1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش برگزاری کارگاه ویرایش فایل عکس طبیعت در همدان

گزارش برگزاری کارگاه ویرایش فایل عکس طبیعت در همدان

کارگاه آموزشی ویرایش فایل عکس طبیعت با حضور عکاسان و علاقمندان در همدان برگزار شد.
به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، هنرجویان علاقمند و عکاسان حرفه ای در حوزه عکاسی طبیعت با موضوع فرمت خام و ماسک های روشنایی با حضور در کارگاه تخصصی ویرایش فایل عکس های طبیعت در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی واحد همدان گردهم آمدند.
کارگاه آموزشی ویرایش فایل عکس طبیعت - همدان در این نشست که بیش از یکصد و چهل و پنج نفر از عکاسان و علاقمندان حضور داشتند ، ضمن اشاره به فرمت خام و کاربری و چیستی آن ، مبانی و اصول حرفه ای ویرایش و پردازش فایل عکس های طبیعت مورد تعریف و تشریح و شناسایی قرار گرفت .
این کارگاه در دو مقطع زمانی صبح و عصر توسط یاسر هاشمی دلباز مدرس اصلی کارگاه و بردیا سعادت از عکاسان طبیعت ایران برگزار و در طی روند برگزاری این کارگاه آموزشی به پرسش های متداول حاضران در سالن پاسخ های فنی و لازم ارایه شد .
همچنین در ادامه برنامه این کارگاه، در حاشیه ای سریع از تمبر شخصی بردیا سعادت رونمایی به عمل آمد.

این کارگاه با وجود ظرفیت ۱۲۰ نفره سالن دارای ۴۰ نفر ثبت نامی فراتر از ظرفیت سالن بود که با تدبیر عوامل اجرایی و مسئولین جهاد دانشگاهی افزایش ظرفیت متقاضیان تا سقف ۱۶۰ نفر تامین شد.
بخش نخست این کارگاه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ برگزار شد که در این بخش به مباحث مربوط به تفاوت های فرمت خامRaw و Jpeg به صورت فنی پرداخته شد و کارگاه آموزشی ویرایش فایل عکس طبیعت - همدانسپس آموزش کاملی از نحوه ویرایش در حوزه فرمت خام ارائه شد.
سپس از مهمان ویژه برنامه ، بردیا سعادت به خاطر تلاشی که برای شناساندن طبیعت این سرزمین به هم میهنان و فراتر از مرزهای این کشور انجام داده بود ، تقدیر به عمل آمد و تمبر شخصی ایشان در میان تشویق شرکت کنندگان و حاضرین در سالن اجتماعات مجتمع جهاد دانشگاهی همدان رونمایی شد.
سپس به مدت دو ساعت زمان نماز و صرف نهار و انجام استراحت در نظر گرفته شد و کارگاه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ با مباحثی مربوط به ماسک های روشنایی و چگونگی ویرایش تخصصی فایل عکس های آسمان و نحوه حذف هاله ها و نیز برخی مونتاژ ها و نیز مزیت های ابزار جدید انتخاب فتوشاپ یعنی Select & Mask برگزار شد و پیش رفت.
بخش پایانی آموزش به طرح پرسش حاضرین و ارایه پاسخ از سوی یاسر هاشمی دلباز اختصاص یافت.
در انتهای این نشست علاوه بر ثبت عکس گروهی به یادگار، جهاد دانشگاهی واحد همدان، به عنوان میزبان این کارگاه به شرکت کنندگان گواهی معتبر شرکت در کارگاه، صادر و اعطا کرد.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
اختتامیه جشنواره عکس تعاون برگزار می شود
پسین
کارگاه آموزش عکاسی یک روزه دوربین.نت برگزار می شود

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست