1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش دو نشست در ۱۲ روز مانده به «۱۰روز با عکاسان»

گزارش دو نشست در ۱۲ روز مانده به «۱۰روز با عکاسان»

جلسه هماهنگی «۱۰روز با عکاسان» با نشست تخصصی (عکس مستند به مثابه اثر هنری) و حضور کارشناسانی از حوزه‌های عکس و پژوهش، عصر یکشنبه ۶ دی، در محل انجمن عکاسان ایران برگزار شد.

جلسه هماهنگی 10روز با عکاسانبه گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از روابط عمومی «۱۰روز با عکاسان»، این جلسه با حضور نادر داوودی (عکاس و فعال حوزه مطبوعات)، مهدی وثوق نیا (عکاس و مدرس)، مهرداد افسری (مدرس دانشگاه هنر تهران و تبریز) و بهنام صدیقی (دانش‌آموخته کار‌شناسی عکاس و مدرس) برگزار شد.

یکی از مهم ترین موضوعاتی که متخصصان حاضر در این نشست درباره آن به بحث و گفت و گو پرداختند، تعریف درست عکاسی مستند در دنیای مدرن بود، چرا که عکاسی مستند در ایران در تعریفی غیر اصولی مترادف با عکاسی مستند اجتماعی قرار گرفته است در حالی است که حوزه اجتماعی یکی از زیر شاخه های عکاسی مستند است. در این جلسه مطرح شد که با وجود این که کارشناسان و استادان بسیاری در مورد تفاوت این دو بخش، کتاب ها و مقالات متنوعی ارائه کردند همچنان این اشتباه تکرار می شود.

همچنین از دیگر عنوان هایی که در ادامه به آن اشاره شد تفاوت و مرز بندی هایی است که میان عکاسی مستند و عکاسی هنری شکل گرفته که در دوران معاصر پایبندی به اسلوب های سنتی چندان مد نظر قرار نمی گیرد. به همین خاطر موارد نظیر عکس های خیابانی را همانطور که در شاخه عکاسی مستند قرار می دهند، بی ارتباط به شاخه عکاسی هنری نیز نیست.

همچینین در ادامه کارشناسان حاضر در این جلسه اتفاق نظر داشتند که موضع گیری های متفاوتی نسبت به این مسائل وجود دارد و بر همین اساس نمی توان تعریف مشخص و خطی ارائه داد. به این ترتیب تنها می توان شاخص هایی را پیشنهاد کرد تا بر همین مبنا ویژگی عکاسی هنری و اجتماعی را آن ها مورد بررسی قرار داد. این نشست از برنامه های ده روز با عکاسان است که در خانه هنرمندان برگزار می شود.
——————————————————————————————————————————————————————————————————————

جلسه هماهنگی نشست تخصصی «فرآیند انتخاب کتاب‌ عکاسی برای نشر: کتاب متن» با حضور کارشناسان این حوزه، عصر یکشنبه ۶ دی، در محل انجمن عکاسان ایران برگزار شد.

اسماعیل عباسی نشر کتاببه گزارش پایگاه عکس چیلیک به نقل از روابط عمومی چهارمین دوره ده روز با عکاسان این جلسه با حضور اسماعیل عباسی عکاس، مترجم، نویسنده و عضو شورای علمی این دوره، دکتر محمد خدادادی مترجم‌زاده عکاس، پژوهشگر هنر و مدیر علمی آرش کمالی از نشر کتاب پرگار، عماد شاطریان از نشر بیدگل و محسن حسن‌پور و علیرضا زمانی از نشر مرکب سفید برگزار شد.در این جلسه، محورهای اصلی این نشست در چهارمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» بررسی شد.

طی این جلسه، اسماعیل عباسی، موضوعاتی از قبیل نقش ویراستار، مترجم، نویسنده و پخش را در کتاب‌های متن‌محور در حوزه عکاسی به بحث و تبادل نظر گذاشت.

حاضرین در جلسه هماهنگی «۱۰روز با عکاسان» نیز با طرح موضوعاتی چون نقد کتاب عکاسی، پخش اینترنتی کتاب، چاپ کتاب‌های تکراری، اقتصاد نشر کوچک، آمار کتاب‌های منتشر شده به سر فصل‌های مشترکی برای بررسی در نشست تخصصی دست‌یافتند.

نشست تخصصی «فرآیند انتخاب کتاب‌ عکاسی برای نشر: کتاب متن»، در چهارمین دوره «۱۰روز با عکاسان» در تالار استاد «جلیل شهناز» خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

عکس ها : حسین جلالی

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
گفت وگو با ابراهیم صافی ، داور جشنواره ملی عکس وقف
پسین
فراخوان سیزدهمین جشن تصویرسال و جشنواره فیلم تصویر

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست