عکس هفته فرهنگی ایران در اندونزی " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده خبر اعطای جایزه نقدی عکاس ایرانی به آسیب دیدگان زمین ارزه هائیتی " اینجا " کلیک کنید.
جهت مشاهده گزارش تصویری نمایشگاه هفته فرهنگی ایران در اندونزی " اینجا " کلیک کنید.

پیشین
راه‌یافتگان به مسابقه عکاسی از تئاتر حضرت والا
پسین
نمایشگاه عکس علی زنجانی در گالری دی

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست