1. خانه
  2. اخبار
  3. سایر خبرها
  4. گزارش رونمایی از کتاب عکس «طعنه به روایت نسبی» افشین میرزایی

گزارش رونمایی از کتاب عکس «طعنه به روایت نسبی» افشین میرزایی

آیین رونمایی وجشن امضای کتاب عکس « طعنه به روایت نسبی » با عکس های افشین میرزایی عصر روز جمعه ۲۴ فروردین ماه برگزار شد.

به گزارش پایگاه عکس چیلیک ، با حضور عکاسان و تنی چند از عکاسان پیشکسوت، به همت انجمن عکاسان رشت آیین رونمایی و جشن امضای کتاب « طعنه به روایت نسبی » دستاورد تالیف عکس های افشین میرزایی عصر روز جمعه ۲۴ فروردین ماه جاری در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی خاتم الانبیا(ص) شهر رشت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم الوند رضازاده ریاست انجمن عکاسان رشت ضمن بیان شادباش سال نو و آرزوی توفیق و بهروزی برای مردم و هنرمندان و به ویژه عکاسان و علاقمندان به عکاسی ، به تشریح روند نگاه عکاسی افشین میرزائی از سال ۱۳۸۰ تاکنون پرداخت و درباره برنامه های آتی این مرکز در سال جاری نیز به نکاتی اشاره کرد.
سپس علیرضا عزتی کارشناس مهمان این برنامه (عکاس ، مدرس عکاسی و داورجشنواره های عکاسی) درباره نحوه فعالیت وسبک کار افشین میرزائی و کتاب “طعنه به روایت نسبی” پرداخت و از رابطه صمیمانه این عکاس باسوژه هایش مطالبی را برای حاضرین در سالن عنوان داشت. او این کتاب عکس را مجموعه ای اجتماعی از تک عکس های این عکاس برشمرد که علاوه بر فرم مناسب از پیام های اجتماعی مناسب نیز برخوردار است .

ایشان در ادامه با اشاره به نگاه اخلاق محور افشین میرزائی در حین عکاسی افزود: برخی رفتارهای عکاسان درفضای مجازی و شبکه اجتماعی در باب رزومه سازی های غیرواقعی و همچنین عدم حمایت و نظارت سازمانها و ادارات متولی هنر نیازمند دگر دیسی است.

سپس فیلم مستند “با چشمهایم…” به کارگردانی الوندرضازاده درباره افشین میرزائی برای نخستین بار برای علاقمندان مورد پخش و استقبال پرشور مخاطبین حاضر در سالن قرار گرفت.

در ادامه افشین میرزایی عکاس صاحب تالیف کتاب عکس « طعنه به روایت نسبی »، دقایقی برای حضار درباره سالها تلاش در زمینه عکاسی و چگونگی علاقمندی و به سامان رسیدن این کتاب عکس صحبت کرد و در پایان با دعوت از استاد محمود بدرطالعی نویسنده گیلانی، نسیم طواف زاده مدیرعامل موسسه سبزکاران ، مصطفی قامتی ریاست هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی استان گیلان، علیرضا عزتی عکاس و مدرس عکاسی و همچنین مادر خویش از این کتاب رونمایی کردند و پوستر یادبود مراسم، توسط مهمانان به امضا رسید.
در پایان هنرمندان به تهیه کتاب “طعنه به روایت نسبی” با امضای این هنرمند پرداختند و بدین صورت پس از نزدیک به ۱۵۰ دقیقه مراسم، به فهرست کتاب عکس های تالیف شده عکاسان ایرانی نسخه ای افزوده شد و مورد معرفی قرار گرفت.

منبع: پایگاه عکس چیلیک

پیشین
عکاس پیشکسوت « منوچهر یگانه دوست » درگذشت
پسین
آذرنیا: جشنواره عکس فیروزه چشمی برای جهانیان و نسل‌های آینده است

به تازگي منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست